Wat woont er in je dock?

Wellicht een aardige manier om aan nieuwe software tips te komen...

[img:4b86acae8d]http://www.xlnet.nl/henkhaas/dock_small.jpg[/img:4b86acae8d]

Click om te vergroten…

Van links naar rechts (hoewel mijn dock normaliter linksdragend is heb ik hem voor het gemak maar even horizontaal gezet):

Finder
Sherlock
Address Book
iCal
Mail
Notebook (www.circusponies.com - voor mij onmisbare outliner/container app)
Safari
Word
Excel
Powerpoint
Novamind (soepele mindmapper)
Omnigraffle
Photoshop Elements (meer dan voldoende voor een simpele ziel als ik)
Dreamweaver MX 2004
Contribute 2
Transmit
iChat AV
iTunes
iPhoto
Final Cut Express (zie Photoshop… ;-))
iMovie
iDVD
VLC
Quicktime Pro
Terminal
Textedit
Preview

En ja - alles legaal… :slight_smile:

Ik heb er geen screendumpje van, maar dit is het van links naar rechts: Finder Teletekst Mail iCal Safari MSN Messenger IChat AV iTunes iPhoto Word TekstEdit GraphicConverter InDesign Systeemvoorkeuren DVD-speler Acquisition Warcraft - FT Warcraft World Editor Poisoned

Jemig, wat een lange rij ellende hebben jullie daar.

Ik houd niet zo van die overbevolkte docks.

Finder
Mail
Safari
Adresboek
iMovie
iDVD
iTunes
iCal
Sherlock
Suitcase
Panther Countdown
Start programma’s
Werk HD
OSX HD
Prullenmand

Finder
Mail
Safari
Adresboek
iMovie
iDVD
iTunes
iCal
Sherlock
Suitcase
Panther Countdown
Start programma’s
Werk HD
OSX HD
Prullenmand

Finder
Mail
Safari
Adresboek
iMovie
iDVD
iTunes
iCal
Sherlock
Suitcase
Panther Countdown
Start programma’s
Werk HD
OSX HD
Prullenmand

Leker clean met voornamelijk Apple items dus.

v.l.n.r. Finder - Adresboek - iCal - Mail - LEEG - Proteus - Safari - LEEG - Transmit - Dreamweaver MX 2004 - Flash MX 2004 - CSSEdit - LEEG - iTunes - Teksteditor - Word - Systeemvoorkeuren - | - Prullenmand

ehh sorry KarelWillem... wat zei je?

op m'n iboekkie; prefling phonemanager word powerpoint excel explorer mail safari adresboek ical iphoto itunes indesign appleworks mlmac quicktime virtual PC ibook hd prullenmand en ze hebben het heel gezellig samen in de dock

vlnr finder, ichat, adresboek, words, excel, entourage, powerpoint, internet expl.(voor klote sites), safari, osx freecel, xgates, iphoto, imovie, itunes, sherlock, quiktime, systeemvoorkeuren, adobe reader, prullebak.

vlnr finder, ichat, adresboek, words, excel, entourage, powerpoint, internet expl.(voor klote sites), safari, osx freecel, xgates, iphoto, imovie, itunes, sherlock, quiktime, systeemvoorkeuren, adobe reader, prullebak.

Nou KarelWillem, jij hebt twee keer zoveel ellende...

finder
VPC
Toast
WEBpm (om passwords te genereren)
Dreamweaver, Fireworks, Flash, Contribute (demo) Freehand MX
Camino
Entourage Safari
Addressbook
Exploder
Word
Excel
iTunes
KungTunes (pubiceert mijn actuele song op het web)
Sherlock (niet in gebruik…)
Prefs
Terminal
LaunchBar (kan niet zonder!)
Preview
ServerSettings (voor de XServe)
Proteus (i.p.v. iChat)
Workgroup Manager (XServe)
PathFinder (finder replacement)
SpamSieve (demo, filtert zeer effectief spam uit je mail)
Transmit (Panic Softwares FTP tool)
En dan de meestgebruikte tool; TrashCan

[img:2327f89438]http://www.noxbox.nl/files/docksmall.jpg[/img:2327f89438]
(klik voor grotere afbeelding)

[i:2327f89438]bijna[/i:2327f89438] allemaal legaal

Net weer een kerstverse installatie gedaan, dus ik heb gewoon wat iedereen na een standaard OS X install heeft... zal later nog eens een dumpje plaatsen als ik alles weer op de vertrouwde wanorde heb teruggebracht. :-P

Zie onderschrift :D

|
|
V

Er wonen bij mij maar vijf mappen in de dock. Te weten: Programma's, Hulpprogramma's, SysUtilities, Internetprogramma's en Info. Rechtermuisklik of ctrl-klik/muisklik-houdvast (als je een 1 button muis hebt) en je krijgt een submenu met alle progjes in die map. Blijft de dock tenminste binnen de perken.

[quote:96de881517="drscsi"]Rechtermuisklik of ctrl-klik/muisklik-houdvast (als je een 1 button muis hebt) en je krijgt een submenu met alle progjes in die map.[/quote:96de881517]

Klinkt als een handige optie die ik ook ooit geprobeert heb, maar hoe krijg je verschillende programma’s in verschillende mappen? Ik heb toen gewoon de programma’s in de Applications folder verdeeld over allerlei toepasselijke mappen, maar dat werkte niet altijd met alle programma’s even prettig…

Nee, niet doen, je programma's gewoon in je programma-map laten staan, daar voelen ze zich het lekkerst. Gewoon even meerdere mappen aanmaken ergens op je hd in een aparte map (b.v. een map 'aliassen voor dock' in je users/iRuben/documenten/). Geef die mappen gewoon de naam en het icoontje dat je wilt en zet daar van de desbetreffende progjes aliassen in. Sleep dan die mappen naar de (of is het eigenlijk 'het) dock.

[quote:5a747c474b="drscsi"]Geef die mappen gewoon de naam en het icoontje dat je wilt en zet daar van de desbetreffende progjes aliassen in.[/quote:5a747c474b]

Tuurlijk, aliassen! Stom dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb, die starten het programma natuurlijk net zo makkelijk op. Thanks!

Graag gedaan. Ik wou dat dat soort zaken op Windows net zo simpel was.

[img:ea9541cf4d]http://web.macosx.nl/~lucasraggers/pics/forumplaatje/dock.jpg[/img:ea9541cf4d]

Mail / Safari / Sherlock / Teletekst Browser
TextEdit / iCal / iTunes
Photoshop 7 / GraphicConverter / freePhotoConverter
Dreamweaver MX 2004 / Transmit 2.6
System Preferences

Home / Applications / Internet / Prullenmand

Wat ik mij toch afvraag is of de dock eigenlijk wel zo handig is. Als ik me niet vergis waren lang niet alle mensen blij met dit systeem.

Hoe werkt het eigenlijk precies? Met “auto hide” ofzo. Ziet er wel cool uit, maar of het ook handig is. Ik neem aan dat je ook andere app launchers op de Mac hebt? :?