Website ontwerpen c.q. bouwen, geschikt voor een CMS

Een klant heeft mij gevraagd een verkoop-site voor hem te ontwerpen c.q. bouwen. Het is de bedoeling dat deze klant uiteindelijk ook zelf nieuwe artikelen met foto's op zijn website kan plaatsen. De website wil ik in Dreamweaver opmaken maar ik heb nog geen ervaring opgedaan met het gebruik van een Content Management Systeem. Ik vraag mij zelfs af of het wel mogelijk is een website in Dreamweaver op te maken waar in een later stadium een CMS wordt geïntegreerd.

Omdat ik me vooral op de vormgeving concentreer wil ik het CMS-gebeuren uitbesteden. Het is van belang dat mijn opmaak bruikbaar is voor degene die er later een CMS aan moet hangen.

Waar moet ik rekening mee houden bij het vormgeven c.q. opmaken van deze website?

Hangt af van het CMS dat je gebruikt.

Een klant van mij maakt alle sites in Dreamweaver en met wat truucjes heb ik hem zo in een CMS.

Waar je vooral rekening mee moet houden is dat de content verschilt in lengte. Zorg dus dat er (iets) in de site meegroeit met de content. Als dat nou een tabel cell is of een iframe of desnoods een layer of zo, dat maakt niet uit.

Kom je er niet uit, dan kun je altijd contact met me opnemen.

Ik heb www.vbo.nu gebouwd met Freeway, en een collega heeft de CMS gewoon gekoppeld. Werkt prima dus.

Herbruikbaarheid van je pagina ontwerp(en). Ik heb pas iemand gehad voor wie ik een site moest aanpassen voor ozne cms. Het was een fantastische site, heel mooi....

Elke pagina was echter anders, andere posities, andere formaten, andere kleuren, om in dtp termen te praten: ‘de opmaak was wild’.

Verder ben je redelijk vrij, maar zorg voor een goed tussentijds contact met je cms-beheerder/bouwer

[quote:8223f958bd="R_van_Heukelum"]Ik heb www.vbo.nu gebouwd met Freeway, en een collega heeft de CMS gewoon gekoppeld. Werkt prima dus.[/quote:8223f958bd]

Prachtige website overigens.