weblog ?

Hi,

weet iemand een goede plek waar je een weblog kan opzetten? wel eentje die private kan, ik wil hem met 1 andere persoon kunnen beschrijven en mischien tijdelijk anderen toegang kunnen verlenen.

is het lastig om zoiets zelf te bouwen? ik kan goed met HTML uit de voeten, maar weet weinig van php / cgi om de prosts te plaatsen op de pagina’s.

ik heb iBlog geinstalleerd. Je kan die koppelen aan een .mac account waar je in kan geven dat mensen alleen toegang hebben middels een password.

[url]www.web-log.nl[/url] en [url]www.blogger.com[/url] zijn wel aardig. en als je zelf webruimte hebt kun je een weblog zelf online zetten door bijvoorbeeld het wordpress systeem te gebruiken.

Wordpress kan je binnen 5 minuten installeren, en er is heel weinig verstand van computers voor nodig.

Heb er zelf een lopen met [url=www.pivotlog.net]Pivot[/url].. Werkt perfect, en zelf aan te passen.. [url]www.jovindus.nl[/url]

php & mysql zijn bij beiden verplicht. kan het ook zonder die twee? in de zin dat je een progje gebruikt om lokaal op je pc te editen en de veranderingen daarna automatisch worden geupload?

@ svan:

werkt pivot ook met mijn OS (panther)?

ik zie alleen maar windowsdownloads…

[quote:8228e2e77d="jwdlater"]php & mysql zijn bij beiden verplicht. kan het ook zonder die twee? in de zin dat je een progje gebruikt om lokaal op je pc te editen en de veranderingen daarna automatisch worden geupload?[/quote:8228e2e77d] Dat kan wel ja. Maar is veel lastiger om te onderhouden. Het advies is gewoon om ergens iets te zoeken waar ze wel PHP en MySQL hebben. Werkt echt een stuk lekkerder.

heb nu pivot in gebruik. voor meelezers die ook zelf een weblog willen opzetten en beheren op hun eigen host: gebruikt niet de alpha versie, daar had ik veel ellende mee..

Ik denk: RapidWeaver http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php