Website onzichtbaar na upload met Dreamweaver CS5

Hallo,

Vanochtend vroeg ging ik mijn website bestanden naar de externe server uploaden.
De site werkt prima als ik vanuit Dreaweaver kijk via LiveView!

In Dreamweaver moest ik de Site instellingen opnieuw invoeren. Waarom?
(omdat ik gisteren een nieuw systeem heb geïnstalleerd?)

Keurig gedaan:
Servernaam: ns1.nxs.nl (misschien niet ok) (mijnwebsite naam ook een keer ingevuld)
Verbinding maken via: FTP
FTP adres: mijnwebsite.nl
Gebuikersnaam: mijnwebsite
Wachtwoord:...........

Testen: ging goed. Er werd verbinding gemaakt.
Hoofddirectory invoeren werd niet geaccepteerd.
Url. http://mijnwebsite/nl/

Keer op keer krijg ik na de uploaden van de mappen en bestanden mijn website niet meer te zien.
Als ik na het uploaden/posten van de bestanden en mappen naar www.mijnwebsite.nl ga krijg ik telkens
een wit vlak met links bovenin als enige de letters: Nxs te zien.
(De naam van mijn host)

De servernaam heb ik vandaag 10 tallen keren gewijzigd net als de andere namen en instellingen.
Zelfs met Fetch heb ik alles al een paar keer verwijderd van de sever en weer daarna weer geupload.

Het probleem zit hem misschien in de naamgeving van mappen etc..
Wanhoop begint al toe te nemen...
Wie heeft een oplossing zodat iedereen weer op mijn site kan komen en deze weer te zien is?

Dank vast, Groet F.

Vaak moet je bestanden voor een website in een aparte folder plaatsen. Bij heel veel hosts is dat bijvoorbeeld /public_html/. Als je dat niet doet komen de bestanden in de z.g. "root" te staan, waar ook folders voor mail, log e.d. staan. De webserver toont echter de inhoud van (in dit voorbeeld) /public_html/, dus dan worden de bestanden die je upload niet zichtbaar in de browser.

Check even bij je provider waar je de website bestanden moet plaatsen. Denk dat dat het probleem is. Ik ken Dreamweaver verder niet, maar waarschijnlijk is dat die hoofddirectory die niet werkt.

[Edit]

Zo'n hoofd-directory vul je dus (bij de programma's die ik ken) alleen als pad in, dus bijvoorbeeld /public_html/ en niet http://public_html of http://www.mijnserver.nl/public_html. (Maar misschien werkt DreamWeaver net weer anders).

[Edit 2]

Andere namen die ik soms ben tegengekomen zijn gewoon www of wwwroot. Kijk anders gewoon even of je soortgelijke folder ziet op je host voordat je upload.

Even voor je opgezocht, bij nxs moet je html als map invoeren en ze geven ook aan dat je ftp. voor je domeinnaam moet zetten, dus is je domein mijndomein.nl, dan moet je als ftp server invoeren ftp.mijndomein.nl (zonder http:// ervoor! Dat doet de site hier om een of andere reden vanzelf!)

http://www.nxs.nl/top-menu/Helpdesk/Helpdesk-Hosting/FTP/

[Edit]

Nog even verder gekeken voor je, dit html vul je dus bij DreamWeaver inderdaad in bij "Host directory".

Dank voor je reactie.

Het probleem lijkt te liggen bij de naamgeving van de map binnen Hostdirectory of Hoofddirectory.
(afhankelijk in welke taal Dreamweaver is ingesteld)

Het werd zojuist duidelijk na telefonisch contact met NXS.
Zij raden aan om FileZila te gebruiken om de bestanden te uploaden indien Dreamweaver het niet doet.
Maar ook dit programma weigerde nadat de 'juiste' door NXS opgegeven naam in het 'Host vakje' werd ingevuld. Aan hun kant zijn ze er nu mee bezig. Ik wacht af..

Het is hu het einde van de tweede dag en nog steeds is mijn website niet zichtbaar.
Bij de server (NXS) is mijn website eerste verwijderd en daarna weer aangemaakt.

Als je vanuit NXS beheersysteem gaat kijken dan heet de map waar alles in geplaatst wordt:
/home/mijnwebsite/html/mijnwebsite.nl

De naam van de map kun je bij instellingen niet invoeren in Dreamweaver bij [i]Hoofddirectory[/i] want wat je daar ook schrijft het wordt niet geaccepteerd.

Vanuit Dreamweaver opnieuw een upload gedaan. Met de volgende instellingen:
[img]/uploads/community/6dbd861160277ead23998f0b729ef079e5594c3a_0.png[/img]

Wat klopt niet aan deze instelling?

Het pad wat je schrijft, "/home/mijnwebsite/html/mijnwebsite.nl", is wat eigenaardig. Naar mijn mening zou de laatste mijnwebsite.nl er niet achter horen, ook niet volgens de instructies bij NXS.

Het deel [b]home[/b] is normaal gesproken op servers de locatie voor mappen van gebruikers. Check.
Daarachter, [b]mijnwebsite[/b], is normaal gesproken de naam van de gebruiker op de server. Check.
Daarachter, [b]html[/b], is het pad waar de bestanden voor de website moeten komen. Check.

Alles wat daar verder nog bij komt is de structuur van je website.

Ik blijf dus van mening dat alles wat je in je screenshot hebt opgegeven correct zou moeten zijn, maar dat je toch echt nog [b]html[/b] moet invullen bij "Hoofddirectory".

Je geeft aan dat dat niet wordt geaccepteerd. In welke vorm niet? Krijg je een foutmelding? Is het veld na invullen gewoon weer leeg? Wat geeft er aan dat het niet wordt geaccepteerd?

Probeer anders een wat combinaties met en zonder / er voor en erachter. Mogelijke combinaties zijn dus:

html
/html
html/
/html/

Nogmaals, ik ken DreamWeaver verder niet, maar de programma's die ik normaal gebruik (Coda en Transmit) werken ongeveer hetzelfde en ik moet voor mijn server ook altijd /public_html/ invoeren bij het pad, anders eindigen mijn bestanden op een plek waar de webserver ze niet zoekt.

Heb je wel de knop [Testen] gebruikt om er zeker van te zijn dat je login gegevens correct zijn?

Als je met een andere FTP client aanlogt, zie je dan die map [b]html[/b] die er volgens NXS zou moeten zijn?

Het is Gelukt
Eindelijk.. pfff..

Met Fetch heb ik alle bestanden verwijderd.

Daarna met FileZila een nieuwe html map gemaakt en er opgezet.

Toen weer met Fetch de map met de naam: mijnwebsite.nl en daarin alle overige bestanden in de map html gezet… Via Safari en FireFox (test test) kon ik toen weer op de site komen... Hoera!

Toen ik daarna ging kijken in Dreamweaver had hij automatisch de Hoofddirectory al benoemd: nl: html/
en ook de url: http://www.mijnwebsite.nl stond er ineens..

Bedankt voor het meedenken...