Wazige vlekken op iMac

Op de glasplaat van mijn iMac zitten hele rare vlekken/vegen. Waarschijnlijk heb ik perongeluk mijn scherm onstoft met een doekje waar wat vettige resten op zaten. Dat had had ik dus niet gezien, totdat er opeens vlekken op mijn glasplaat zaten. Het lijkt wel een beetje vet, en elke keer poets ik ze weg. Dan lijken ze weg, maar als er dan weer stof op komt blijft het stof er een beetje aan plakken. Ik heb het geprobeerd schoon te maken met een zachte doek en lauwwarm water, maar dat hielp niet. Zou Glassex helpen? Of moet ik iets zoals iClean ofzo hebben?

Voor de duidelijkheid maar even een foto. Je ziet het alleen als het scherm uit staat.
[img]http://img215.imageshack.us/img215/1112/dsc0150km.jpg[/img]

@ Bintje: om je eerdere post aan te passen, hoef je enkel op je eigen avatar te klikken. Dit geldt trouwens ook als je iemand wilt citeren. :smile:

Als die plek niet achter het glas zit, zou een speciaal schoonmaakmiddel zoals iClean wel degelijk kunnen helpen. Maar met zekerheid kan niemand dat hier zeggen vrees ik.

sowieso zou ik een speciaal product kopen, bvk bij een apple winkel, zodat je zeker weet dat een eventuele coating op de glasplaat niet wordt aangetast.

Ja het zit erop, niet erachter. Zal wel even rondneuzen voor een schoonmaakmiddeltje. :)

Ik maak het gewoon schoon met Glasex, en dat werkt perfect, nooit geen problemen mee gehad.
Van de week heb ik het scherm zelf ook schoongemaakt met Glasex, er zat veel stof onder de
glasplaat, onlangs is mijn iMac voor garantie ter reparatie geweest.

Glassex direct op je scherm, en dus niet op het glas :O Gaat dat goed?

Nou, Glassex helpt ook voor geen meter, de vlekken worden alleen maar uitgeveegd. Hmf.

Ter toevoeging, wat je ook op je scherm wilt spuiten, spuit altijd eerst op een doek en veeg daarna, dus niet direct op het scherm spuiten. Er is altijd een kleine kans dat je de vloeistof door de randen spuit en deze op gevoelige elektronica terecht komt.

zie http://www.youtube.com/watch?v=cy0o2WdrN3M&feature=related voor het verwijderen van stof aan de achterkant van het glas

Een brillendoekje doet wonderen!! Het lost al het vet op en ik heb weer een mooi schoon scherm :D