Website (Dreamweaver MX 2004) beveiligen ?

Goedemorgen, Hoe bescherm je een website (gemaakt dmv Dreamweaver MX 2004 Mac version) tegen ongelimiteerd downloaden van de erop gepubliceerde foto's ? Is het ergens mogelijk om de eigenschappen van die foto's zo in te stellen dat die niet kunnen worden gedownload maar enkel gezien worden op de site ? Met vriendelijke groeten,

Je zou de foto's als background kunnen zetten in de CSS en voor elke foto een aparte div kunnen maken

#id { background-image: url(foto.jpg); }

Is natuurlijk onhandig dit met heel veel foto’s te doen, maar dat is weer op te lossen met bijvoorbeeld php

edit

Of maak er flash bestandje van. Een pragmatische manier en oneigenlijk gebruik van het programma - ik geef het toe. Maar het werkt wel.

:wink:

Dat is een veelgestelde vraag, ook door klanten van ons.

Als je wilt voorkomen dat ze uw beelden gaan hergebruiken voor andere zaken, dan zit er weinig anders op dan er een watermerk op te plaatsen. Het is nu eenmaal zo dat je met screen capture software alles wat er op je scherm komt, kan gaan afhalen. Of dat nu in flash is, html of wat dan ook.

Trouwens, alles wat ze er afhalen is zowiezo maar in 72 dpi, tenzij je natuurlijk hoge resolutie beelden toont, wat niet slim is.

Stockfoto sites tonen vaak de scaled down versie van de foto, en als je hem wilt gebruiken voor print, dan heb je toch minimum 200-300 dpi nodig, en ben je haast verplicht hem te kopen.

Kun je een watermerk plaatsen met iPhoto op de foto's ? Of heb je hier speciale software voor nodig ?

er zijn ook applescripts die dit voor je kunnen doen. k zal straks even kijken of ik er een voor je kan vinden, nu even geen zin. daan.

[quote:e20296eb3f="wdevelter"]Kun je een watermerk plaatsen met iPhoto op de foto's ? Of heb je hier speciale software voor nodig ?[/quote:e20296eb3f]

Bij het uploaden van de beelden via onze CMS, werd het watermerk er via een phpscript opgeplaatst. Ik denk niet dat iPhoto de mogelijkheid biedt tot een watermerk. Photoshop (elements) zeker wel.

Nee helaas iPhoto kan dat niet...

Maar wel op een andere manier? Ik heb dit ook nodig...