Webcam en MSNen op de mac?

Ik denk dat deze vraag ongetwijfeld vaak is langsgekomen en ik heb ook via google gezocht naar een antwoord, maar aangezien deze allemaal 2 jaar oud zijn ofzo wil ik hier nog een keer de vraag stellen

is er een MSN client/clone die het gebruik van een webcam ondersteund?

alvast bedankt:)

Ik gebruik Mercury en dat werkt perfect. Hier kun je het vinden [url]www.mercury.to[/url]

Amsn als je geen Isight cam hebt (heb mercury nog nooit werkend gekregen met een logitech usb cam)

ondersteund Amsn het tegenwoordig ook?

wat? een isight? dat weet ik niet want die heb ik niet, maar wel mn usb cam, heel goed zelfs!

als je geen isight camera hebt dan kan je via USB en dit http://webcam-osx.sourceforge.net/ programma chatten via asms af mercury

dus ik moet Amsn of mercury EN dat programmatje hebben draaien?

EDIT: weten jullie trouwens een leuke webcam die hier goed mee draait?

Of Parallels aanschaffen voor Windows op een Intel-Mac, als je die hebt.

En als je nou wél een iSight hebt? :?

mijn logitech 4000 pro draait uitstekend met amsn zonder toevoegingen (geen intel of wat dan ook)

@peterdh-Dat ga ik meteen proberen met amsn met mijn LogitechQuickCamSphere, bedankt voor de tip. Ik heb ook een iSight, maar ik ben nog niet verder gekomen dan iChat AV van Apple. Volgens mij kan een iSight alleen maar communiceren met een Apple, geen Windows PC. Gaarne advies.

[quote:791540970b="Franko"]ondersteund Amsn het tegenwoordig ook?[/quote:791540970b]

jep

[quote:4611a4d09f="RobApple"]Volgens mij kan een iSight alleen maar communiceren met een Apple, geen Windows PC. Gaarne advies.[/quote:4611a4d09f] Dat heeft niets met Apple of Windows te maken enkel het programma wat je gebruikt. Ik gebruik mijn iSight met Skype en ik kan prima mat mijn ouders webcammen. Ik op Mac en zij op Windows.

@jspr - Bedankt voor de tip. Ga ik proberen met mijn iSight.

Probeer skype, goed windows/mac compatable..

videochat (werkt met isight)
msn chat idee heeft het ook.

@jspr - dat was niet helemaal wat robapple vroeg... jij zit nog steeds op de mac te skypen. rob vroeg of het met een windows pc ook kon.. en de gemiddelde pc heeft geen firewire

[quote:7bcd9447d7="peterdh"]@jspr - dat was niet helemaal wat robapple vroeg... jij zit nog steeds op de mac te skypen. rob vroeg of het met een windows pc ook kon.. en de gemiddelde pc heeft geen firewire[/quote:7bcd9447d7]

Firewire? :?

een isight is toch firewire? of ben ik gek? :)

[quote:27cc46a0e1="peterdh"]een isight is toch firewire? of ben ik gek? :)[/quote:27cc46a0e1]

Nee, maar de vraag was toch ook niet om met de iSight op de pc te kunnen videochatten? Voor de pc zijn er natuurlijk veel goedkopere oplossingen. Daarnaast betwijfel ik of de iSight überhaupt werkt onder Windows. Maarre…we dwalen af hier. To the point please…

jaa :)

dus wie weet een goede cam die zonder poes pas ( dus alleen de drivers ) werkt met A msn of met mercury o.i.d :innocent: