webserverxkit installatie probleempje

I.v.m. wat expirimenteren met php 5 probeerde ik de webserverxkit van de site van apple te installeren. helaas werkt hierin bij bij de apache server niet hij geeft wel aan dat is aanstaat maar dan krijg ik versie 1.3 i.p.v. de apache 2 server.

Zijn er toevallig meer mensen die dit probleem hebben gehad.

ik heb nu php5 wel op een andere manier werkend maar blijft raar dat webserverxkit niet werkt.

Heb je X11 ook geïnstalleerd? Ik heb eerst ook lang zitten "kloten" met WebServerXKit, eerst kreeg ik Apache niet aan de praat en na het bijinstalleren van een aparte Apache was het helemaal om zeep. Probeer alles eens te verwijderen, X11 installeren van de Mac OS X CD en dan WebServerXKit, normaal zou hij dan moeten werken.

Apple heeft een eigen installed Apache en PHP. Gebruik je een andere install daar overheen dan kun je die niet meer via de Apple-voorkeuren aansturen en is de folder die gebruikt wordt om je site te hosten niet meer library>WebServer>Documents. ([url=http://www.rbsoftware.net/?page=wsxk&section=help]zie hier[/url])

Haal je die zaken door elkaar dan wordt het een zooitje. Zet websharing in je voorkeuren uit, anders heb je twee apaches draaien.

De webserverxkit is overigens niet van Apple, ze geven alleen de link…

@ deskman dat is juist het rare als ik de ingebouwde apache aanzet in delen zeg maar en dan naar de status van webserverxkit kijk dan draait apache alleen dus wel de 1.3 versie zonder webserver in delen aan te zetten krijg ik apache in webserverxkit helemaal niet werkend.

@d.C. ik ga x11 straks voor de zekerheid nog maar eens installeren en dan eens kijken of het werkt.