Website aanmelding bij zoek machines ?

Heb wel al gezocht maar niet gevonden. Ik ben opzoek naar een proggy waarmee ik website's kan aanmelden bij zoekmachines.

Thanks.

:finderoud:

Je kan de website gewoon aanmelden op de website van elke zoekmachines. Ergens op elke zoekmachines staat een knopje waar je de website kan aanmelden. Ik weet niet of er een programma's zijn

Zelf je site actief aanmelden bij zoeksites is tegenwoordig niet echt meer nodig. Als je site bepaalde kenmerken heeft kan je meestal na een maandje of 2 deze al terug vinden op Google ofzo. Ik heb mijn sites nog nooit aangemeld, maar sta toch al hoog op de 1e zoekpagina bij Google.

Het ligt er vooral aan hoe vaak een bepaalde naam of kenwoord voorkomt op je site.
En als deze ook nog eens in de URL van je site voorkomt dan kom je al vrij snel hoger in de ‘rankings’.

Heeft iemand in het bijzonder ervaring met het optimaliseren van FLASH website voor zoekmachines? Ik heb begrepen dat je eigenlijk nauwelijks iets kan doen om gevonden te worden, buiten de titel. Trucs als onzichtbare tekst op de index.html wordt door google afgestraft.

Zijn er toch manieren?

Er zijn verschillende website en programma's verkrijgbaar. Maar als je even kijkt op http://zoeken.pagina.nl dan zie je bij het kopje URL aanmelden verschillende website's

Welke de beste is kan ik je niet opgeven en ze zijn niet allemaal gratis maar het is wel gemakkelijk

veel succes

[quote:bd9f221932="onleon"]Trucs als onzichtbare tekst op de index.html wordt door google afgestraft.[/quote:bd9f221932]

Is dat zo? Hoe ‘straft’ Google dit dan af? Ik heb dit truucje toegepast bij een site…

Ik weet alleen dat Google wel zoekt op de ‘description’ META-tag. Bij een Flash site gebruik ik dan ook META tages.
Het is een zeer wazig gedoe, dat met de zoekmachines. Volgens mij is het een streng bewaard geheim hoe dit soort sites andere sites cathalogiseren.

Nee, hoor door bepaalde trucjes zoals cloaking kun je gestraft worden. Ook door veelvuldig gebruik van trefwoorden die het zelfde zijn. Kijk eens op http://www.plaats1.nl daar staat heel veel info. Ook op de eerder venoemde startpagina's staat heel veel info.

Het belangrijkste is links op andere pagina’s krijgen dus je bijvoorbeeld opgeven bij DMOZ.org of andere diroctory sites.

En inderdaad het is allemaal wel geheimzinnig maar op veel websites wordt gewoon in nederlands uitgelegt hoe een zoekmachine werkt. En eigenlijk is het heel simpel een spider of robot springt van een link naar een andere link en zo weer naar een link en ondertussen praat hij met de engine.

Ook flashsite hebben index pagina’s en/of tekst bestanden laat hem zoeken in alle bestanden in een map en maak van je tekst bestanden html files die een redirect hebben naar je flash file.

[quote:60929d534d="MacBjorn"][quote:60929d534d="onleon"]Trucs als onzichtbare tekst op de index.html wordt door google afgestraft.[/quote:60929d534d]

Is dat zo? Hoe ‘straft’ Google dit dan af? Ik heb dit truucje toegepast bij een site…[/quote:60929d534d]

Ligt eraan hoe je het toepast, maar er bestaat inderdaad een grote kans dat Google je strafpunten geeft. Als je content anders c.q. duidelijker communiceert voor Google dan is het geen probleem. Ga je echter (niet relevante) content tonen wat afwijkt van de daadwerkelijk content vind Google dat (logischerwijs) niet gaaf.

[quote:60929d534d=“MacBjorn”]Ik weet alleen dat Google wel zoekt op de ‘description’ META-tag. Bij een Flash site gebruik ik dan ook META tages.
Het is een zeer wazig gedoe, dat met de zoekmachines. Volgens mij is het een streng bewaard geheim hoe dit soort sites andere sites cathalogiseren.[/quote:60929d534d]

Eigenlijk doet Google bar weinig met META-tags. De ‘description’-tag gebruikt hij inderdaad alleen wanneer hij geen content op de website heeft kunnen vinden en in de zoekresultaten toch een uitleg/tekstje moet plaatsen voor je website. Voor de rest worden META-tags door Google eigenlijk genegeerd.