WebDesign software voor FrontPage kenner?

Ik weet dat deze vraag een beetje op hetzelfde neer komt als een andere posting hier, maar ik wil dat topic een beetje schoon houden en mijn insteek is anders...

Ik ben niet zo lang geleden bekeerd tot de Mac wereld. Na het aanschaffen van Traktor DJ Studio heb ik nu alles wat ik op mijn Wintendo deed ook gevonden voor de Mac… behalve goede WebDesign software!

Ik ben al vanaf de eerste beta een fanatiek FrontPage gebruiker en zoek dus iets vergelijkbaars op de Mac. Wat is dan de beste optie? Ik maak alleen maar “kale” pages met HTML en JAVA, dus termen als PHP, XML, Flash en meer exotische termen zijn voor mij niet interessant. De voornaamste “eis” aan mijn nieuwe keuze is dat het een goede WYSIWYG presentatie geeft.

Ter verduidelijking. Mijn oude site is geheel in FrontPage gemaakt. Dit soort design wil ik ook graag op de Mac kunnen maken. http://www.folosa.com/original_index.html

je kunt het proberen met dreamweaver mx (ook voor macos x)

wordt veel gebruikt door webdesigners

:finder:

Naast Macromedia Dreamwaver is er ook Adobe GoLive.

Adriaan

Aardig dat jullie meedenken, maar welke programma's er voor de Mac zijn kom ik ook in no-time te weten als ik even Google gebruik. :) Waar het mij juist in het bijzonder om gaat; heeft iemand ervaring met de overstap van MS FrontPage van de Wintendo dozen naar een programma voor de Mac. Dus; welk programma heeft een beetje dezelfde duidelijke benadering als FrontPage?

Frontpage heeft m.i. geen mac-versie. Op m'n werk werk ik veel met FP (onlangs nog fikse ruzie gehad). het is wel heel makkelijk in gebruik (voor simpele dingen), toch is Dreamweaver een zeer profi alternatief (andere ken ik niet goed), dat qua overzichtelijkheid t.o. FP moeilijker is, maar qua "beeldvorming" een verbetering is. M.a.w. Dreamweaver levert mooiere html-pagina's op. :wink:

Misschien is Freeway wat voor je (mijn persoonlijk favoriete mac prgramma). Werkt niet als Frontpage, maar stelt je wel in staat heel snel design achtige site te maken. Is echt totaal WYSIWYG, en levert zo'n beetje de schoonste code in de business.

Volledig werkende 30 dagen demo is hier te downloaden: http://www.sofpress.com.

De kracht van Freeway zit 'm ook in ‘actions’ - dit is een unieke door freeway ontwikkelde plgin technolgie op basis van Javascript. Zo zo je bijvoorbeeld zelf een javascriptje kunnen schrijven in Simpeltekst - stop het in de juiste Freeway folder en het is een plugin geworden. Zo simpel is het.!

bekijk anders ook de demo-filmpjes maar eens op softpress.com.

Succes

Frontpage was er oorspronkelijk wel voor de Mac, maar dat was een van de vroege versies. Alle leuke zaken als Javascript en Dynamic HTML zaten er toen nog niet in. Dus Frontpage is geen optie.

Zelf ben ik een jaar of twee geleden van Frontpage overgestapt op Dreamweaver, ik heb GoLive wel geprobeerd en het is zeker geen slecht programma, maar Dreamweaver is zo’n beetje de standaard dus ik heb daar uiteindelijk voor gekozen. Er wordt beweerd dat Dreamweaver de beste HTML-code genereert en dat helpt ook een beetje.

Het is niet echt een makkelijke overstap want de interface is totaal anders, het is dus wel even tanden op elkaar.

Allemaal bedankt voor de reakties.

GoLive vind ik een regelrechte ramp, kan ik niets mee. Hetzelfde vond ik van FreeWay, ik kreeg het niet eens voor elkaar een lege pagina met tekst te maken met dit pakket! DreamWeaver heeft misschien nog wel een kans als ik even goed “mijn tanden” er in zet.

Voorlopig blijf ik nog maar even middels Virtual PC met FrontPage werken.

In elk geval bedankt voor de tips. :roll:

Wat dachten we van ja favo text editor en photoshop?? [size=9:46be387c6d]Of is dat een php developer ziekte??[/size:46be387c6d]

[quote:052626346b="meneer de koekepeer"]Wat dachten we van ja favo text editor en photoshop?? [size=9:052626346b]Of is dat een php developer ziekte??[/size:052626346b][/quote:052626346b]

Ik denk het. Ik ben liever lui dan moe. :slight_smile: Als ik een pagina ergens anders “hang” of gewoon de naam van de HTML verander wil ik me geen zorgen maken over eventuele andere pagina’s die daar naartoe linken.

Frontpage? mmm... deze maakt z'on beetje met meest slechte code die je je kunt bedenken maar goed... Een MAC alternatief is misschien wel BBedit. Dit is echt de beste editer voor code die ik ken.

O.K. Frontpage wint niet de schoonheidsprijs als het op HTML code aankomt maar het is wel een veelzijdig pakket waar je prachtige goed werkende webpagina's mee kunt maken zonder een diepgaande HTML, Javascript enz. opleiding. Ik vind het jammer dat er na versie 1 geen opvolger meer is gemaakt voor MacOS.

als je iets wil wat op frontpage lijkt neem je toch adobe pagemill 3.0. Indesign heeft bij mij de voorkeur voor grafische html bewerking. Maar dat gebruik ik nooit. Waarom niet gewoon een simpele text verwerker en een of andere php installatie... kan je meteen leuk scripten. Graphic converter is trouwens ook een must...

Nogmaals allemaal bedankt voor de reakties en het meedenken. Ik ben uiteindelijk toch voor Dreamweaver gegaan. Het was inderdaad even doorbijten en ik blijf al die losse venstertjes een regelrechte ramp vinden, maar verder is het een goed pakket. Leuke bijkomstigheid is dat het programma goed overweg kan met PHP, iets waar ik me toevallig net een beetje in aan het verdiepen was, maar wat ik met FrontPage al snel weer op had gegeven.

Ik krijg de layout van mijn oude site nog steeds niet goed in Safari, maar aangezien het in alle andere bekende browsers wel goed werkt hou ik dit voorlopig gewoon even op een fout van Safari en niet van Dreamweaver. Als Safari uit de beta is kijk ik nog wel een keer.