Webfotogalerie PS CS werkt niet!

Bij het kiezen van de optie Web Photogalery in PS CS krijg ik de melding: "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het uitschakelen van de besturingselementen voor ontbrekende tokens. Mogelijk ontbreekt een bestand of een map voor de geselecteerde stijl".

Nou kan ik me niet herinneren dat ik iets veranderd of toegevoegd heb aan de PS CS mappen. Als ik kijk naar de map voorinstellingen staat daar de map Webfotogalerie in met hierin weer een aantal mappen zoals bv “Horizontaal - Feedback”. De inhoud van deze map is: Caption.htm, Frameset.htm, IndexPage.htm, Subpage.htm, thumnail.htm en een map Images (met 24 bestandjes erin).
Dit is dus naar mijn weten de originele inhoud van het programma PS CS.

Waar komt de genoemde melding vandaan en hou kan ik toch m’n Webgaleriefunctie gebruiken??

Michel

ik ben bang dat ik je niet akn helpen met de ps-webgallerie, maar misschien heb je hier iets aan?

http://mac.softpedia.com/get/HTML-Tools/Galerie.shtml

ik vind het een handige app, met veel mooiere templates :wink:

Krijg je de melding wanneer je een album wilt maken of als je er een bekijkt? In het eerste geval kan her-installeren misschien helpen en in het laatste geval zou het kunnen dat je toch een of ander wezenlijik bestandje mist. Als je meer informatie wilt, is het handig als je ook even exacter omschrijft wanneer je welke melding krijgt...

De melding komt als ik een webgalerij wil maken. Dus nog voordat het venster met alle keuzes komt. Kan je trouwens Photoshop CS direct installeren. Het enige volledige PS die ik heb aangweschaft was destijds PS 4 of 5. Daarna alleen maar updates aangeschaft. Ik hoed toch niet het hele rijtje weer af te lopen (inkl. Classic) hoop ik.

Michel

Ik ga er ff vanuit dat je bedoelt met "het venster met alle keuzes" het eerste venster? Dan zou ik toch een her-installatie overwegen. Ik neem dan wel aan dat je alle updates bij Adobe hebt gedownload?

Ik heb trouwens ook indertijd PS 5.5 gekocht en daarna de updates. Laatst nog opnieuw geïnstalleerd op mijn 17" PowerBook en dat was eigenlijk ‘direkt’. Het enige dat ik ingevoerd heb, was een geldig registratienummer van een eerdere versie. Je kan ook een eerdere versie aanwijzen op je harde schijf en zo maar dit werkt prima. Dit is bijna (op het extra nummer na) net zo makkelijk als een installatie van een ‘volledig’ pakket en je krijgt hetzelfde resultaat.

Voor de rest ben ik te weinig technisch onderlegd om al die vage taal te snappen (lijkt wel ‘microsoftiaans’) maar dit is wat ik zou proberen. Jammer genoeg krijg je de melding niet in het Engels want dan had je op de Amerikaanse support site kunnen kijken. En ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit met support voor Nederlandstalig Adobe spul.

Ik ben benieuwd hoe je verder vaart hiermee. Suc6!

Trouwens, als je gaat her-installeren en je hebt veel presets als Layer Styles, Brushes, Actions etc. kan je het beste de map ‘Presets’ (of de Nederlandse equivalent ervan) kopieëren en dan later de mapjes eruit terug zetten in de nieuwe map…

Michel,

is het probleem opgelost met herinstalleren? Ik krijg nl dezelfde melding.