Webpage uit Golive bug op PC

Als volkomen newby heb ik een webpaginaatje gemaakt in Golive. Eerst opgezet (ex tekst) in photoshop lagen. Importeren in Golive en knoppen en tekst toegevoegd in lagen. Op de MAC werkt het perfect zowel in Safari, Firefox en IE. Op de pc echter laat IE alle lagen boven elkaar zien. Ik kan niet vinden wat de oorzaak hiervan is, maar zoals vermeld ik weet nauwelijks iets van wepages bouwen. Iemend die me op weg kan helpen?

ik weet van "horen zeggen" dat lagen in IE nog weleens een probleempje willen opleveren. Ikzelf heb met "layers" gewerkt in Golive en dat werkt prima op alle browsers op mac en windoos platform. Niet getest echter op linux.

wellicht is dat een optie. Iedere laag dus op een layer zetten. Succes.

Dank voor de reactie. Ik zet in Golive verschillende dingen in lagen. die neem ik over uit Photoshop met de import layers functie in Golive Overigens heb ik de page op een PC met Windows XP getest en daar doet ie het wel (de andere PC was Windows 95.... vandaar misschien). Blijft het feit dat er nog wel wat andere rare dingetjes gebeuren zoals tekst verloop, (gif animatie)knoppen die niet van kleur veranderen bij actie. Dit alles zal wel bekend zijn bij Die-hards maar zoals gezegd voor mij is allemaal nieuw .

Nog een niet onbelangrijk probleem. Als de pages geprint worden (vanaf de MAC), staan alle items ook los, m.a.w. het ziet er hetzelfde uit als de preview in Windows 95. ????

ok, dan is dat inderdaad niet het probleem maar dan is het waarschijnlijk de interpretatie van de 95 browser . wbt tekst, als het als "tekst" gezien wordt door een browser (en dat wil je vaak ivm de laadsnelheid, vindbaarheid en zo nog wat dingen) dan is het afhankelijk van de lettertypes die op de "ontvangende" pc / mac staan hoe het eruit komt te zien. Ook de grootte, en dus hoe de gebruiker het verloop op zijn scherm ziet, zijn browser/ gebruiker en dus instellings afhankelijk.

de animatie knoppen zouden via “actions” in het handelingen pallet ingesteld moeten kunnen worden. Dat geeft bij mij zelden problemen maar je moet wel deze animations in golive maken (dus lagen in photoshop en dan animeren in golive (hide&show oid). Ik raad je aan om de electronische handeleiding per probleem te raadplegen. Daar leggen ze het zeer duidelijk uit. Website ontwikkeling lijkt vaak redelijk simpel maar door de verschillende interpretaties van browsers wil het nog wel eens rare effecten geven. Succes.

[quote:7e295373d2="MacBlade"]Nog een niet onbelangrijk probleem. Als de pages geprint worden (vanaf de MAC), staan alle items ook los, m.a.w. het ziet er hetzelfde uit als de preview in Windows 95. ????[/quote:7e295373d2]

Geen idee hoe je dat oplost. Zal eens gaan zoeken.

Snelle reactie!!

De knoppen werken wel in Safari en Firefox op de MAC. Ze zijn overigens gemaakt in Image Ready
Zoals je zegt, het allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt (en voorgespiegeld wordt door de software ontwikkelaars)
Ik zal me nog eens extra door de help functie worstelen.

als je ze saved probeer dan alleen de plaatjes zonder html te doen en dan in golive weer "activeren" via actions. Wel wat rommelig maar wellicht kun je via de verschillende save as opties een andere vluggere methode vinden.

De actie knoppen werken inderdaad in IE als je acties toewijst in Golive en niet in Image Ready. Kan alleen nog niet vinden waarom bij printen alles onderelkaar word gezet

moet ik ook even voor zoeken. Als ik het vind hoor je het.

begon te irriteren. Nu werkt het weer perfect ! En nog simpel ook nog:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=689651#689651