[web] Flash background

Aan de background van een tabel kun je een bgcolor, gif of jpeg toevoegen.

Is het mogelijk om in plaats daarvan een kleine Flash movie toe te voegen. Dus uiteindelijk een pagina te maken met een bewegende achtergrond.

Neen, enkel afbeeldingsformaten als GIF, JPEG of PNG kunnen als achtergrond gebruikt worden.

Volgens mij is het zelfs zo dat Flashobjecten altijd de voorgrond opeisen. Dit zou betekenen dat je geen html-laagje meer over je Flash-achtergrond kunt leggen en dus geen website kunt tonen. Dat is niet echt handig... of dit nog steeds zo is bij Flash8 weet ik niet.

Het is met een omweg wel mogelijk om een div boven een Flash movie te plaatsen. Ik doe het namelijk [url=http://www.browsbox.com/pbl]hier[/url]. De richtingwijzer is een transparante PNG die boven de movie wordt geplaatst.

Aha ! Maar in dat geval zou een achtergrond wel mogelijk moeten zijn. Of... hmmm, even denken hoor. ... ... een gedeelte van de achtergrond zou wel flash kunnen worden !

Mijn idee is om een flashmovie te maken die een flink deel van de browserruimte in beslag neemt (ik weet niet of je bij 100% width en height een goed formaat krijgt). In deze flashmovie laat je dan jouw achtergronddeeltje (welke een movieclipje is) door middel van actionscript herhalen over de hele lengte en breedte van het filmpje.

Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd, dus bovenstaande is een theoretisch gedachte van mij. Probeer 't eens uit zou ik zeggen…

Ik weet dat 't een beetje gezeik is, maar ik zie 't nut eigenlijk niet van een Flash background? Er is toch niets irritanter dan een geanimeerde background?

Ghehe, je hebt gelijk hoor iBert. Blij als we waren dat het 'animated-gif-tijdperk' voorbij was, kan dit idee de weggezakte irritatie weer bovenhalen. Maar goed, G4 vroeg of 't mogelijk was, dus zodoende wilde ik 'm even op weg helpen.

Wat trouwens wel geinig kan zijn is een achtergrond die op het eerste gezicht statisch is, maar die bij een muis-over-actie reageert (blokjes die oplichten bijv.). Dan kan je bijvoorbeeld een muiscursor-spoor maken zoals dit in 100%-flash-sites ook wel gebeurd.

Als ie dat fx kan scripten, aaiboek, waarom maakt ie dan geen fullflash site?

Ik werk met een template(tabelvorm) waarvan de content dmv phpscript extern wordt ingeladen en er een pull down css menu over de pagina valt.

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=11454

met flash kan je toch tegenwoordig ook css en php gebruiken!

[quote:286953ea7b="hansenonline"]met flash kan je toch tegenwoordig ook css en php gebruiken![/quote:286953ea7b]

Jah idd, en dan word het volgens mij een pak netter…
Ik denk niet dat er nog veel beperkingen zijn in flash, kwa php enz…
Toch niet als je enkel content extern wil inladen.

Jonas