Wat was jouw scriptie-onderwerp??

Aangezien ik (al twee jaar *zucht*) aan het afstuderen ben en dus aan niets anders dan scripties en Apple kan denken start ik maar even een scriptie-onderwerpen topic :P

Heb je voor je opleiding een scriptie of eindopdracht moeten maken of ben je bezig om deze te maken, laat iedereen dan weten waar het over gaat!

Ik studeer geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam en in mijn scriptie ga ik de [i:54831615ec]Discorsi[/i:54831615ec] van Machiavelli ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Machiavelli ) vergelijken met twee politieke tractaten van Pieter de la Court ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_de_la_Court ) die twee eeuwen later geschreven zijn.

Volgens historici was De la Court zwaar beïnvloed door Machiavelli, maar het is nooit onderzocht in welke mate hun politieke ideeën overeenkwamen en waarin zij juist verschilden. Dus dat ga ik proberen te doen :smiley:

Ben nu ongeveer op de helft, 45 pagina’s. Nog een stuk of 40 te gaan!!

Kom maar op met alle verhalen van verschrikking, bloed, zweet en tranen! :stuck_out_tongue:

Poeh... mijn scriptie ging over de kunstenaars Pierre Soulages en Arnulf Rainer. Was leuk om te doen.

Ik vind het ook wel leuk om te doen hoor, alleen is het onderwerp dermate ingewikkeld dat ik er waarschijnlijk pas van kan genieten als het af is :wink: