Wat worden eigenlijk de vereiste voor "Panther"

Wie weet er hier wat van? Kan ik Panther gewoon lekker draaien op mijn G4 450 met 896 MB geheugen? Hoop het wel.... anders moet ik toch weer diep in de buidel gaan tasten voor een G5-je.

gegroet,
daPOKERt

Ik kan me niet voorstellen dat Panther geen G4 ondersteund, zou *heel* dom zijn omdat dan de overstap heel, heel, heel moeilijk wordt voor velen.

Wellicht geen G3 support meer, dat zou nog enigzinds reeel zijn (helaas)

De G3 is eigenlijk een G4 zonder Altivec, toch? Nou ja, ongeveer dan. Sinds de Altivec niet per see nodig is, zal Panther volgens mij gewoon lopen op een G3. Maar ja, wat weet ik er van ;)

kheb ergens gelezen dat ze zelfs de werking op de g3 zullen optimaliseren zodat het veel sneller werkt op oudere modellen

(goed voor mijn ibookje)

Ik denk dat de systemen waar Jaguar op kan draaien, dat daar ook gewoon Panther op kan! Dat hoop ik tenminste anders ben ik de lul met mijn G3 500. ;)

Dennis

zou toch raar zijn als Panther niet op een G3 zou draaien. Moeten ze al die iBooks dan met Jaguar blijven leveren?

En.... Panther werkt sneller! Hoe kan het nou sneller werken als het systeem meer belast wordt?? Het zou dus eigenlijk ook nog op vroegere machines beter moeten werken?! (zeg maar de machines die net niet goed genoeg waren voor Jaguar, maar toch door die patch wel met Jaguar konden werken) Of zit ik nou fout?

Dennis :wink:

[quote:5c9af10271="dennis"]Ik denk dat de systemen waar Jaguar op kan draaien, dat daar ook gewoon Panther op kan! Dat hoop ik tenminste anders ben ik de lul met mijn G3 500. ;)Dennis[/quote:5c9af10271]

Ik vrees toch dat Panther op oude G3’tjes niet echt lekker zal lopen. Exposé is bijvoorbeeld zo’n feature dat erg Quartz Extreme gevoelig is. En daar zijn die oude G3’tjes niet echt goed in.

op mn g3 400 loopt jaguar al niet echt je van het. als ik gewoon op mn powerbook beeldschermpje kijk gaat het allemaal wel, maar met een externe monitor er aan :cry:

Minimum vereiste voor Panther zijn: G3 / 400MHz / 256 ram. Dit geldt echter wel alleen voor de modellen met een bussnelheid van 100MHz, niet meer die van 66MHz.