WD Cloud Home software

WD Cloud home van 4 Gb kan ik overnemen maar ik zie online niet dat hij Ventura ondersteund. Heeft iemand ervaring met zo’n schijf

Wordt ondersteund.

Systeemvereisten

My Cloud Home desktop-app (64-bits besturingssysteem vereist):

• Besturingssysteem Windows® 10+
  • macOS 11+

Maar ik heb os 13.1 zou dat geen probleem zijn

Minimale systeemvereisten zijn macOS11, dus dat mag bij jou geen problemen geven (zoals @TheBigZ al aangaf hierboven)

Bedenk wel de WD Cloud apparaten een eigen formattering kennen, zodat, als er iets met de schijf is, je hem alleen nog kan formatteren, buiten de behuizing om.

Ik hoef ze niet meer.

Dahl voor de reactie, ik ga het maar proberen

Dit geldt overigens voor alle Cloud- en NAS-drives.

Het is sowieso verstandig om een backup te hebben van bestanden die je op een disk hebt staan, zéker als deze onvervangbaar zijn. Of dat nu een WD Cloud drive of de interne disk van je Mac is, maakt verder niet uit. Op backups moet je niet besparen.

Het is wel zo, dat je een Cloud Drive niet zonder meer met TimeMachine of CCC kan backuppen, weet ik uit eigen ervaring. Dat zul je moeten doen m.b.v. Chronosync.

ik gebruik voor foto en video externe ssd schijven maar daarom een soort nas (WD)voor als ik buitenhuis ben.
Verder draait timemachine 1x per week voor de back-up

Klopt, maar met Synology / QNAP kan je toch net even meer…, mede omdat een stuk van de systeemsoftware in ROM zit en er een ethernet-aansluiting op zit…

Geen backup is een dood-zonde… c.q. dood zonde, als er onvervangbare data weg is…

Weet ik maar dat zie ook aan de prijs maar met je eens het heeft veel meer kwaliteit.

WD My Cloud Home 4TB kost circa €166.
Synology DS120j kost circa €106, plus 4TB WD Red circa €100.
Zo heel veel duurder is dat niet.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1115401;1481578/

TS stelt dat hij die MyCloud kan overnemen. Dan is élke andere oplossing flink duurder :wink:

Tijd die je misschien verkloot aan een verkeerde keuze is ook een kostenpost.

Hij komt donderdag binnen en hoor nu net dat het een cadeautje is. Eerst maar eens proberen, las wel dat software problemen heeft met de M1 en laat ik die nu in mijn Macbook Air hebben.

Ik ben er weg van, een eenvoudige bijna NAS die video, foto’s en muziek opslaat. Plex herkent de server en speelt die vlekkeloos af. Ik heb ook een keer een Synology gehad maar dat heeft zoveel toeters en bellen die ik toch niet gebruik. Dus tot dit moment geen spijt en de gever wel getipt

Sinds gisteren een MacBook Pro 14” (OS Ventura) en werkte al reeds met de WD My cloud Home. Alleen krijg door gebruik van de WD app geen toegang, alleen via de online omgeving kan ik de schijf benaderen. Ik ben er nog niet achter hoe dit met de WD software werkend te krijgen. Macbook geeft aan dat ik het beveiligingsniveau moet aanpassen, maar dat lijkt mij (nog onervaren met Macbook) voor nu een stap te ver. Ook omdat Amac de WD my cloud Home aanbiedt als product. Heeft iemand hier al een juiste werkwijze/instellingen voor gevonden?

If using the M1 ARM processor, the following steps will still need to be followed for proper installation/functionality:

My Cloud Home: Install WD Discovery for My Cloud Home for Apple M1 ARM Processor
https://support-en.wd.com/app/answers/detailweb/a_id/30307

Ik moet dit bij mijn Macbook air M1 nog uitvoeren dus nog niet getest

Mooi dat je er tevreden mee bent :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het delen. Dit is inderdaad de melding die ik krijg bij de installatie van WD. Ik zal het stappenplan doorlopen en kijken of ik tot een werkend geheel kom.

Update: Inmiddels het stappenplan doorlopen en de instellingen gemaakt zoals aangegeven. Ik kan de WD My cloud Home gebruiken zoals ik gewend was.

Misschien overbodig maar mijn WD My Cloud op Sierra wordt allang niet meer ondersteunt door de WD software.
Geen security Updates meer enz. enz.