WEB TELEFONEREN OP 10.2.3

Ik had graag geweten welke soft er bestaat om vanaf mijn G4 10.2.3 een aantal goeie vrienden heer ver weg op te bellen. Er bestaat natuurlijk een app van KDX die bovendien secuur is, maar dan moet je die op de andere kant van de wereldbol ook geinstalleerd hebben. Wat ik zoek is een soft die ik alleen maar bij mij moet installeren et mij een gewone telefoon opbellen laten kan, met de prijs van een lokale telefoon, uiteraard.

Ja, dat willen we allemaal wel he?

Helaas moet ik je teleurstellen. Dit bestaat niet.
Zouden de telefoonmaataschappijen gauw failliet zijn denk ik…

dit bestaat wel (probeer maar es "web dial up" of "web phoning" op google, maar dit zijn telkens softs die je op de andere computer ook staan hebben moet (moet je de andere per telefoon zeggen dat ie zich voor z' n schermpje plaatst en wacht dat ik 'em opbel...). Ergens vond ik een soft die het mogelijk stelt om via internet een gewone telefoon op te bellen, zonder iets boven je internetkosten te betalen, maar helaas ben ik de naam kwijt. Vandaar mijn bericht...

Hiemee kan je van mac na compu of mac "bellen" maar ook naar een vaste tel.

Ik moet het zelf nog aan de praat krijgen zit achter een router en heb daar nog geen prio aan gegeven maar het moet in werken. 8)

Met msn mesenger op een windows doos is dit een van de standaard mogelijkheden.

Ik heb ook de tip gekregen om een webcam aan te schaffen daar zit standaard die software bij.

Waarom telcomp nog niet faliet? onvoeldoende bekendheid. En geen tel tikken dan netwerktikken of adsl abonementjes. :roll:

Ik kan je aanbevelen eens op de site van Netopia te kijken, met Timbuktu kun je via netwerk en ook internet contact leggen met andere computers. Als je een multiplatvorm versie hebt ook als met een Windows PC.

Op de onderstaande link kun je een gratis evaluatieversie downloaden.
http://www.netopia.com/en-us/software/products/tb2/index.html