Wat zijn goede kwaliteits-DVD-R's?

Zelf heb ik Verbatim DVD's (of de Apple's) maar zijn er nog meer goede kwaliteits-DVD's? Je hoort altijd van die horrorverhalen over zilverlagen die loslaten en dat wil ik voorkomen.

Annette

Verbatim is prima, Daar hebben we het al eens over gehad. Ik heb hier al vaker adviezen over goede dvd-r's gegeven. Zoek er maar eens naar. Wil je goedkoper dan de a-merken, probeer Princo dan eens. Ik heb goede ervaringen met de 4 speed versie. Op een Sony superdrive. Ongeveer 25 stuks geprobeerd tot nu toe. Afgezien van de 'nukken' van idvd3 is het geen slechte dvd. Maar via DVD SP lukt het ook prima. Ook data branden via toast gaat ok. Princo kost 155 euro per 100 (ex btw) op spindel. Bij Opus. 2 speed plaatjes is wat moeilijker aan te komen op dit moment.

Wat je ook doet, koop GEEN princo... nooit en te nimmer...

van een spindle van 10 deed precies 1 het er… wat een rampgevallen…
Fujifilm zijn wel goede, gehaald bij combi, kost een beetje, heb je ook wat…

Daar ben ik overigens ook benieuwd naar, waar halen jullie je dvd’s en wat kosten ze?
ik betaal (afzonderlijk dan van die princo’s) zo’n 5 euro per stuk

Ik heb een cakebox Princo 2x speed gekocht op de HCC beurs - en bevalt prima. Tadeloos. (kwam op EUR 1.20 p/st) 8)

Ook Princo's geprobeerd. Prima voor de Mac, maar m'n DVDspeler (Pioneer) lust ze niet.

[quote:eea5c0f0f5="voorburg"]Ook Princo's geprobeerd. Prima voor de Mac, maar m'n DVDspeler (Pioneer) lust ze niet.[/quote:eea5c0f0f5] Byzonder vreemd. Ik heb net 150 DVD's van Princo er doorheen gejast. (Sony DVD brander) Spelen prima op zowel een Sony als op een Pioneer standalone speler. Mijn buurman gebruikt de 2 speed Princo. Ik de 4 speed Princo. Allebei toppie. Ook op goedkope (b.v.Cyberhome) spelers. Ik geef toe: er zijn betere. Maar voor die prijs kun je geen buil vallen. Wat ik me nog afvraag: Hoe heb je ze gebrand. Dus programma, OS versie etc.

Schijfjes die bij ons veel worden gebruikt zijn Fuji's. Na 500 discs nog niet 1 fout! Wel duurder dan Verbatim en Princo. Pioneer/Philips/Cyberhome's geven ook geen problemen hierop.

bij mij doen alle princo's het perfect op mijn merkloze dvd spelert. Alleen de eerste deed het niet omdat ik niet op de goede manier had gebrand. Ik had gewoon een dvd naar mijn harde schijf gekopierd en van daar op de DVD gesleept en daarna DVD gebrand. Wist ik veel dat je alerlei extra trucen uit moet halen om ze aan de praat te krijgen.