Wat Wil je in 10.4 / Tiger

Ik zou wel graag het dubbelklikken-op-de-titelbalk-zodat-deze-inklapt-danwel-uitklapt-functionaliteit terug willen zien. Misschien wel het beste wat Systeem 9 ooit voortgebracht heeft, naar mijn bescheiden mening.

- Betere dvd-rw ondersteuning - flinke verhoging functionaliteit Mail, iCal, Adresboek - standaard betrouwbare backup-software (een schande dat dat er nog niet in zit!)

[quote:b00fbbef5f="iRuben"]Ik zou wel graag eens een fatsoenlijke upgrade regeling zien voor mensen die altijd al trouw alle nieuwe versie aanschaffen en niet WEER de volle mep moeten betalen.[/quote:b00fbbef5f] iRuben for president! Hoewel ik best bereid ben om te betalen mag dit wel eens iets klantvriendelijker aangepakt worden. Je krijgt toch altijd van die leuke couponnetjes bij je systeem? Doe er eens wat mee!

Verder moeten screenshots weer gewoon als JPG te maken zijn, moet mail van zijn stroperigheid af zien te komen en moeten ze iets vinden op dat eindeloze ‘herstellen van permissies’. Geef gewoon eens een goede diskutility bij. Dat heb ik liever dat de hele iApps set.

Bij sharing zouden ze (net als bij de server) ook groepspermissies moeten aanbieden.

En inderdaad: collapsible windows terug. Ze mogen eventueel ook wel PathFinder overnemen…

[quote:83c9a09841="Aiko"]Ik zou wel graag het dubbelklikken-op-de-titelbalk-zodat-deze-inklapt-danwel-uitklapt-functionaliteit terug willen zien. Misschien wel het beste wat Systeem 9 ooit voortgebracht heeft, naar mijn bescheiden mening.[/quote:83c9a09841]

Daar heb je voorlopig windowshade voor, maar het zou inderdaad wel weer terug in het OS mogen.

Ik zou ook wel graag hebben dat afbeeldingen standaard een icoontje in foto-vorm krijgen. [i:83c9a09841]Of kan dit al met mapacties?[/i:83c9a09841]

Ja mee eens met allen hier, Apple heeft wat werk te verzetten... Ik wil ook dat netwerken een stuk gemakkelijker wordt. In OS 9 op mijn werkplek heb ik dan aliassen van HD's van andere Macs in netwerk in mijn Apple-menu gezet. Vliegensvlug de HD van andere Mac op mijn desktop. Bij OSX moet je altijd password invoeren, wil je een netwerk aanmaken en dan heb je nog beperkte toegankelijkheid. Dat gemakkelijke wil ik vanuit OS9 terugzien.

Ik wil betere ondersteuning voor gedeelde iTunes muziek. Al mijn muziek staat op 1 Mac en die kan ik overal afspelen. Maar als ik in iMovie of iPhoto die muziek wil gebruiken, dan kan het weer niet. Om overigens best wel begrijpelijke redenen wil Apple persé dat de muziek op de locale Mac staat.

Hetzelfde geld voor synchroniseren met de iPods.
De iTunes Jukebox Mac staat boven in het washok weggeduwd.
Daar ga ik dus echt geen iPod aan hangen om te synchroniseren.

[quote:3bf73b3783="Adriaan Mol"]Daarnaast wil ik graag groep sessies in iChat AV. Niet alleen chatten (zoals nu), maar ook geluid en/of beeld.[/quote:3bf73b3783]

Zo, dat zou helemaal geweldig zijn. Al is het alleen al omdat daarmee meteen iVisit de doodsteek zou worden toegebracht en dat gun ik de makers van deze irritante pokke applicatie vanuit de grond van mijn hart.

Ik zou graag willen dat 10.4 daadwerkelijk in staat is om de G5 motor te starten: 64-bits dus.

Ik hoor hier eigenlijk nooit iemand over. Mischien omdat niemand echt weet of bekend is met een computer die programmas draait op 64 bits. Mijn hoop is dan ook om minimaal de I-aps zoals Garageband, I-photo, I-movie etc etc in 10.4 te kunnen gebruiken op deze snelheid. Het klinkt allemaal natuurlijk heel stoer dat de mac de snelste pc van dit moment is, maar volgens mij hebben we zijn echte potentie nog niet gezien, behalve dan als reclame natuurlijk.

Ik heb er laatst een stukje over gelezen bij tweakers over een 3D desktop bij linux oid (hang me er nog aan op)...

Dat lijkt me ook wel heel stoer…

Roel

Naast een betere (database)Finder zou ik ook heel graag zien dat Apple PDF-ondersteuning verder ging uitbouwen, er schort nu nog wel het één en ander aan:

http://www.creativepro.com/story/feature/21266.html

[quote:1a3d874514="Laagwater"]Ik zou graag willen dat 10.4 daadwerkelijk in staat is om de G5 motor te starten: 64-bits dus.

Ik hoor hier eigenlijk nooit iemand over. Mischien omdat niemand echt weet of bekend is met een computer die programmas draait op 64 bits. Mijn hoop is dan ook om minimaal de I-aps zoals Garageband, I-photo, I-movie etc etc in 10.4 te kunnen gebruiken op deze snelheid. Het klinkt allemaal natuurlijk heel stoer dat de mac de snelste pc van dit moment is, maar volgens mij hebben we zijn echte potentie nog niet gezien, behalve dan als reclame natuurlijk.[/quote:1a3d874514]

Het systeem idd op 64 bits… leuk dat de G5 dat al is… maar dan werkt het pas als de software dat ook is! Verder zou het me handig lijken om in de Finder met Tabs te werken (net zoals in Safari!), maar ook een optie om dit uit te schakelen als mensen dit niet willen.

Het idee van de ‘Piles’ leek mij ook erg handig… maar niet echt noodzakelijk…

http://homepage.mac.com/rdas7/piles.html

Greetz Dennis

P.S. in iTunes mapjes aanmaken voor als je veel afspeellijsten hebt.
Dit organiseert je iPod ook beter! Just dreaming… :wink: :apple:

En ondersteuning voor 3rd party in Software Update..

Ik zou wel willen dat iChat met MSN messenger kan praten!

Dan kan MSN Messenger er van af. Want iChat is veel mooier en stabieler en MSN Messenger dondert er keer op keer uit.

Nog een idee.. themes! Dat je kan kiezen tussen brushed metal en aqua! (Voor de Pro zelf themes maken?!)

Dennis :slight_smile:

[quote:9d82156c23="Jecman"]Ik zou wel willen dat iChat met MSN messenger kan praten!

Dan kan MSN Messenger er van af. Want iChat is veel mooier en stabieler en MSN Messenger dondert er keer op keer uit.[/quote:9d82156c23]

Dat ligt niet alleen aan de client zelf :sealed:

Ik hoop ook dat ze met tiger alles uit de G5 halen wat betreft de 64bits techn. Een standaardprogramma om cronscripts, defragmentatie e.d. uit te voeren Ook zou ik het fijn vinden als Itunes met eventuele multimedia op een cd zou zou kunnen omgaan en een goed werkende Filevault.

Wat ik zou willen is de mogelijkheid om de F- toetsen die door het systeem gebruikt worden zelf in te delen. Nu heb je in bepaalde programma's dat standaard keyboard shortcuts met F toetsen niet bruikbaar zijn omdat ze door Apple gekaapt zijn. F9, F10 en F11 voor Exposé vindt ik niet handig. F14, F15 en F16 zou mooier, en logischer zijn. Maar die zijn in gebruik voor "helderheid beeldscherm" en die wil ik helemaal niet aanpassen, maar vast zetten, omdat anders mijn beeldschermcalibratie verstoord wordt.

Verder makkelijker bestanden delen via TCP/IP, zoals in OS9

En ja, inderdaad, die mooie “waardebonnen” zo zorgvuldig en hoopvol door mij bewaard…

[quote:99323e6fa7="EagerB0bNerd"]Wat ik zou willen is de mogelijkheid om de F- toetsen die door het systeem gebruikt worden zelf in te delen. Nu heb je in bepaalde programma's dat standaard keyboard shortcuts met F toetsen niet bruikbaar zijn omdat ze door Apple gekaapt zijn. F9, F10 en F11 voor Exposé vindt ik niet handig. F14, F15 en F16 zou mooier, en logischer zijn. Maar die zijn in gebruik voor "helderheid beeldscherm" en die wil ik helemaal niet aanpassen, maar vast zetten, omdat anders mijn beeldschermcalibratie verstoord wordt.

Verder makkelijker bestanden delen via TCP/IP, zoals in OS9

En ja, inderdaad, die mooie “waardebonnen” zo zorgvuldig en hoopvol door mij bewaard…[/quote:99323e6fa7]

Dat kan je natuurlijk al ze;f instellen … Onde Expose … :wink:

Maar ik zie het al weer gelukkig blijft er nog genoeg te wensen over … Maar wat over de nieuwe Theme zoals in Garageband en de xServe G5 Website …

Bijvoorbeeld als via een them switcher …

Intergratie van het Wine project om native Windows applicatie te draaien zonder emulator ???

Zeker spraakherkenning en een lekkere stem die niet klinkt alsof er een blikje open is getrokken.

Misschien een startknop om af te sluiten erbij, zo links op de dock. Lijkt me wel handig!

Puge :lol:

[quote:9605fe267a="EagerB0bNerd"]F16[/quote:9605fe267a]

Mis ik die of is die weggevlogen?