Webcam

Toen ik ging zoeken heb ik geen topics hierover gevonden.. mijn vraag: Welke webcam werkt goed op mijn imac en is niet al te duur? Kan ik hem dan ook op msn gebruiken?

MSN for mac ondersteunt geen webcams, zit zelfs geen webcamfunctie in. Erg jammer, hopelijk brengt MS in toekomst een MSN versie uit met webcamfunctie.

Betreft webcams, tot nu toe is iSight naar mijn mening het beste en ook het mooiste, helaas de duurste ook. Maar verder weet ik nog niet veel van af. Je moet hiervoor iVisit of iChat AV gaan gebruiken, maar dan moeten de andere mensen dat ook willen.

Als jou iMac een fireWire poort heeft dan is een iSight idd een goede keus.. (maar wel de duurste) Apple heeft trouwens nog een cam voor ongeveer 99 euro.. die schijnt ook goed te zijn!

En anders hang je gewoon effe je video-camera eraan!

:wink:

Jij kunt ook een videocamera als webcam gebruiken. Het moet natuulijk een Firewire aansluiting hebben. Ik gebruik mijn JVC als webcam, en de beeldkwaliteit is beter dan die van iSight (Heb ik trouwens ook een iSight, daarom kan ik het vergelijken) Qua design is natuurlijk de iSight van Apple een kunstwerk... maar voor beeldkwaliteit is er niks beter dan gewoon een video camera.

8)

Ik heb nog geen videocamera, dat wordt sparen. en aangezien ik een arme scholier ben... :S

Philips ToUCam Pro is prima, je moet echter wel een IOXperts drivertje erbij aanschaffen. De 740 versie is erg populair in de amateur-astronomie omdat de lichtgevoeligheid prima is en je er lekker mee kan knutselen. Hij is ook gevoelig in het nabije infra-rood. Overigens zitten standaard het IR- en UV-sperfilter in het meegeleverde objectiefje. Als je dus een ander objectief gebruikt is dat een punt om rekening mee te houden......

Ik denk dat het voor Manietje helemaal geen optie is om een webcam aan te schaffen, omdat hij (wat ik denk tenminste) MSN gebruikt, en geen iChat. Ik gebruik ook MSN en daarom heb ik zelfs mijn Toucam Pro weggeven aan mijn vriendin omdat ik hem toch niet kan gebruiken!

Er zijn maar enkele programma's op de mac die webcam ondersteunen helaas. Je hebt iSPQ, iChat en nog een programma (waarvan de naam me ff ontschoten is) die webcams ondersteunen. De enige messenger op de mac waarmee je ook met pc-gebruikers kunt cammen is Yahoo Messenger.

Ik gebruik zelf een Logitech 4000 Pro, werkt prima heeft alleen een sullig voetje waar die vaak vanaf dondert. Mijn Sony DV-camera werkt beter, hogere resolutie en staat steviger op zijn statief… :lol:

Ja jammer is dat. Ik zei het toevallig vandaag nog tegen een vriend: Ik voel me soms gewoon een beetje gehandicapt met m'n Mac. Maarja, een beetje andere msn doet mij niet switchen :D

Msn doet het expres. om ons te pesten. complot smeden?

[quote:1419a3cb42="Sybke"]...De enige messenger op de mac waarmee je ook met pc-gebruikers kunt cammen is Yahoo Messenger.[/quote:1419a3cb42]

Daar ben ik ook zojuist achter gekomen, maar ik kom niet hoger dan 0.5 beelden per seconde en kan helemaal nergens instellingen voor geluid vinden. Gisteren heb ik via iChat nog met iemand zitten webcammen -met- geluid en 15 beelden/seconde.

Kan Yahoo gewoon niet met geluid overweg, of doe ik weer eens iets fout?

[quote:801f9cb632="iRuben"][quote:801f9cb632="Sybke"]...De enige messenger op de mac waarmee je ook met pc-gebruikers kunt cammen is Yahoo Messenger.[/quote:801f9cb632]

Daar ben ik ook zojuist achter gekomen, maar ik kom niet hoger dan 0.5 beelden per seconde en kan helemaal nergens instellingen voor geluid vinden. Gisteren heb ik via iChat nog met iemand zitten webcammen -met- geluid en 15 beelden/seconde.

Kan Yahoo gewoon niet met geluid overweg, of doe ik weer eens iets fout?[/quote:801f9cb632]

Zit je nu ook alweer te chatten?! Heb jij even in een afkick kliniek gezeten Ruben? En een maand of drie onder de Cam geleefd?! Huh. Of was het 50 euro per dag. Ok oK ok Ik draaf door. Webcam niet doen iSight rules.
LOL

[quote:261412ed3a="iRuben"]Daar ben ik ook zojuist achter gekomen, maar ik kom niet hoger dan 0.5 beelden per seconde en kan helemaal nergens instellingen voor geluid vinden.[/quote:261412ed3a]

Inderdaad, de kwaliteit is niet om naar huis te schrijven, maar het is op dit moment de enige messenger waarmee je kunt videochatten met pc-gebruikers. Het maakt (naar mijn mening) niets uit of je een USB-cam of Firewire-cam gebruikt.

[quote:743268a36a="Urbin"]Zit je nu ook alweer te chatten?! Heb jij even in een afkick kliniek gezeten Ruben? En een maand of drie onder de Cam geleefd?! Huh. Of was het 50 euro per dag. Ok oK ok Ik draaf door. Webcam niet doen iSight rules. LOL[/quote:743268a36a]

:stuck_out_tongue: Ik heb niet in een afkick kliniek gezeten maar in een klooster. :wink: En niets dan goeds over de iSight, maar ik gebruik mijn Sony digitale camera als “webcam”, gewoon via de FireWire, dus die doet verder niet onder aan een iSight lijkt me hoor. :smiley: Mijn eerste video-chat met DJ Data onlangs ging via iChat gewoon netjes met 15 beelden/seconde en geluid, dus dat werkt verder wel lekker, alleen zakt het zodra ik met een PC ga “camchatten”. Maar misschien komt dat wel gewoon door de “andere kant”, die zat namelijk wel “gewoon” met zo’n USB Logitech bolletje te webcammen.