Webdesign school

Beste maxosx'ers,

Ik ben webdesigner in hart en nieren, sinds een half jaar dan. Daarvppr heb ik een beetje rondgedoolt en een beetje niets gedaan. Daardoor heb ik nog geen opleiding afgemaakt en dus geen diploma’s. Nu wil ik een opleiding doen waarbij ik niet bij 14 jarige in de les sinds en het liefst eentje die 's avonds is. En natuurlijk drempelloos (geen vooropleiding nodig). Ik ben al op CMM geweest maar daar zijn ze zo verschrikkelijk duur en het is in Amsterdan inplaats van Rotterdam. Verder zijn ze ideaal. Ze gebruiken macs en hebben de opleidingen die ik wil. Maar zijn er nog andere scholen die jullie kennen?

MVG,
Jonnotie

In Rotterdam zit http://www.opatel.nl/

Ik ben zelf nu 20 en een eigen bedrijfje begonnen. Ik ben zelf tegenwoordig wat meer programmeur dan vormgever geworden, en dat laatste leer ik beter in de praktijk dan in een opleiding. Hoe beter ik kan programmeren (hoeveel werk ik in een uur voor elkaar krijg) hoe meer mijn tarief omhoog gaat.

Als je echt bezig wilt zijn met wat je wilt doen is een eigen bedrijfje ideaal!

(Ik studeer nog wel Internationale Betrekkingen aan de rijksunversiteit in Groningen, maar of ik daar ooit mee wat ga doen weet ik nog niet)

Oh, nog mensen nodig? ;)

Bedankt voor je info. Ik werk 5 dagen in de week en heb dus geen tijd om de IB groep te bellen. Weet iemand of je ook studie financiering voor particuliere opleidingen krijgt?

http://www.w3schools.com/

[url]http://www2.sae.edu/nl/course_N_details/cmp.php[/url]

[quote:03c7573dbe="Jonnotie"]Oh, nog mensen nodig? ;)

Bedankt voor je info. Ik werk 5 dagen in de week en heb dus geen tijd om de IB groep te bellen. Weet iemand of je ook studie financiering voor particuliere opleidingen krijgt?[/quote:03c7573dbe]

tijd maken en iedereen heeft pauze. verder: www.ib-groep.nl

Ik zit zelf op Communicatie & multimedia design(cmd - hbo opleding). Ik heb vrij veel aan webdesign gehad(en veel zelfstudie gedaan). In het derde jaar kun je kiezen tussen oa multimedia vormgeving en informatie & interactieontwerp. ik zit op multimedia vormgeving, derder jaar, heb wat vakken over webdesign gehad, maar vooral iio verdiept zich er meer in. Let wel op dat het meer is dan alleen pure theorie, je krijgt ook veel over de gedachtegang achter een website, vanuit de gebruiker kijken etc etc....(het is wel hbo niveau he:p )

Dus als je puur alleen webdesign wilt, dan is cmd niet echt geschikt voor jou denk ik…
want cmd is meer dan dat alleen.

je krijgt geen studiefinanciering voor particulier of deeltijd onderwijs... op de kunstacademie heb je ook multimedia richtingen tegenwoordig.... de willem de kooning in rdam vond ik erg leuk... deeltijd is zwaar maar de moeite!

Als je zelfstandig wil gaan werken dan ben je meer met zelfstudie. Ik heb zowat alles op mijn eigen geleerd.

Maar een diploma is natuurlijk wel mooi meegenomen.

Zoek gewoon een grafische/vormgevings opleiding op HBO niveau. Webvormgeving alleen is zo ongelofelijk beperkt... Als je jezelf puur op het webgedeelte stort scherm je jezelf gigantisch af.

Dus kijk eens rond bij een kunstacademie.

Ik heb wat gevonden. Ik ga thuis studie doen bij Loi. Kan ik mooi de belangrijkste diploma's halen en werken. Bedankt voor al jullie reacties!

thuis studie via LOI?? Kan je beter naar een boekenhandel gaan en wat boeken over webdesign kopen ofzo.

De LOI biedt geen opleiding webdesign aan. Het is een cursus en je krijgt er dus geen (erkend) diploma voor.

Een lidmaatschap van de bibliotheek is goedkoper, dus ga daar eens wat boeken halen :slight_smile:

En zo te zien ben je nog maar 19 jaar! Zat tijd om een echte opleiding te doen en echte diploma’s te halen.

Ik heb net Loi gebeld en volgens hun is het WEL een erkend diploma. Een cursus.

Ja... natuurlijk zegt de LOI dat!!!! Ik denk niet dat het een goed idee is om een LOI cursus op je CV te zetten. Misschien overdrijf ik maar dat is het idee dat ik erbij heb.

Wil je webdesigner worden zoek dan een goede erkende opleiding. Wees bereid naar school te gaan en dingen te leren die ook niet zo 123 raakvlakken met de techniek van webdesign hebben.
Coderen en techniek dat leer je je aan, desnoods uit een boek. Daar hoef je geen speciaal talent voor te hebben. Techniek leer je. Maar een visie ontwikkelen over design en esthetiek daar moet je veel meer moeite mee doen. Ga er vanuit dat je je eleven lang bezig bent met leren. Da’s leuk.
Wees bereid om veel tijd en geld te investeren als je daadwerkelijk een goede webontwerper wil worden.