website beoordelen - feedback gevraagd

Voor mijn nieuwe functie bij mijn werkgever, de provincie Noord-Holland, ben ik op zoek naar jullie feed-back.

Sinds gisteren ben ik verantwoordelijk voor informatie over de afdeling Zorg, Welzijn en Cultuur. Omdat ik hier al vijf jaar werk, ben ik zo bekend met het werkterrein dat ik niet meer blanco kan beoordelen of de informatie en interactiemiddelen voor ‘burgers’ nuttig, interessant, te vinden etc. zijn.

Dit is de site. Ik ben blij met elke op-, aanmerking, kritiek, advies, want dat kan ik straks goed gebruiken als ik mijn functie inhoud ga geven.

Het gaat dus specifiek over zorg, welzijn, cultuur-aspecten.

[quote:405ab28f59="els"] Ik ben blij met elke op-, aanmerking, kritiek, advies, want dat kan ik straks goed gebruiken als ik mijn functie inhoud ga geven.

Het gaat dus specifiek over zorg, welzijn, cultuur-aspecten.[/quote:405ab28f59]

Algemene opmerking. Zodra ik op een button klik, komt de pagina wel in beeld, alleen schuift de tekst naar onderen.
Waardoor het lastig is om je informatie te vinden en dan stop ik meestal met verder kijken.

Dit gebeurt in zowel Safari 1.2 als in Netscape 7.1.

Cyberwolf

Klopt, dat heb ik in Safari ook gemerkt. Heel akelig. Ik hoop dat mijn invloed ver genoeg reikt om dit probleem op te lossen....

Het is meer een vromgevingskwestie, maar ik vind persoonlijk die foto's aan de rechterkant erg afleiden van de tekst. Vooral de manier waarop ze kris/kras geplaatst zijn.

Wat me verder nog opvalt is dat de subnavigatie (Beleid en daarna Zorg en Welzijn) behoorlijk buiten de 800x600 grenzen valt. Voor veel mensen niet meer zo’n probleem, maar je schrikt ervan als je ziet hoeveel mensen er nog op 800x600 werken. Die zien die navigatie voor een groot gedeelte niet. Ik vind het zelf erg prettig als je niet hoeft te scrollen om de belangrijkste navigatiecomponenten te kunnen zien.

Verder werkt de site bij mij prima, en komt de inhoud duidelijk over.
Succes met je nieuwe functie!

Bij mij ziet het er zo uit.

Pim

[img:4bdb882c16]http://www.101fc.nl/Picture1.jpg[/img:4bdb882c16]

Ja, dat beeldmateriaal. Het viel mij op dat soms wel en soms niet dezelfde foto's worden gebruikt, waardoor de argeloze gebruiker kan denken dat hij op een pagina is beland waar hij eerder was. En het beeld ondersteunt de tekst inderdaad niet.

Ik vind zelf het onderscheid informatie voor burgers (in tamelijk formele taal) en beleidsinformatie heel verwarrend. Komt dat bij jullie ook zo over?

@ Pim: En als je doorklikt naar beleidsinformatie nog steeds netjes?

Die foto's boven zijn toch niet goed in het eerste plaatje? Wanneer ik het scherm vergroot verdwijnen de halve foto's.

Hier de volgende pagina:

[img:a2f03d254b]http://www.101fc.nl/Picture2.jpg[/img:a2f03d254b]

Dit alles met Safari dus. Ik heb nog niet met IE gekeken.

Ook met netscape op de PC ziet het er niet uit. Na klikken op een link staat de tekst raar onderaan verder zoals het plaatje bij pim[/img]

[quote:8e0e693345="Pim"]Die foto's boven zijn toch niet goed in het eerste plaatje? Wanneer ik het scherm vergroot verdwijnen de halve foto's.

Hier de volgende pagina:

[img:8e0e693345]http://www.101fc.nl/Picture2.jpg[/img:8e0e693345][/quote:8e0e693345]

Het zelfde probleem met firefox, verder ziet het netjes uit.
De fout zit in de veerkeerde keuze style sheet, als ik de pagina bekijk met stylesheet “normal” ziet er alles goed uit. maar als de pagina opniew laad pakt die stylesheet “normal1”. Check die java script die voor browsers check zou ik zeggen. Verder is meerder stylesheet documenten voor meerdere brouwsers overbodig tegenwoordig, kan je allemaal in stylesheet op lossen.

[code:1:8e0e693345]<link rel=“stylesheet” type=“text/css” title=“normal1” media=“screen” href="/Images/45_2864.txt">[/code:1:8e0e693345] het moet “.css” ipv “.txt:” :wink:

Dit zijn allemaal dingen die ik kan bespreken met de mensen die de meer technische kant van de site regelen. Ik ga me zeker inspannen om de bruikbaarheid voor andere browsers in orde te maken, maar mijn eigenlijke werk zal over content gaan en de wijze waarop deze is geordend.

Mijn eigen indruk tot nu toe: het is niet makkelijk te vinden wat je zoekt, taalgebruik ambtelijk, gebruiker niet altijd in beeld, beeldmateriaal niet direct illustratief.

Zowieso gefeliciteerd met je 'nieuwe' functie els..... minder bang voor een schop onder de kont nu?

[quote:16d8816931="sigterm"]Zowieso gefeliciteerd met je 'nieuwe' functie els..... minder bang voor een schop onder de kont nu?[/quote:16d8816931]

Dankjewel enneh… nee, helaas. Wij verwachten dat van onze afdeling de helft zo’n beetje weg moet. :oops: