Webkennis uitbreiden... welke taal?

hoi,

ik heb al reeds een aantal jaar ervaring met xhtml, css en dergelijke.
Maar ik zou graag mijn kennis uitbreiden en zit met het probleem
dat ik niet goed weet welke taal ik best zou leren, welke ik eventueel
het meest zou kunnen gebruiken voor toekomstige meer dynamische websites (eigen CMS etc…)
… ajax, php?
Andere suggesties zijn altijd welkom.

Dank.

ik zou zeggen php,asp,.net,xml,java,javascript,MySQL,Ajax. tis afhankelijk van wat je wil gaan doen natuurlijk, voor dynamische sites zijn php met MySQL in iedergeval wel aan te raden haha.

ajax is geen eigen taal, maar meer een werkwijze; combinatie van clientside code (javascript) met een serverside taal (bijv. php/asp/.Net etc.)

Persoonlijk zou ik zeggen het handig is om je te verdiepen in PHP en MySQL, evt. als je dat niet beheerst ook JavaScript.

Wel ik heb al enige ervaring met php (beginner basis) en heb wel al eens een ajax script gebruikt. Van Ajax wist ik dat het geen taal op zich is maar het ging me er gewoon om om te weten wat anderen denken dat ik best zou bijleren om goede dynamische websites en CMS'en te bouwen in de toekomst. Maar ik dacht ook voornamelijk aan php en MySQL :) Iemand goede tips om dit te beginnen leren? :)

Scoor een boek :)

Als je voor de toekomst bezig wilt zijn....

Ruby on Rails… PHP gaat zo langzamerhand op z’n eind lopen… RoR is de toekomst… En nog makkelijk ook :smiley:

gr Sjoerd

[quote:022c78e6e6="oegemeister"]Als je voor de toekomst bezig wilt zijn....

Ruby on Rails… PHP gaat zo langzamerhand op z’n eind lopen… RoR is de toekomst… En nog makkelijk ook :smiley:

gr Sjoerd[/quote:022c78e6e6]

Oké, spannende bewering. Kom maar op met je redenering! :smiley:

[quote:a6231e235c="oegemeister"]Als je voor de toekomst bezig wilt zijn....

gr Sjoerd[/quote:a6231e235c]

RoR wordt niet de toekomst daar is het te traag voor…dan is python de betere variant lijkt erg op ruby. Is ook het proberen waard.