[Web] Content aanpassen

Wie heeft suggesties mbt het volgende:

Ik heb een website gebouwd met daarin een lege frame. Mijn opdrachtgever wil hier zelf nieuws aan kunnen passen en toevoegen. Hij heeft een PC met waarschijnlijk alleen Word erop.

De teksten die hij toevoegt moet er op iedere browser/platform er hetzelfde uitzien. Wat voor document moet hij maken?

Mss kan je opdrachtgever in kladblok het nieuws telkens typen. Zodat jij dan in je lege frame automatisch dmv een PHP scriptje de inhoud gaat gaan ophalen. Das natuurlijk vrij amateuristisch maar ik ken je voorkennis niet hé. Als je echt wel gevorderd bent, kan je een C.MS ontwikkelen hé. OF een template gebruiken. (er zijn er massa's te vinden op bijv soundforge).

greetz

Als je php en mysql niet onbekend zijn dan kan je de gegevens in een database steken. Werken met een extern txt bestand is ook een oplossing, je kan die iedere keer gemakelijk laten inladen.

Succes.
PS: Mss is flash met een extern txt bestand de oplossing, als de server geen php ondersteund.

Of met een twee-vingers-in-de-neus-open-source-cms zoals Mambo ([url]http://www.mamboserver.com[/url]). Kun jij makkelijker je site maken, en kan de opdrachtgever via een inlogscherm zelf de inhoud wijzigen. Ik met mijn beperkte teksteditor-html kennis had in 2 dagen een behoorlijke site opgebouwd. Wel een server met PHP en SQL voor nodig.

phpwcms is echt leuk. Link: http://phpwcms.de/

Als je het echt simpel wit houden maakt je een standaard Word document met aangepaste kleuren. Je laat dit de klant verder invullen met inhoud en laat het hem 'saven als Web Page'. Je zorgt dat hij hem de goed naam geeft en hem vervolgens upload.

Mega-simpel!!!

Je weet wel dat Word een dramatische HTML exporteert?? Oneveer 8x zoveel code als nodig om een tekst te kunnen vormgeven.

Voor de liefhebber is het programma Contibute van Macromedia ook erg handig. Kost wel wat, maar is erg goed te gebruiken voor eenvoudig onderhoud. En je hebt er desnoods nog volledig de controle over.

Ben er nog niet uit. Contribute lijkt me uitstekend, maar ja..., de prijs. Verder zitten klooien met phpwcms met dit als resultaat.

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6583

Ik wil er wel verder mee experimenteren maar ik mis een goede handleiding. Daarnaast ben ik een HTML site aan het bouwen en weet niet of ik een enkel frame met zo’n op PHP draaiend script kan besturen.

G4, hier hetzelfde probleem, maar ik weet dat ik alles juist heb ingevuld :roll:

zoals al eens eerder is gezegd, is het misshcien handig om gewoon 1 txt bestandje te maken en dit uit te lezen. hierdoor hoef je geen rekening tehouden met de layout omdat je als het ware een template systeempje gebruikt..

je maakt in het lege frame een klein scriptje, en een template met css… en vervolgens laat je de content inladen vanuit het txt bestandje. Dit lijkt me hier het simpelste. Een heel cms eraanvast plakken lijkt me overbodig.

phposxom is een weblogcms die met text bestanden werkt. hiervoor hoef je alleen php op de server te hebben. met een beetje aanpassen kan je het goed gebruiken in je eigen site. ik geloof dat het nog via versiontracker te downloaden is.

succes er mee.

daan.