Wat zou ik kiezen?

hallo iedereen,

ik ga volgend jaar multimedia doen en ik ben aan het twijfelen wat ik zou kopen! ik twijfel tussen een apple powerbook en een powermac!
heeft iemand ervaring met een powerbook, die ook photoshop,flash,dreamweaver enz gebruikt?
hoeveel ram heb je dan ?

bedankt
wouter

De gouden regel bij mac is en blijft : hoe meer ram , hoe beter.

Ik heb een 15" powerbookje met de G4 1.5 processor er in, photoshoppen en ondertussen hopen programma’s draaien is geen probleem met de Gig aan ram die er in zit.

Ik raad u persoonlijk de powerbook G4 1.67 aan , ook met een gig aan ram, en de betere 3D kaart nog, ik had me voorgenomen rond de 2000€ te blijven en die dus niet te kopen, maar indien het voor zulke dingen is (bij mij grotendeels voor te programmeren dus moet niet het allerbeste zijn grafisch) , dan zou ik zeker die powerbook nemen.

Veel twijfelplezier nog, weeg rustig alles af, maar volgens mij ben je als student beter met een notebook dan een desktop.

Het ligt er natuurlijk aan wat je te besteden hebt, maar een Powerbook heeft het grote voordeel dat je mobiel bent, dus overal je (huis)werk kan doen en materiaal op kan nemen. Ze zijn wel duur maar ook erg mooi.

1 Gig Ram is voldoende.

Succes met je beslissing.

oke, en hoe zouden jullie die laptop meenemen? ik ga met de fiets naar school en als het eens zou regenen is dat niet echt gezond voor men laptopje!

grtzzz

Een auto erbij kopen of een brommobiel of je laten brengen of met de bus.

Er zijn ook hele mooie tassen voor te koop.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/90804/wo/Al31Ne23KA3O3xRabOSe3TzP2np/0.0.11.1.0.6.15.0.4.1.3.0.3.1.5.1.1.0

Werk op een 17" Powerbook, in Photoshop, Illustrator, Indesign, en Dreamwaever (o.a.). Geen problemen tot nu toe gehad. Wel zou ik, moest ik jou zijn, investeren in een goede bescherming (draagtas, rugzak, ...).

dat ben ik zeker van plan, hoelang kan je er ongeveer op werken? als je bvb photoshop enz gebruikt?

@Rik De Belg: Hoeveel ram heb je?

grtz

Een uur of 4.

zijn er nog speciale dingen die ik over de powerbook moet weten? of handige truckjes om hem gebruiksvriendelijker te maken ofzo?

grtz

[quote:fa7a60bfc2="Rik de Belg"]Werk op een 17" Powerbook, in Photoshop, Illustrator, Indesign, en Dreamwaever (o.a.). Geen problemen tot nu toe gehad. Wel zou ik, moest ik jou zijn, investeren in een goede bescherming (draagtas, rugzak, ...).[/quote:fa7a60bfc2]

ik ben ook van plan om een 17" powerbook te kopen en in dit geval ook voor multimedia (fireworks / flash/ dreamweaver / photoshop) en hoe bevalt ie ? en dat vooral de grote… 40 cm breed :o

en wat voor geheugen heb je ? ik dacht zelf aan:
1 GB DDR333 SDRAM - 1 SO-DIMM (+350 eur)

hoe geraak je als 16jarige aan het geld voor een 17" PB?

[quote:8ca36f340e="Mc Erik"]Een auto erbij kopen of een brommobiel of je laten brengen of met de bus.

Er zijn ook hele mooie tassen voor te koop.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/90804/wo/Al31Ne23KA3O3xRabOSe3TzP2np/0.0.11.1.0.6.15.0.4.1.3.0.3.1.5.1.1.0[/quote:8ca36f340e]

Alleen jammer dat er heel groot op die tassen staat: “Jat mij!”. :stuck_out_tongue: :wink:

men ouders leggen een groot stuk bij, maar ik doe nu een vakantie job en daarvan investeer ik ook een groot deel in men powerbook

grtz

Nou je kan het beste een Powerbook 17´´ kopen en daar een goede draagtas bij kopen. Dan kan je hem gewoon met je meenemen.

Een 17" is niet echt handig om op de fiets mee te nemen, volgens mij. Dan kun je beter naar een 15" kijken.

Zo extreem groot is het beeldscherm nou ook weer niet hoor.

[quote:45f158827d="plonserd"]hoe geraak je als 16jarige aan het geld voor een 17" PB?[/quote:45f158827d]

heeeeeeeeeeeeeel hard werken :innocent:

ongelooflijk hard werken :D

Als je gewoon een vakantiebaan hebt en je spaart gewoon goed dan is het toch geen probleem. Ik heb het ook bij elkaar kunnen krijgen. Welliswaar voor een 12 inch iBook maar de munten voor een powerbook zijn er ook wel.

maar ik zou graag een mac kopen waarmee dat ik een tijdje voortkan! het is voor grafische programmas enz en die kunnen in de toekomst nog verzwaren, dus daarom zou ik graag al een powerbook nemen!

grtz