Webbrowser maken in RB

Hallo,

wie zou voor mij een webbrowser willen maken in REALbasic, of heeft misschien een projectje liggen daarvan?
Ik weet er zelf bijna niets van dus vraag ik het aan jullie…

Alvast bedankt!

Euuhh... weet je wel wat je vraagt? Of iemand even voor jou gratis en voor niets een programma wil schrijven... Moeten we ook nog een huisje voor je bouwen en een auto in elkaar zetten? Zeg het maar hoor... :|

ik wou gewoon ff vragen of iemand dat ook wou doen voor de lol....

Er zijn al genoeg mensen die een webbrowser hebben gemaakt, [url=http://darrel.knutson.com/mac/www/browsers.html]hier[/url] kun je de meeste vinden ;)

weet alleen niet of er browsers tussen zitten die in realbasic zijn gemaakt.

(btw, als je een developer wilt worden o.i.d. zou ik eerst maar is wat boeken raadplegen, want door iemand anders te laten coden leer je zelf niks… tenzij diegene les geeft bij jou thuis ofzo :stuck_out_tongue: )

nee, ik wil ook geen developer worden ofzo...het is gewoon even voor de lol..als iemand misschien een projectje daarvan heeft liggen....zou het heel mooi zijn.

Wat is er zo ontzettend leuk aan een browser in RB? Ik wil juist zo min mogelijk RB op mijn mac.

gewoon.., ik zou graag even willen kijken wat het allemaal precies is. Het leek mij gewoon even mooi om te zien

Het lijkt mij handiger om een browser te maken in Applescript Studio. Voorbeelden kun je zat vinden hoe het dan moet.

ik vind het in REALbasic eerlijk gezegd toch iets makkelijker dan AppleScript....

[quote:718a420bac="Mac OS X News"]ik vind het in REALbasic eerlijk gezegd toch iets makkelijker dan AppleScript....[/quote:718a420bac]Terwijl je er niets van weet en het liever door iemand anders laat doen? :').

yep

En dan nu een fatsoenlijk antwoord:

Ik ken geen enkele browser in REALbasic. REALbasic is voor [b:73df197498]eenvoudige[/b:73df197498] programma’s die persé multiplatform moeten zijn en geen Java mogen zijn.

Apple heeft nog een veel beter product: Xcode in combinatie met Objective-C. En dan kan je wel een browser maken: zie deze handleiding.

[quote:7e6a99c17d="à la Mac"]En dan nu een fatsoenlijk antwoord:[/quote:7e6a99c17d] Tsss...

Het enig fatsoenlijke antwoord dat je kunt geven is dat je het wel even voor hem wil bouwen, en wel in RB.

[quote:1f105461ed="Deskman"][quote:1f105461ed="à la Mac"]En dan nu een fatsoenlijk antwoord:[/quote:1f105461ed] Tsss...

Het enig fatsoenlijke antwoord dat je kunt geven is dat je het wel even voor hem wil bouwen, en wel in RB.[/quote:1f105461ed]

Weet ik, maar dat is een beter antwoord dan te zeggen “RB is slecht!” :wink:

fout geantwoord....

RB is niet slecht je moet het alleen op een goede manier gebruiken…

niemand die mij hiermee kan helpen in RB?

Nee, sorry. Ook ik wil niet zeggen dat Realbasic slecht is maar waarom wil je persé een browser maken in Realbasic? Als je persé zelf een browser wil maken en niks weet van Realbasic/programmeren kun je beter Xcode pakken want in een half uur kun je iets werkends in elkaar zetten, de hele rendering engine zit er al in.

[EDIT]
We hebben overigens een ‘Cocoa en Carbon’ forum waar dit topic thuis hoort.
[/EDIT]

Klopt, heb net iets gevonden waarmee je een browser maakt in Interface Editor. Ik heb al iets gemaakt maar weet niet hoe je het venster Live Resizeable maak en hoe ik daarin een Googl vak plaats. Verder wil ik niet graag met Xcode werken. Een beetje te ingewikkeld. Het moet gewoon een simpele browser voorstellen die kan downloaden en een standaard Google vak heeft en als het kan RSS lezen.

niemand die voor mij een bestaand projectje van een Web Browser heeft?