Webpagina standaard op 800x600 openen, hoe?

ik heb ooit een scriptje in een site gezet waarmee deze standaard op 800x600 opent. Maar ikben het kwijt en weet ook niet meer waar te vinden.

Weet iemand misschien de code of scriptje hiervoor?

Bedoel je dat als je de website opent je browservenster zich aanpast naar 800x600 pixels? Je zou ander beter d.m.v. HTML(en CSS) een 'box' van 800x600 pixels kunnen maken, dat is wat vriendelijker voor gebruikers met een groter beeldscherm...

in Javascript: [code:1:51d6309c84]window.resizeTo(x,y)[/code:1:51d6309c84]

ik ben niet zo'n held met html en css, en waarom is het vriendelijker voor gebruikers met grotere schermen

is er echt geen manier zonder css

ok dat is cool, maar ik ben dus echt geen held, kan je mij vertellen hoe ik dat het beste in de code zet?

ik weet dat het in de head moet

(zowwy ben echt geen html held)

[quote:59b8ba2521="sabine"]ik ben niet zo'n held met html en css, en waarom is het vriendelijker voor gebruikers met grotere schermen

is er echt geen manier zonder css[/quote:59b8ba2521]
Natuurlijk wel, met Javascript.

Met vriendelijker bedoel ik dat het voor mensen met een 24" monitor, of zelfs al vanaf 15" inch geen schermresolutie van 800x600 gebruiken maar 1024x768. Als je het venster (in dat geval) laat verkleinen kijkt dat redelijk vervelend op een groter beeldscherm. Je kunt daarom beter een soort box maken (met bijvoorbeeld een iframe) die 800x600 is, zodat het browservenster niet geresized hoeft te worden.

Als je eerst een ‘splash’ screen laat zien en een link maakt met ‘klik hier om de website te openen’ kun je dit wel in een nieuw venster van 800x600 doen, het is ook meer dat het automatisch resizen van vensters bezoekers afstoot. Voor mij is het een reden een website minder vaak te bezoeken…

Op Leejoo.nl vind je allerlei javascripts om met je venster te spelen.

Dat zou er ongeveer zo uitkomen te zien: [code:1:891324f059]<head> <script language="JavaScript"> function resize() { window.resizeTo(x,y) </script> </head> <body onload=resize()>[/code:1:891324f059]