Wat zou Apple nodig hebben om echt groot te worden.

We hebben het er al zovaak over gehad met z'n allen. De overgrote meerderheid op aarde is verziekt met windows. Wat zou er nou moeten gebeuren om die rollen om te draaien.

Zelf denk ik dat bv grote verzekeringsmaatschapijen eens een switch zou moeten maken dan zullen anderen volgen. Maar welke software daar voor zou moeten zorgen is mij niet bekend.

Wat denk jij?

Ik denk dat Apple overgenomen moet worden door Microsoft.. OS XI gaat dan Vista heten, en dan gaat Apple wel groot worden :D

Eh... Apple is toch al groot ?

[quote:d07c2ee092="Ashwin"]Eh... Apple is toch al groot ?[/quote:d07c2ee092]

Ik zie op de meeste scholen nogsteeds alleen maar PC’s staan.
En in een winkel kun je amper Macgame’s vinden.

Of was je dat vergeten?

Ik ben net op school geweest voor een voorlichting voor de 2e fase… (school) Toen hebben wij ook zo'n discussie gehad met zo'n informatica leraar, waarom ze niet met MacOSX werken enzovoorts enzovoorts. Hij wist zich hier niet uit te redden :P, mijn vader en ik waren zó goed :wink:. Maar naar iedere discussie kom ik er altijd achter dat wij (iedereen die Apple gebruikt) gelukkige Apple gebruikers zijn.

En nu naar bed :baby: :P.

Met vriendelijke groeten,
Mac Gamer

[quote:d43a7f6f26="Lytstomke"]Ik zie op de meeste scholen nogsteeds alleen maar PC's staan. En in een winkel kun je amper Macgame's vinden.

Of was je dat vergeten?[/quote:d43a7f6f26]

En hoe denk je dat dat komt? PC’s met Windows als besturingssysteem zijn ingeburgerd. Iedereen kent het en de meeste kunnen er ook mee werken. Ik zeg niet dat Apple de opgelopen achterstand nooit meer kan ophalen, maar het zal geen gemakkelijke klus zijn.

Apple scoort beter op andere vlakken. Kijk maar eens naar designbureau’s e.d., daar kom je genoeg appeltjes tegen.

En over die Mac-games… De vraag naar Mac-games is gewoon niet zo groot. Games ontwikkelen kost een hoop geld, waardoor veel developers en publishers het niet zo vaak wagen om er games voor op de markt te brengen. Ook in die wereld zien ze liever geld :wink:

Apple moet gewoon zo blijven doorgaan. Mijn waardering voor mijn apple is erg groot, vooral wanneer ik genoodzaakt ben om achter een windows systeem te zitten. Die noodzaak zorgt dus voor het 'grote' en wordt veroorzaakt door het 'kleine'.... :?

MOET :apple: dan groot worden :?

[quote:fde5c4edf1="roblemmen"]MOET :apple: dan groot worden :?[/quote:fde5c4edf1] Ik denk niet dat het goed is als apple een 2e microsoft gaat worden. Een beetje in de minderheid zijn heeft ook wel wat... Het enige voordeel zou dan zijn dat steeds minder windows-only oplossingen zullen komen.

[quote:44d8ff7273="Ashwin"]Eh... Apple is toch al groot ?[/quote:44d8ff7273]

Ligt eraan hoe je het bekijkt, op zichzelf is Apple vrij groot, als je het vergelijkt met Microsoft is het een dwerg.

Ik denk dat Apple eigenlijk gewoon op de eigewijze en soms ogenschijnlijk onnavolgbare manier moet doorgaan. Zich enerzijds richten op de coolere kant van de consumentenmarkt (iPod, iPhone, iMac, ibook etc) en anderzijds op de Pro-users. Waarbij het kloppende hart het OS moet blijven. Doorontwikkelen dus. Apple mag gerust wat meer van zich laten horen, zowel op servicegebied als op het reclamefront. De organisatie van Apple moet wel zodanig zijn dat ze aan de vraag kunnen voldoen en de levertijden binnen de perken weten te houden.

[quote:d1d695db0f=“d.C.”]Apple scoort beter op andere vlakken. Kijk maar eens naar designbureau’s e.d., daar kom je genoeg appeltjes tegen.)[/quote:d1d695db0f]En hierin moet Apple echt een tandje bijschakelen… Veel creatieve en grafisch gerichte bedrijven (reclameburo, ontwerpers, drukkerijen, fotografen) werken voornamelijk met Apple. Maar ik zie ook een kentering. Doordat het met veel drukkerijen bijvoorbeeld niet bijster goed gaat is er minder financiële armslag om te blijven investeren. Een nieuwe pers slokt het budget op, computersystemen en software verouderen. Er wordt op oude Mac’s gewerkt met Photoshop 6 en Quarck versies van jaren geleden. Ik ken een aantal grote uitgeverijen waar de hele opmaak en vormgeving van Mac naar Windows is geswitched (of dat overwegen) omdat het management [i:d1d695db0f]denkt[/i:d1d695db0f] dat dat efficiënter is. De ellende en de kosten voor systeembeheer blijken in combinatie met het verminderde werkplezier van veel werknemers het plan te doorkruisen. Maar daar heeft het bezuinigende deel van de afdeling Auromatisering maling aan: de nieuwe computers waren goedkoper en alles is veel overzichtelijker met één systeem.

Apple moet fors aan de weg blijven timmeren. En zich niet als doel stellen net zo groot of groter dan Microsoft te worden. Als ze groeien naar 10% marktaandeel is dat al meer dan gigantisch. En dan vind ik het ook wel mooi zat :wink:

Goede en vernieuwende produkten blijven maken en... [u:13447c629f]langzaam[/u:13447c629f] groeien.

Gewoon goed op de consumenten markt inspelen. Met de iPod mensen laten weten dat Apple bestaat, en volvolgens laten overstappen op iMac of Mac mini. Als ze de Media Center markt aan pakken en bijv met een tablet komen met het gebruiksgemak van een kaasschaaf gaat iedereen switchen denk ik.

(Managers van bedrijven zijn ook consumenten, en dan komt dat vanzelf)

Heel veel specifieke bedrijfssoftware is voor de PC gemaakt, en ik zie dat niet zo snel veranderen.

De [i:eabe2cde6d]huidige[/i:eabe2cde6d] formule. Als je ziet wat ze de laatste drie jaar op de markt hebben gezet doen ze het zeker niet verkeerd tov andere computerbedrijven. Gewoon zo door gaan dus.

Ze zijn sinds kort zelfs groter dan Dell!

Apple moet niet groot worden. Dat gaat alleen maar ten koste van de kwaliteit. Omnis placere non possunt.

Als ze echt groot willen worden, gaan ze zich helemaal op de software storten en alle hardwarefabrikanten uitkopen om Apple software op hun computers te installeren. Hee, waar ken ik dat van? :evil: Nee hoor, ik vind het totnogtoe prima zo. Beetje meer reclame zou eluk zijn en graag wat dingen weghalen waar ik me echt aan erger, zoals slechte ondersteuning van oudere systemen en software en de belachelijke standaard manier van cd's branden. Vooral data branden is echt knullig op een Mac. Zonder Toast ben je nergens.

[quote:887c5c0df1="trabant"]Omnis placere non possunt.[/quote:887c5c0df1] Kan je dat ook even vertalen (voor mijn part in het Duits). Ik kan zo gauw de betekenis niet vinden.

Groeien, waarom dan?

[quote:d1feb461ea="drscsi"][quote:d1feb461ea="trabant"]Omnis placere non possunt.[/quote:d1feb461ea]Kan je dat ook even vertalen (voor mijn part in het Duits). Ik kan zo gauw de betekenis niet vinden.[/quote:d1feb461ea]iedereen tevreden stellen kunnen we niet.