website aanvragen : welke stappen en waar (B)

mn vriend zijn moeder heeft een lingeriewinkel, zij wil nu echter een website voor haar winkel en vroeg dit aan mij, maar alles dient redelijk snel te gebeuren hoe rapper hoe liever :?

websites zijn vrij nieuw voor mij en ik vroeg mij af welke stappen en bij wie ik het beste moet zijn voor :

A. registratie domeinnaam (verschillen in prijs?)
B. webspace (gratis of niet)

De dame in kwestie heeft een abonnement bij Telenet speelt dit een rol bij de aanvraag voor domeinnaam en webruimte of maakt dit niks uit.

servir frais

Niet vergeten in België!!

Webspace heb je sowieso gratis bij telenet. Je hoeft dus enkel een domein aan te vragen. Dat kan bijvoorbeeld bij priorweb.be. Daar vul je je gegevens in en je krijgt een factuur opgestuurd. Nadien krijg jeje gegevens.

PriorWeb

Je kan een domeinnaam bij bijna elke hosting provider aanvragen met en zonder webspace.

Het probleem met gratis webspace is dat je een grote kans hebt dat je niet altijd online bent, en soms kan je zelfs je gegevens kwijt raken.

De beste oplossing is dan ook om een betaalde hosting neemt.

Op www.misterme-hosting.nl kan je een aantal van mijn pakketten vinden, wij zitten met onze server in red bus datacentrum amsterdam, het beste en stabielste datacentrum in nederland.

Een hosting kost relatief weinig en je kan er veel mee bereiken.

Een snelle search op google geeft:

deze

of

deze

of

deze

Nu kom ik zelf niet uit Belgie dus misschien dat iemand anders, uit Belgie, een betere optie heeft…

Succes!

Een domeinnaam aanvragen moet gebeuren bij een agent van DNS.be Op de dns.be site kan je overigens kijken of de domeinnaam nog vrij is. Als agent gebruik ik altijd Combell: www.combell.com of www.domeinnaam.be. Ze zijn niet van de goedkoopste maar ze hebben wel een ongelooflijke service. Natuurlijk is dat voor domeinnamen redelijk relatief. Vooral qua hosting is het belangrijk dat je een goeie service hebt.

Qua webhosting: het hangt er een beetje van af hoe je de site wil hebben. Het is perfect mogelijk een domeinnaam te linken aan een telenetpakket (dat gebeurt meestal via forwarding van de domeinnaam). Hou er echter rekening mee dat zo’n telenet pakket geen php, mysql,… ondersteunt. In dat geval moet je terug hosting aankopen. Bij Combell is dat zo’n 99€ voor een basis pakket, maar er zijn wel goedkopere.

Als ik je een tip mag geven: koop niet bij BASM. Ze zjn dan wel de goedkoopste maar ik heb overal op fora klachten gelezen over hen. Zelfs de dns.be site heeft het al vermeld dat ze geen agent meer zijn van DNS, terwijl ze zelf zeggen dat nog te zijn.

Qua tijd: in principe kan de boel geregeld zijn in een 48 uur, dan wel als je met Visa betaalt. Reken een 24 uur voor de administratieve rompslomp van alles in orde te zetten en 24 uur om alle DNS servers ter wereld up te daten. Als je 't via overschrijving regelt dan kan 't een dagje langer duren

Tja aan de snelheid van de andere reacties te zien, typ ik dus erg traag :lol:

Ik host al mijn website's bij digitalus. Binnen de 12 u kan je al aan de slag. En ze zijn ook nog eens goedkoop. www.digitalus.be

Let bij domeinnamen vooral ook op of je eigenaar wordt van het domein. Veel registranten bieden je een domeinnaam voor bijna niks aan, maar in de kleine lettertjes staat dan dat het hun eigendom blijft of dat je het in combinatie met hun hostingpaketten moet gebruiken. Ik heb mijn domeinen bij Dootall geregistreerd en daar kun je met een online paneel alles perfect instellen inclusief alle e-mailadressen en bijbehorende postbussen, dns-servers, forwarding, metatags, etc. Daar kost een domein 15 euro per jaar en bij betaling per creditcard kun je meteen alles gebruiken en beheren (nl domein duurt wel 1 dag omdat je een fax moet retourneren).

bedankt voor de antwoorden ik stort me er nu maar op!