Wat Wil je in 10.4 / Tiger

Oke, we beginnen weer ....

Wat zou je graag zien in Tiger 10.4 … Behalve BUG Fixes … :slight_smile:

Voor de server weet ik het wel … :slight_smile: ===> SPAM bestreiding op server nivo …

Alle open applicaties onder F9 - exposé - ben nu vaak in de war met hiden / alt tab / exposé...

Het mapje zélf een kleur geven ipv het label eronder...

Hmmm good question..... :? Wat denk je van een finder die met je meedenkt? En een voice controlled finder. Niet in de lullige stijl van nu. maar eerder in de Star Trek onboard computer stijl.

Ik wil iets hebben waar ik window gebruikers
Groen en geel kan maken van afgunst…
Hmm dat heb ik nu eigenlijk al. Een computer die virus vrij is :wink:

Maar in iedergeval wil ik weer iets hebben om gewoon lekker te showen
op verjaardagen en feesten. :innocent:

[quote:63c4b88e28="arneblk"]Het mapje zélf een kleur geven ipv het label eronder...[/quote:63c4b88e28]

helemaal voor :apple:

scaleable columns in open/save vensters

FTP uploading in de Finder!!!!

Dit mis ik nogal.

[quote:2aa4bbf635="Jordan_D"]Ik wil iets hebben waar ik window gebruikers Groen en geel kan maken van afgunst.... Hmm dat heb ik nu eigenlijk al. Een computer die virus vrij is :wink: [/quote:2aa4bbf635]

• generaliseren is zo lekker he ? 8)
  • ga jij nou maar lekker trekkie filmpjes kijken en blijf dromen… :lol:

[b:2aa4bbf635]back 2 topic[/b:2aa4bbf635]

[u:2aa4bbf635]Een knop om alle winsletten te electrocuteren[/u:2aa4bbf635] ? :wink:

:apple: blijft :innocent:

[quote:04fa79b379="japser909"][quote:04fa79b379="Jordan_D"]Ik wil iets hebben waar ik window gebruikers Groen en geel kan maken van afgunst.... Hmm dat heb ik nu eigenlijk al. Een computer die virus vrij is :wink: [/quote:04fa79b379]

• generaliseren is zo lekker he ? 8)
  • ga jij nou maar lekker trekkie filmpjes kijken en blijf dromen… :lol:

[b:04fa79b379]back 2 topic[/b:04fa79b379]

[u:04fa79b379]Een knop om alle winsletten te electrocuteren[/u:04fa79b379] ? :wink:

:apple: blijft :innocent:[/quote:04fa79b379]

Als iemand stopt met dromen kan ie net zo goed z’n kist in gaan.
Plus als alle gekken die de evolutie van techniek in gang hebben gezet ook zouden luisteren naar dit soort argumenten dan had je ook nu geen computer gehad. Laat staan stroom. 8)

Ik zou wel graag eens een fatsoenlijke upgrade regeling zien voor mensen die altijd al trouw alle nieuwe versie aanschaffen en niet WEER de volle mep moeten betalen.

[quote:a6752ccd6b="Jordan_D"] Wat denk je van een finder die met je meedenkt?[/quote:a6752ccd6b]

mmm… nou… tot op zekere hoogte zijn een hoop (OS - user) interacties voorspelbaar - zou best iets slims mee kunnen - vergelijk maar eens met de zoekfunctie zoals ie nu bestaat - denkt ook al met je mee…

- Betere DVD-rw en cd-rw ondersteuning; - Ondersteuning van meer bestandssysteme en dan met name ext3, ext3 en Reiser FS. Niet als standaard, maar net zoals nu ook FAT gelezen en geschreven kan worden; - Standaard een goede MPEG2 codec en dan niet die rommel die je bij quicktime pro krijgt; - Ondersteuning van externe CD en DVD schrijvers voor alle programma's; - Er van uitgaand dat ilife meegeleverd wordt: Het zelf kunnen verplaatsen en kleiner en groter maken van foto's in albums bij iphoto; - Ondersteuning van windows ce/pocket pc door isync. - Backup; - Uitgebreidere firewall.

Als ik nog meer bedenk dan kom ik daar nog wel op terug.

Hans

Standaard spraakherkening.

Had in den tijd een versie van L/H op PC en als je het nu gelooft of niet maar dat werkte zeer goed en ontspannend.

Dus laat maar komen. :smiley:

Wat ik wel 'ns zou willen zien is een Finder die daadwerkelijk multithreaded is en niet quasi-multithreaded zoals hij nu is. Ik wil een AppleShare transfer zien hangen in één venster zonder dat m'n hele Finder hangt. Zelfs Winblows kan dat.

[quote:2ec8cf8087="arneblk"]Het mapje zélf een kleur geven ipv het label eronder...[/quote:2ec8cf8087]

Yep, en in ‘lijstweergave’ alleen het icoontje een label ipv de hele balk. En weer gewoon vanuit de Finder Vensterprints maken. En de Dock vanuit het Apple-menu uit kunnen laten klappen met de mogelijkheid van submappen erin. En dat je de vensterweergavevoorkeuren weer net als in OS9 fatsoenlijk (en blijvend!!) kunt instellen. En dat de mapgrootte sneller berekend wordt (als je dat wilt). En dat je de ‘Finder-balk’ links van een venster weg kunt laten (instelbaar dat ie bv alleen bij de 'hoofdfinder ’ vanuit de Dock eraan zit). En dat je weer ploppende Tabbladen van je vensters kunt maken. En dat er een extra mogelijkheid komt dat je zoals in OS9 kunt dubbelklikken op de titelbalk van een venster waardoor alléén de balk zichtbaar blijft. Ach, en als de app’s vanuit de Dock (Mail bv) ook wat sneller zouden kunnen starten… (duurt soms -G5 1.8DP!- toch echt langer dan op een G4 400MHz OS9 met OutlookExpressss). Ennuhhh… ik vond die ‘Platina’-geluidjes ook zo lekker.

Ik ben hardstikke enthousiast over OSX, wil niet meer anders, maar Apple heeft toch nog altijd een aantal hele prettige en leuke features uit OS9 weggelaten. Typiese handigheidjes die ‘ze’ op een Winddoos niet hebben. En wij nu ook niet meer. En die zou ik zó weer terug willen zien.

[quote:cfa31b59ed="LoveBug356"]Standaard spraakherkening.

Dus laat maar komen. :D[/quote:cfa31b59ed]

Volgens verschillende bronnen, zou 10.4 spraakmakend worden
om de spraakherkenning :innocent:

[quote:7908d83f69="iRuben"]Ik zou wel graag eens een fatsoenlijke upgrade regeling zien voor mensen die altijd al trouw alle nieuwe versie aanschaffen en niet WEER de volle mep moeten betalen.[/quote:7908d83f69]

Juist iRuben!!! Laat OS X 10.4 lekker gratis zijn voor trouwe klanten! Moet kunnen. Als t pakketje goed is vertellen ‘wij’ t wel door. Betere reclame kunnen ze (bijna) niet krijgen. 8)

Vensters (in het algemeen dus niet alleen in de Finder) die net zoals op Windows via alle hoeken en borders te schalen zijn. Het is zo vervelend als de rechter onder hoek net buiten je bereik is. Moet je eerst muizen naar de titelbalk om het venster te verplaatsen en vervolgens terug naar de hoek om te schalen... je krijgt er bijna RSI van.

betere beheersing van de firewall en ftpserver. niet alleen het kunnen aanzetten, maar ook gegevens kunnen veranderen/aanpassen.

betere omgang met het interne geheugen.

daan.

Ik wil gewoon wat ze in Star Trek ook hebben. Zo'n vrouwe stem die met je gaat praten, en een hologram waar je je eigen werelden kan creëren. Of, nee.. dat is Mac OS X 15.4.

Ik wil dat ze in Mac OS X 10.4 vooral wat focus leggen op het programma Mail. Verder inderdaad zoals Joris al aangaf, een Finder die geen spinning-bal geeft wanneer je bijvoorbeeld je iDisk opend. Ik had eigenlijk verwacht dat dit in Panther opgelost zou zijn. Aangezien ze daar Finder flink onder handen hadden genomen.

Daarnaast wil ik graag groep sessies in iChat AV. Niet alleen chatten (zoals nu), maar ook geluid en/of beeld.

Meerdere wensen zullen volgen…