Wat zou jij doen? nu kopen .... of wachten

Wij willen hier op kantoor 2 nieuwe systemen gaan kopen. Werken nu allebei op een G4 en willen uiteraard naar de 5....

Maaruhh, met het hele Intel verhaal… is het dan wijs om nu te gaan kopen of wachten…
Wat zou jij doen?

Het Intel verhaal gaat minimum pas over een jaar in voegen, hangt af van wanneer je ze nodig hebt?

Gewoon kopen.... 2x 2x 2 ghz G5 ( prachtig en snel genoeg ) 2x HD 23 Alu cinema Display. Mijn advies.. :D

Verschillende nieuwssites verwachten dat de transitie van de PowerMac lijn als 1 van de laatste zal gebeuren, dus pas ruim in 2007. Je hebt dus nog wel wat tijd, en tegen dat die Intels er zijn, is uw PPC al afgeschreven, en kunnen er nieuwe worden aangekocht.

eer de powermacs een intel inside krijgen, zullen we al wel 2 jaar verder zijn. neem dan nog eens een half jaar (minstens) vooraleer de kinderziektes eruit zijn...

ik zou het gewoon nu kopen, of als je nog 2,5 jaar wil wachten…

Gewoon doen, apple gaat eerst beginnen met het overplaatsen van de lichterre systemen, dus het duurt nog 1,5 tot 2 jaar totdat de zwaarderre over zijn. Hierbij komt ook nog eens dat G5 support echt niet snel weg zal vallen.

Er is een handige regel, om te beslissen of je wel of niet een nieuwe MAC moet aanschaffen.

Heb je hem nu nodig? Dan aanschaffen.
Kun je wachten? Dan wachten.

Wanneer je hem ook koopt, volgende week is er een snellere, mooiere en betere.

Succes Allard

Ah... ik dacht dat het 2006 al zover zou zijn....

maar ik begrijp nu dat het dus nog wel even duurt… gewoon kopen…

@polori
Dat is idd de config die we voor ogen hebben. (zonder de monitoren dan want die hebben we al)

Kopen! :D

de eerste versies in een serie zitten altijd bug's in dus ik zou nu kopen dan ben je super gelukkig ;)

[quote:dcbefa6d5c="allard"]Heb je hem nu nodig? Dan aanschaffen. Kun je wachten? Dan wachten.[/quote:dcbefa6d5c] Voortreffelijk! En bedenk als je achteraf "spijt" van een aankoop krijgt (door prijsverlagingen, betere prestaties, meer mogelijkheden, sneller, etc.) dat je in elk geval een tijdje met spullen hebt gewerkt die je echt nodig had.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=49232

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=49226

meteen kopen heb ik ook gedaan geen spijt van zal ik nooit hebben ook