Wat zijn nu de beste Adblockers?

Beste OMT-ers,

Welke adblocker gebruiken jullie nu? Welke betaalde of gratis adblocker kan ik het beste installeren? Is één voldoende? Bij voorbaat dank voor het advies.

Ik ben tevreden over Pi hole in combinatie met uBlock Origin (dus niet uBlock!)

Zie eigenlijk nooit advertenties, ook niet op Youtube

Zojuist bij de buren deze tip: de Malwarebytes Browser Guard. Net uitgekomen. Alleen voor Firefox. Ik ben hem nu aan het testen. Met Ghostery en Popup Blocker for FFE: Poper Blocker uitgeschakeld:

https://blog.malwarebytes.com/malwarebytes-news/2019/09/browser-guard-combats-privacy-abuse-tracking-clickbait-and-scammers/

EagerB0bNerd,

Waar kan ik uBlock Origin downloaden? Kan deze alleen vinden bij Microsoft.

sedikit,

Ik gebruik Safari. Zie in de App Store wel AdGuard staan. Bedoel je deze? Moet deze ook in combinatie draaien zoals bij EagerB0bNerd? Zo ja met welke andere?

mmmh, sorry, lijkt erop dat uBlock origin niet meer ondersteunt wordt door Safari. Wist ik ook niet, bij mij staat hij er nog op en werkt gewoon.

https://www.macobserver.com/link/safari-13-ublock-origin/

Roosje,

Nee ik bedoel niet AdGuard, maar Malwarebytes enz. En ik gebruik niet Safari. Ik heb Safari even geopend, en wat ik daar gebruik zijn:

Adblock

en

Disconnect

De eerste tegen ads, en de tweede tegen volgen.

EagerB0BNerd,

Dank voor et toezenden van het artikel. Dat is volgens mij ook de reden dat ik deze alleen kan vinden bij Microsoft. Welke andere adblocker kan ik dan naast Pi hole plaatsen?

sedikit,

Dank voor je advies.

Op Chrome: Ghostery en Adblock Plus

Om cookies te beheren/blokkeren: Cookie (voor vrijwel alle browsers)

Facundo,

Dank voor je advies. Zit zelf op Safari. Zie in de App Store verschillende Cookies. Welke is degene die je gebruikt?

sedikit,

Het artikel over Malwarebytes Browser Guard net gelezen bij MacFreak. Wacht tot de versie voor Safari er is. Ga deze dan testen.

Roosje op 22 september 2019 om 12:13

Wacht tot de versie voor Safari er is.

Dan kun je lang wachten.

Ik heb nu “Adguard for Safari”. Schijnt de beste gratis voor Safari te zijn. Werkt voorlopig prima.

Maar wat een stress dat uBlock Origin er opeens niet meer was zeg.

poeh

Beste… hihi

Das zoiets als de beste M&M uit het zakje opeten en daar ruzie over krijgen.

@ Sedekit

Ik was van plan die malwarebaytes browser guard ook eens uit te testen en hem hem via je link geïnstalleerd . Hij staat dus ook in mijn Firefox/tools /add-ons , maar ik zie nergens die GUI waar je iets kan instellen of nazien en als ik rechtsklik op een reclameboodschap dan krijg ik wel een mogelijkheid om die advertentie met adblockPlus uit te schakelen ( die ik ook in Firefox heb staan) maar geen enkele vermelding van de browser guard.

Heb je een idee wat er mis kan zijn ?

aartjan,

Heb gisteren dezelfde adblocker geïnstalleerd. Deze vind ik iets minder goed blokkeren dan uBlock Origin. Wellicht dat ik Pi hole nog een keer ga testen.

mowat,

Ik weet niet wat je bedoelt met “die GUI”.

Als het om het downloaden/installeren gaat:

Firefox/Extra/Add-ons/Meer extensies zoeken
-typen: Malwarebytes Browser Guard
-kom je hier terecht. Clicken in de ovaal:

En als het om de instellingen gaat:

@ Sedekit

Ik bedoel daarmee het instellingen en/of informatie venster waarvan sprake in de info over de Malwarebytes Browser Guard.

Maar ik vind of zie nergens dat venster.

https://blog.malwarebytes.com/malwarebytes-news/2019/09/browser-guard-combats-privacy-abuse-tracking-clickbait-and-scammers/

mowat,

Als je op Malwarebytes Browser Guard clickt

Krijg je toch de meeste informatie van deze add-on? Zie gedeelte van het screenshot:

Anders kun je ook via deze link de informatie krijgen:

OK , dat had ik gelezen , maar ik bedoel dat venster met instellingen voor whitelisting en statistics e.d. , dat vind ik niet. ( zoals in de link die ik opgaf)