Webradio via iTunes

[b:b0c00a8209]Probeer al enkele weken om nieuwe radiostations toe te voegen in iTunes, maar helaas geen succes. Kan iemand me vertellen hoe ik bijv. Radio538 steaming kan beluisteren op m'n iMac G3 500?????? [/b:b0c00a8209]

Ik denk dat je geen extra radio's kan toevoegen in iTunes.

Denk je dat, of weet je dat. In het eerste geval hoop ik op een beter antwoord, in het andere geval hoop ik dat mediaplayer een uitkomst biedt?!?

Je kunt alle Winamp-zenders invoegen.

Voor een mooie lijst kun je kijken op www.shoutcast.com, maar volgens mij staat daar geen 3fm of 538 ofzo tussen.

Radio538 doet volgens mij (net als yorin en 3FM en noem ze allemaal maar op) alleen maar voor Windows Media Player aanbieden. Volgens mij kan dat wel beluisterd worden met VLC of gewoon Windows Media Player voor mac (althans: hier werkt dat).

wat dat betreft kan er nog veel geleerd worden van de zuiderburen: Studio Brussel en Donna gaan prima met iTunes (kan geimporteerd via hun website). Staat veel aan hier, in Groningen :lol:

klik op: [url]http://itunes.garnierstreamingmedia.com/listen.pls[/url] en luister 538 in iTunes :)

ok, thnx, weer wat materiaal om te verwerken. Ga morgen gelijk ff proberen of ik mediaplayer aan kan zwengelen. Je hoort het resultaat wel

MedahOSX, geweldig, kon het niet laten snel ff wat te checken. Eindelijk "normale" radio op m'n mac Ben ik nu lastig als ik vraag hoe het zit met 3FM??

Trouwens best vette radiozenders die al in itunes staan :apple:

Ik luister geen 3FM, maar das volgens mij ook mogelijk, zolang het maar een mp3 stream is.

3FM gebruikt ASX, en das toch echt MS only :( Daar heb je Windows Media Player voor nodig helaas.

Probeer dit eens: http://www.live365.com/index.live Kies een genre..... Kies vervolgens een zender Klik op broadcaster profile,en vervolgens op "listen" Er zal automatisch een zender aangemaakt worden in je itunes , et voila!

Mac-Eddy dit is een goede link...

En zo super simpel…

[quote:1de93af1b3="Doff"]Trouwens best vette radiozenders die al in itunes staan :apple:[/quote:1de93af1b3] MostlyClassical is goed ja!