Ik zou wel eens wilen weten of er webcams zijn (buiten iSight om) die ook op de Apple werken. Ik hoef niet perse zo’n relatief duur apparaat van Apple, aangezien het er mij om gaat dat ik mijn zwager en zijn newborn in de VS kan zien en hij mij met mijn newborn…
Dus geen hoogwaardige videovergaderingen, maar gewoon bewegend beeld van de kleine.
kanme voorstellen dat je met een newborn zo’n ding hebt…
die kun je vaak ook wel als webcam gebruiken(…fire wire) als tie ondersteund wordt door je maccie.
ik heb een logitech quick cam de zilvere versie doet het super. Met ichat av heb je een plugin nodig ichatusbcam maar dan werkt het ook. En, het werkt ook met aMsn.
Ik heb een Logitech QuickCam Zoom... Goedkoop dingetje en even zo goedkope kwaliteit. Vreemd genoeg is het beeld op een Wintel PC veel beter en scherper. Ik denk dat de drivers van Logitech niet goed zijn voor de Mac.... :roll:
je sluit je cam aan (die ondersteund wordt door je mac) mbv firewire
start ichat en als het goed is kan je in ichat in je video menu kiezen voor de optie “video preview”
als je jezelf ziet: your in business
(wel ff je cam aanzetten/activeren in hetzelfde menuutje)
voor de rest zijn er nog andere programma’s om te video chatten: zoals ivisit of yahoo messenger.
succes en camplezier.
Maurice.
Ik gebruik mijn DV camera ook als webcam het is een Canon de MV300(weet niet zeker of dit het type).
Wat ik bij deze camera moet doen is:
- De DV-Tape eruit halen(anders schakelt hij na 5 minuten weer uit). Dit is een beveiliging voor de koppen en de DV-Tape.
- En de camera op rec zetten.
Als hij nu via firewire is aangesloten doet hij het meteen.
Ik chat vooral veel via msn. welke client gebruiken jullie met de webcam? tot nu toe gebruik ik mercury, maar het lijkt wel of die mijn systeem erg vertraagd