Website in Flash

Ik wil graag een website navigatie maken in Flash. Hoe kan ik hiermee het beste beginnen?

Huppetee... een heel klein beetje meer informatie is misschien wel handig. Waar wil je de website voor gebruiken, kan je al met Flash uit de voeten? Wat voor navigatie....

Etc.

Ik kan redelijk met Flash uit de voeten, actionscript beheer ik nog niet echt maar ik heb er wel een boek over. Ik wil een simpele website maken voor een bedrijf, met wat contactinformatie, info over projecten die gedaan worden, en een bedrijfsprofiel.

Leuk voorbeeldje van wat allemaal kan: http://www.choppersinc.com/index_flash.html

Misschien moet je eerst de vraag stellen waarom je flash wilt gebruiken.

Wil je veel gaan animeren? Moet de content vaaak aangepast worden (tip: xml en flash). Statisch of dynamisch.

op mijn site www.infekt.be staan wel een paar flash site’s die gebruik maken van flash, xml en php.
Zodat ik alles snel en makelij kan aanpassen zonder flash te openen.

Ik wil een paar kleine animaties maken voor menu's, en de content moet inderdaad makkelijk aan te passen zijn maar echt verstand van XML heb ik nog niet.

Leuk dat je met flash wil beginnen. het is zaak dat je eerst de basisbegrippen leert in Flash en al doende erachter komt wat Flash kan en in welke gevallen Flash handig kan zijn...

Ik raad je aan een goed boek te kopen en dat door te lezen. Als er oefeningen in staan des te beter! Ook zijn er in dit forum al veel draadjes geweest over sites die je kunnen helpen met Tutorials en bronbestanden van Flash. Die laatsten zou ik je niet aanraden om dat een kant- en klaar bronbestand je in deze fase niet zullen helpen.