webserver

Hallo allen,

In de rubriek truuks vond ik het artikel over het instellen van je eigen webserver.

Is het hiervoor noodzakelijk om iets met het programma apache te doen?

Ik hoopte eigenlijk dat het alleen maar een kwestie was van het activeren van de Personal Web Sharing en Personal File Sharing binnen de System Preferences.

Het enige balngrijke wat ik ermee wil doen is bestanden(geluidsbestanden) met anderen te kunnen delen.

Kan iemand mij helpen aub?

Dank

Semble

Hoe delen??

Via netwerk of internet??

Ja sorry.

Internet.

Verwijderd

het is inderdaad pur eenrichtingsverkeer.

Ik ga het even uitproberen.

Dank voor de hulp.

Tjezus voel me echt dom maar nog even een vraagje.

Het aanzetten van de de Personal Web Sharing is gelukt maar hoe doe ik het volgende? Waar bevindt zich de www-pagina’s waar ik mijn muziek in kan zetten? En tot slot hoe maak ik een index.html met de koppelingen naar de bestanden in de zelfde map?

Ik heb dit echt nooit gedaan sorry.

Begrijp ik uit het verhaal goed dat ik ook een site via mijn eigen provider kan opzetten? De mijne is xs4all.nl

Dank weer.

Verwijderd

En even goed deze site doorspitten om er echt iets moois van te maken: [url]http://www.handleidinghtml.nl/[/url]

Misschien iets voor jou.

RapidWeaver, een programma die website’s maakt, er zit ook een file sharing functie op. Kijk eens op de website van de maker. www.realmacsoftware.com
Het is gratis te gebruiken tot 3 pagina’s. Maar jij hebt er maar 1 nodig.

Je www map is de map “webpagina’s” in je home directory (het huisje waar je naam naast staat.)

[quoteJe muziek zet je in hardeschijf/gebruikers/jouwnaam/webpagina's [/quote]

De map webpagina’s bestaat die al standaard in OSX? Of moet ik er een maken. Als ik nl. via mijn user webpages zoek, vind ik deze niet:(

[quoteOm op je site te komen typ je [/quote]
Hier krijg ik de mededeling dat Safari de server met mijn naam en xs4all.nl niet kan vinden. Ik heb hier ook nooit voor betaald ofzo.

Kan ik niet gewoon zelf de map webpagina’s aanmaken?
En ervoor zorgen dat de in textedit gemaakte pagina zichtbaar wordt als ik de betreffende url intoets? Dus 192.168.2.100/~mijnnaam intoetsen geeft de gemaakte pagina met de muziekjes weer. Of kan dit niet?

oeps sorry, De map Sites heb ik inmiddels gevonden.

Martiniman en anderen,

Allemaal hrtstikke bedankT

Het werkt!

:smiley:

Nog een vraag.

Zodra ik vanuit het http//192.168.2.100 etc mijn site benader, dan kom ik er wel maar zodra ik dan vervolgens het aangebrachte liedje wil intoetesen/afspelen krijg ik de mededeling :
Forbidden. You don’t have permission to access Mijn liedje.

Hoe kan ik er nu tot slot voor zorgen dat men vanuit deze url wel toegang tot mijn liedje heeft?

Dank

Rechter muisknop: info-> permissies: iedereen lezen aanzetten

Gelukt.

Dank weer!

Kan ik ook donateur van een donateur worden? :wink:

Hmm,

Blijkt dat anderen toch niiet op de site kunnen komen.

Moet ik bij systeem voorkeuren ook onder tabblad Internet, ook sharing internet aanzetten?

Klinkt logisch van wel.

Probleem is nl. dat ik zelf op de betreffende link met 192.168.2.100etc wel kan benaderen en mijn liedjes beluisteren maar anderen krijgen geen toegang!?

Bij de permissies heb ik ook de Group al op read voor www gezet.

Ik hou vol!

Hoop jullie ook.

[quote:a39a73d884="Ensemble"]Kan ik ook donateur van een donateur worden? :wink:[/quote:a39a73d884]

Wil je een gironummer :stuck_out_tongue: ?

Zit je achter een router? In principe hoef je alleen de webserver te starten, maar als je achter een router zit, kan dat wel eens je interne ip zijn. Maar goed, dan haak ik af. Weet niet hoe je dat moet fixen.

Ja,

Ik zit achter een router.

Denk dat dat het probleem is idd.

Ik haak dan ook maar af.

Bel morgen wel even met SMC, wellicht dat zij kunnen helpen.

Dank MM

Het IP-adres dat je hier doorgaf, is inderdaad een intern IP-adres. Dat is dus niet te benaderen vanaf internet.

Je zei echter dat je bij xs4all zit. Dan heb je ook ruimte voor een website. Die is te bereiken op www.xs4all.nl/~jouw_username.

Zoek op de servicepagina’s van xs4all op hoe je de bestanden die je nu in ~/Sites hebt gezet, op jouw persoonlijke webpagina kunt krijgen.