weblinks klikbaar in PDF

Hallo,

Ik moet een briefing opstellen waarin nogal wat weblinks zitten. Nu zou het leuk zijn mochten, na het opmaken van het document in Indesign, deze links in de finale PDF klikbaar zijn. Is dit te doen in Indesign (of Acrobat)?

groeten,
Fons

Ja, bij Acrobat Pro kan je dat instellen: Menubar > Advanced > Links

Edit:
Deze functie is bedoeld voor (de-)activering van handmatig toegevoegde links in Acrobat Pro (m.b.v. texttool, buttons met tekst etc.).
Bij het omzetten van een Indesign bestand naar PDF zullen de aanwezige “links” ook in de pdf actief blijven.

ja, gaat prima, en is niet heel moeilijk. je kan zowel interne (binnen het document) als externe links (naar websites) maken. je kan het in Acrobat Pro doen of gelijk in je ID document. Bij export als PDF moet je dan "include hyperlinks" aanvinken

zie de HELP file onder "hyperlinks

Die funtie zit ook in Indesign zelf. Wordt bij export gewoon alles hyperactief gemaakt (mits je het met het goede gereedschap hebt voorbereid). Ik heb het hier niet bij de hand, maar thuis kan ik zo zien welke functie hiervoor nodig is. Mijn digitaal CV bevat ook enkele hotlinks namelijk.

Erg bedankt voor de info! Heb ff de Indesign Help er op nagelezen en deze zegt:

[quote:ec87dc58ee]You can create hyperlinks so that when you export to Adobe PDF, a viewer can click a link to jump to other locations in the same PDF document, to other PDF documents, or to websites.
To create a hyperlink to a position in text or to a page with specific view settings, you first create a destination, and then you create the hyperlink that points to that location. It isn’t necessary to create a destination for hyperlinks that jump to an unnamed page or to a URL.
A source is hyperlinked text, a hyperlinked text frame, or a hyperlinked graphics frame. A destination is the URL, position in text, or page to which a hyperlink jumps. A source can jump to only one destination, but any number of sources can jump to the same destination.[/quote:ec87dc58ee]

Case closed :slight_smile:
Fons