Wat zou Apple nodig hebben om echt groot te worden.

Klanten. Veel klanten. Alleen gebruikers, daar heb je niets aan, als ze geen geld uitgeven....

[quote:00ffd8e56b="Napsju"]Ze zijn sinds kort zelfs groter dan Dell![/quote:00ffd8e56b]

Nu niet meer…

[quote:993df1b50e="Lytstomke"][quote:993df1b50e="Ashwin"]Eh... Apple is toch al groot ?[/quote:993df1b50e]

Ik zie op de meeste scholen nogsteeds alleen maar PC’s staan.
En in een winkel kun je amper Macgame’s vinden.

Of was je dat vergeten?[/quote:993df1b50e]

Ja dat is ook zo. Maar opzichzelf is Apple een groot bedrijf. En als Apple zo groot wordt als Mircosoft dan gaan hackers ook virussen enz voor Apple maken. Lijkt mij niet leuk.

[quote:1a8b02e0ce="fistkikker"]Klanten. Veel klanten. Alleen gebruikers, daar heb je niets aan, als ze geen geld uitgeven....[/quote:1a8b02e0ce] Apple gebruikers geven geld uit, heel wat geld zelfs, dat is toch mijn (persoonlijke) ervaring :wink:

[quote:84ac346d0d="pietjepuk6546"][quote:84ac346d0d="fistkikker"]Klanten. Veel klanten. Alleen gebruikers, daar heb je niets aan, als ze geen geld uitgeven....[/quote:84ac346d0d] Apple gebruikers geven geld uit, heel wat geld zelfs, dat is toch mijn (persoonlijke) ervaring :wink:[/quote:84ac346d0d] Mooi :)

Een ladder, of groeihormonen :S

Meer naamsbekendheid, en daardoor een verbeterde marktpositie

Wat dat geld uitgeven betreft zit het inderdaad wel goed denk ik. Als Apple echt wil groeien tot microsoft achtig formaat zullen ze moeten stoppen met het maken van hardware en enkel nog maar software gaan schrijven. Ik hoop dat het nog heel lang duurt voor dat gebeurt.

[quote:76cf8c32aa="Zakske"]Goede en vernieuwende produkten blijven maken en... [u:76cf8c32aa]langzaam[/u:76cf8c32aa] groeien.[/quote:76cf8c32aa]

JA INDERDAAD! Naar mijn mening groeit Apple te snel (in de vorm van nieuwe hardware).
Hoe ik het zie is dat ik nooit weet wanneer ik iets moet kopen, omdat ik bang ben dat na een weekje iets veel beters en nieuwers uit zal komen. Het is wel goed dat er ontwikkeling is, maar graag minder snel zodat ik wat langer kan genieten met waar ik dacht zo trots op te zijn.

Heb het geluk om een laatste versie van een reeks te hebben gekocht…en dat is de laatste versie van de 12’’ Pb (1.5 Ghz)((Over PPC gesproken dan he)). Had ik iets eerder de Pb gekocht met minder hertzjes…dan had ik ook gebaald, maar goed.

Persoonlijk zou ik dan (ook al had ik genoeg geld)…nooit de MacBook Pro gehaald in deze periode. Er zal binnen dit jaar misschien wel 2 nieuwe verbeteringen komen (en helemaal omdat het een wit/nieuw terrein is met Intel nu) met veel betere fratsjes en weet-ik-veel-watjes.

Tja het is maar wat je vindt hoor…sommige zullen wel zeggen…“tja…ik ben toch blij dat ik deze MacBookjes heb gehaald…vind het wel goed zo…ook al komen er snel nieuwere en betere versies”, maar stiekempjes ga je toch wel balen als straks een nieuwe 15" MacBook Pro komt met 2.5 Ghz en allemaal andere flitsende shit. Zie het nieuwe iMac G5 model zonder iSight en dat daarna met iSight (en dan spreek ik nog alleen maar over de PPC modellen!!) die zo snel achter elkaar zijn uitgebracht.

Maar goed…nogmaals dit is mijn mening…graag geen persoonlijke aanvallen gewenst :innocent:

apple moet helemaal niet groeien,

de meute moet voor windows zijn en tegen apple.
dan zijn we tenminste nog een beetje exclusief.

Ik heb ook nob [b:26e940ad60]nooit[/b:26e940ad60] meegemaakt dat er een
programma niet voor de mac beschikbaar was wat
ik nodig had. zeker met osx niet omdat je ook bijna
alle unix apps kan draaien, desnoods zonder schil.

[quote:c4aefc5373="HS-L"]dan zijn we tenminste nog een beetje exclusief.[/quote:c4aefc5373]

Come on, dat zijn ‘we’ al jaren niet meer of je moet de nadruk leggen op ‘nog een beetje’ . Ooit toen een beetje Mac nog evenveel koste als een middenklasser auto, toen waren we exclusief. Je ziet hier notabene kereltjes van 13 met een dikke G5 (van pappa?).
Als Apple stopt met groeien (=vernieuwen) dan liggen ze d’r zo uit. Kijk maar naar de hoeveelheid bijna op de rand van faillissement staan van Apple verhalen. Dat kan een bedrijf echt niet vaak hebben. Dat het hen toch is gelukt is erg goede producten uitbrengen en die ook beschikbaar laten zijn en dat betekend weer groei. Sowieso moeten ze wel groeien doordat de marges op hardware steeds lager komen te liggen, dus schaalvergroting.

Ten eerste zou ik iets willen zeggen over de PC's in de scholen. In scholen is het bijna onmogelijk om allemaal :apple: s te zetten gewoon omdat de meeste leerkrachten er niet mee willen/kunnen werken. Bij ons op school is de leerkracht informatica voor en de rest tegen...

En over die kereltjes van dertien achter een iMac G5, die zullen wel heel zeldzaam zijn, ik kan mij toch niet goed inbeelden dat ze hun kind van dertien even achter een pc van meer dan 1000 euro laten kruipen. Bij mij zou het niet waar zijn…

[quote:fedd3f38a5="Mac Gamer"]Ik ben net op school geweest voor een voorlichting voor de 2e fase… (school) Toen hebben wij ook zo'n discussie gehad met zo'n informatica leraar, waarom ze niet met MacOSX werken enzovoorts enzovoorts. Hij wist zich hier niet uit te redden :P, mijn vader en ik waren zó goed :wink:.[/quote:fedd3f38a5] Ik denk dat je leraar daar nog tijden wakker van heeft gelegen.

[quote:376cc13336="Nietzman"][quote:376cc13336="Mac Gamer"]Ik ben net op school geweest voor een voorlichting voor de 2e fase… (school) Toen hebben wij ook zo'n discussie gehad met zo'n informatica leraar, waarom ze niet met MacOSX werken enzovoorts enzovoorts. Hij wist zich hier niet uit te redden :P, mijn vader en ik waren zó goed :wink:.[/quote:376cc13336] Ik denk dat je leraar daar nog tijden wakker van heeft gelegen.[/quote:376cc13336]

Heh, inderdaad. Die vent krijgt dagelijks wel een bijdehandte puber op bezoek die meent dat linux toch echt beter is op de school pc’s, of iets van die strekking…

[quote:1489c6ba56="Nietzman"][quote:1489c6ba56="Mac Gamer"]Ik ben net op school geweest voor een voorlichting voor de 2e fase… (school) Toen hebben wij ook zo'n discussie gehad met zo'n informatica leraar, waarom ze niet met MacOSX werken enzovoorts enzovoorts. Hij wist zich hier niet uit te redden :P, mijn vader en ik waren zó goed :wink:.[/quote:1489c6ba56] Ik denk dat je leraar daar nog tijden wakker van heeft gelegen.[/quote:1489c6ba56]

Zeker weten :evil: Als die school over zou stappen, zouden ze hem niet meer nodig hebben! :stuck_out_tongue:

Goed naar de markt blijven luisteren en niet de "arrogantiefout" in gaan..... :wink:

Wat ze nodig hebben ? Mij.

Zo'n stevig ventje? :o

Apple is helemaal niet klein. Het is een enorme multinational. Op zijn eigen gebied (fabrikant van OS en hardware) zelfs de allergrootste. Persoonlijk heb ik geen enkele reden om Apple groter of kleiner te wensen. Ze kunnen van hun inkomsten kennelijk prima hun hard- en software ontwikkelen en houden zich als klein OS meer dan uitstekend staande in de markt.

En zo kunnen we nog stilzwijgend toestaan dat Apple onze macjes op afstand beheert.

Als je ziet hoe op de gemiddelde middelbare school met computers wordt omgegaan begrijp ik heel goed waarom er goedkopere computers staan en geen apples. Plus dat (bijna) iedereen een windows computer met ms office thuis heeft staan dus dan wordt er op school daar ook voor gekozen. Komt nog bij dat meeste schoolsoftware windows only is. Deze dingen samen houden windows in stand en dat zie ik ook niet zo snel doorbroken worden.