Website maken op een Mac (beginner)

Hoi,

Ik wil graag een website maken, maar wat is nu een redelijk eenvoudig programma, waar je toch nog veel controle hebt over de layout van de site.

Alle advies is welkom

Henry

iWeb......

Kijk ff in je dock en zoek dit icoon:
[img:b851a2bb32]http://macintoshhowto.com/wp-content/uploads/2008/01/iweb.jpg[/img:b851a2bb32]

iWeb? komt standaard met je Mac mee...

Je kunt eens beginnen met iWeb. Daarmee kun je (volgens mij) redelijk eenvoudig een website in elkaar klikken.

Wil je verder gaan met het maken van websites, is het wel aan te raden om zelf (X)HTML en CSS te gaan leren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de site www.w3schools.com gebruiken.

Maar voorlopig zal iWeb genoeg zijn voor je.

[quote:74c258cfa7="gerwinbosscha"]Je kunt eens beginnen met iWeb. Daarmee kun je (volgens mij) redelijk eenvoudig een website in elkaar klikken.

Wil je verder gaan met het maken van websites, is het wel aan te raden om zelf (X)HTML en CSS te gaan leren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de site www.w3schools.com gebruiken.

Maar voorlopig zal iWeb genoeg zijn voor je.[/quote:74c258cfa7]

Thanks voor de link. Mja iWeb is goed als je iets basis wil. iWeb zijn menuutjes, zijn wel zeer herkenbaar en steeds dezelfde. Dus als je hippe knoppen wil maken, zal je van andere software afhankelijk zijn…

ja alleen die andere programma's zijn niet redelijk simpel :roll:

dus gewoon doen wat de rest zegt: iWeb, simpeler kan vrijwel niet :wink:

Hier mijn eerste site gemaakt met iWeb. echt super simpel.

www.westeinderijszeilen.nl

gr.

dideric

Ik heb altijd het idee dat mensen iWeb te snel onderschatten. Je kunt die menuutjes, die er natuurlijk niet echt pro uitzien, gewoon uitschakelen in de inspector als je wilt. Verder zijn bijvoorbeeld mooie rollover buttons ook prima in iWeb te doen icm de html fragment widget en een stukje javascript. Als je de lege pagina uit de witte template kiest en vervolgens niet alleen het menu, maar ook de standaard titels en lijntjes weghaalt heb je zelfs een volledig lege pagina tot je beschikking waarin je alles precies zoals je zelf wilt kunt opbouwen.

Alvast bedankt,

Ik ga er eens mee aan de slag,
Het moet eigenlijk ook eeen vrij strakke simpele site zijn, meer voor een portfolie.

nou dat lijkt mij de keus niet zo moeilijk :D

Pak een online tool en blijf we bij iweb ellende, zeker nu de helft met zijn mobiel internet.
Facebook page, blogger, wordpress etc zijn net zo makkelijk en je kunt gewoon overal aan je site werken.

Het is 2009-dag vandaag.

Dit is dus een topic van 6 jaar geleden. :slight_smile:

Niet overdrijven — het is niet veel meer dan 5½ jaar oud :stuck_out_tongue: