Wat zijn .cue bestanden?

Hoi allemaal,

Als ik op Poisoned zoek krijg ik de laatste tijd soms .cue bestanden. Als ik ze gedownload heb (ze zijn meestal ongeveer 0,1mb) dan krijg ik het icoontje dat VLC Player hem wil openen maar als ik hem open doet VLC niets. Weet iemand wat .cue bestanden überhaupt zijn? Wat kan ik ermee?

Alvast bedankt,
Jaap

Volgens mij bestanden die nog niet af zijn met downloaden, maar dat weet ik niet zeker. VLC die opent echt alles (!), dus dat zegt niet al te veel.

Dennis

een .cue bestand beschrijft de indeling van een .bin bestand. Bij een .cue bestand hoort dus een .bin bestand :)

Waar zit dat cue bestand dan als je alleen het .bin bestand download? Dan kan je toch nogsteeds het .bin bestand openen?!

Dennis

P.S. wie gebruikt er nog .bin?

het zijn 2 losse bestanden.

een cue wordt gebruikt door brander programma’s (dacht alleen windows) om aan te geven hoe de cd in elkaar zit. Je zou zon cue bestand eens moeten openen met een textverwerkertje als textedit.

.cue wordt gebruikt door alle OS'es, er staat gewoon in hoe de layout van de .bin file is. Of het een audiocd is, of datacd, of een combinatie. Hoe de sectoren geschreven zijn etc...