Webdesign beeldscherm

Hoe heb ik ooit op een 17" beeldscherm kunnen werken? Ik heb nu een 24" iMac, maar heb sinds kort een tijdelijk oud beeldschermpje ernaast staan. Nu wil ik eigenlijk een nieuwe kopen, want het werkt toch wel erg lekker met nog een beelscherm ernaast.

Nu is mijn vraag hebben jullie tips voor een goed beeldscherm. Qua grootte zit ik te denken aan een 19" (iets groter of kleiner kan ook), het design moet verder natuurlijk bij mijn aluminium iMac passen én de kleuren moeten goed en duidelijk weergegeven worden op het scherm omdat ik veel website’s e.d. maak.

Nu heb ik niet zoveel verstand van hardware, dus zou ik ook niet weten welk beeldscherm ik zou moeten kiezen.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite :slight_smile:

Hm, okee? Nou wat dacht je van een Cinema Display van Apple? (Tweedehands zijn ze natuurlijk stukken voordeliger, kijk maar: www.tweedehandsmac.nl) Hier het voorbeeld http://www.apple.com/nl/displays/

Succes!

[quote:bf9779bc02="imathijs"]Hm, okee? Nou wat dacht je van een Cinema Display van Apple? (Tweedehands zijn ze natuurlijk stukken voordeliger, kijk maar: www.tweedehandsmac.nl) Hier het voorbeeld http://www.apple.com/nl/displays/

Succes![/quote:bf9779bc02]
Vanwaar de verbazing? :stuck_out_tongue:

Ik heb trouwens op veel fora e.d. gelezen dat de Cinema Displays duur en (lichtelijk) achterhaald zijn…is dat zo?

Ja ik was eigenlijk benieuwd waarvoor je het tweede scherm gaat gebruiken, waaraan je het gaat aansluiten, dus bijvoorbeeld aan je iMac?

Achterhaald lijkt me toch bijna niet, ze werken leuk! Duidelijk beeld. Ik weet niet hoe dat met games is, maar je gaat het toch voornamelijk gebruiken voor vormgeving?

[quote:86def6fdc3="imathijs"]Ja ik was eigenlijk benieuwd waarvoor je het tweede scherm gaat gebruiken, waaraan je het gaat aansluiten, dus bijvoorbeeld aan je iMac?

Achterhaald lijkt me toch bijna niet, ze werken leuk! Duidelijk beeld. Ik weet niet hoe dat met games is, maar je gaat het toch voornamelijk gebruiken voor vormgeving?[/quote:86def6fdc3]
Ja ik sluit hem aan aan mijn iMac.
Ja ik gebruik hem inderdaad voornamelijk voor vormgeving. Spelletjes speel ik niet; het laatste spel wat ik heb gespeeld was Commander Keen en dat was nog op floppy :stuck_out_tongue:

Maar zijn er (buiten tweedehandse) goedkopere alternatieven voor een Cinema Display?:slight_smile:

Commander Keen op een iMac 24" zou best wel gaaf zijn, alsof je er in zit.

Wat dacht je van Dell beelschermen? www.dell.nl

Anders zou ik zeggen: check de Media Markt?

Edit: ik stop denk ik met posten, ik ben de slechtste adviesgever ever.

[quote:2a181575c1="imathijs"]Commander Keen op een iMac 24" zou best wel gaaf zijn, alsof je er in zit.

Wat dacht je van Dell beelschermen? www.dell.nl

Anders zou ik zeggen: check de Media Markt?

Edit: ik stop denk ik met posten, ik ben de slechtste adviesgever ever.[/quote:2a181575c1]
Ik heb het niet zo op Dell, ze maken hoogstwaarschijnlijk mooie producten maar ik heb het daar niet zo op.
Zijn er andere mensen met een goede suggestie? :slight_smile:
Edit: Of zijn Dell-schermen qua prestaties en prijs echt stukken beter dan de concurrenten?

[quote:0ec15a284a="MikeNewgate"][quote:0ec15a284a="imathijs"]Ja ik was eigenlijk benieuwd waarvoor je het tweede scherm gaat gebruiken, waaraan je het gaat aansluiten, dus bijvoorbeeld aan je iMac?

Achterhaald lijkt me toch bijna niet, ze werken leuk! Duidelijk beeld. Ik weet niet hoe dat met games is, maar je gaat het toch voornamelijk gebruiken voor vormgeving?[/quote:0ec15a284a]
Ja ik sluit hem aan aan mijn iMac.
Ja ik gebruik hem inderdaad voornamelijk voor vormgeving. Spelletjes speel ik niet; het laatste spel wat ik heb gespeeld was Commander Keen en dat was nog op floppy :stuck_out_tongue:

Maar zijn er (buiten tweedehandse) goedkopere alternatieven voor een Cinema Display?:)[/quote:0ec15a284a]

Naar goedkopere alternatieven heb ik ook gekeken, maar na een lange zoektocht langs allerlei winkels kwam ik toch uit bij een Cinema Display. Ik heb hem nu twee maanden en hij is werkelijk prachtig, zowel qua beeld als qua design!
Andere schermen zijn vaak veel goedkoper, maar met name voor stilstaande beelden vond ik de ACD’s veel rustiger. Wat betreft achterhaald; wat vooral telt zijn de panelen. Goedkopere schermen hebben bijna altijd TN-panelen, terwijl de ACD’s S-IPS panelen hebben. TN-panelen zijn sneller, dus bijv. geschikter voor films en games, maar aangezien jij met websites bezig bent, ben je denk ik toch het beste af met een ACD, die ook veel diepere kleuren geeft. Ik heb mijn ACD aan mijn MacBook hangen, en als beide schermen aan zijn met hetzelfde plaatje zie je echt een immens groot verschil qua kleur.

Nog een laatste opmerking; het is inderdaad een hoop geld, maar andere schermen met S-IPS panelen zijn vaak nog veel duurder, dus in die zin is de ACD nog best redelijk geprijsd.

Sorry, geen alternatieven dus, maar misschien heb je er toch wat aan…http://forum.onemorething.nl/posting.php?mode=quote&p=1752013&sid=d7ad63fdd693862b14294cd086af9f9e#

:slight_smile: :slight_smile:

Ik zit even te kijken hoeveel een ACD kost en ik vind €600,- voor "een" beeldscherm toch wel erg prijzig. Had eigenlijk een prijs van €200-300,- in mijn hoofd en daarom valt deze prijs toch iets tegen. Wat als ik genoegen neem met wat minder; wat is dan een goede keuze qua beeldscherm? :)

Ja, je hebt ook wel gelijk; was even vergeten dat je sowieso al een 24" iMac-scherm hebt, dat is op zich ook een heel mooi scherm... Wat ik in de winkel over het algemeen de mooiste schermen vond van rond de 300 euro, waren die van HP, bijvoorbeeld de HP w 2207h. Dat is een 22 inch scherm met digitale aansluiting (HDMI), kleuren waren erg mooi en de letters zagen er ook rustig uit (dat viel me bij bijna alle andere schermen tegen). Dat geldt overigens ook voor de 20 en 19 inch modellen van HP, maar die hebben alleen een VGA-aansluiting. Mocht dat geen bezwaar zijn; die vond ik ook mooi scherp en fijn geprijsd: om en nabij de 200 euro :)

[quote:641696a3f4="MacRice"]Ja, je hebt ook wel gelijk; was even vergeten dat je sowieso al een 24" iMac-scherm hebt, dat is op zich ook een heel mooi scherm... Wat ik in de winkel over het algemeen de mooiste schermen vond van rond de 300 euro, waren die van HP, bijvoorbeeld de HP w 2207h. Dat is een 22 inch scherm met digitale aansluiting (HDMI), kleuren waren erg mooi en de letters zagen er ook rustig uit (dat viel me bij bijna alle andere schermen tegen). Dat geldt overigens ook voor de 20 en 19 inch modellen van HP, maar die hebben alleen een VGA-aansluiting. Mocht dat geen bezwaar zijn; die vond ik ook mooi scherp en fijn geprijsd: om en nabij de 200 euro :)[/quote:641696a3f4] Mag ik vragen wat het voor mij uitmaakt of het een HDMI of een VGA aansluiting is? :)

HDMI is digitaal, VGA werkt met een analoog signaal. Dat betekent dus dat jij (met een iMac 24") met een VGA-aansluiting van digitaal naar analoog gaat, en dat levert kwaliteitsverlies op. Maar hoe erg dat kwaliteitsverlies is, durf ik zo niet te zeggen. Wat digitale aansluitingen betreft heb je twee soorten: DVI en HDMI. Ze werken allebei met een digitaal signaal, maar DVI ondersteunt HD niet en HDMI wel (dat maakt overigens pas uit bij schermen vanaf 23" inch, als ik het goed heb). Als je geen kwaliteitsverlies wilt, kun je dus in ieder geval het beste voor een DVI of HDMI aansluiting kiezen.