website op NAS weer zichtbaar maken via airport extreme

Op mijn NAS heb ik een website staan ( simpel en klein voor de hobby ) Voorheen had ik een router van sweex. Deze heb ik vervangen door een airport extreme. Nu is mijn website niet meer op te roepen.

Weet iemand welke handelingen ik moet verrichten om de site weer zichtbaar te krijgen?

Het domein heb ik via www.mijndomein.nl

Geef aan of je nog meer info nodig hebt.

Ik [u]denk[/u] dat je een poort moet open zetten.

Ja, dat zou best kunnen. Maar hoe doe je dat in de extreme

Via de Airport Utility natuurlijk! Dat staat gewoon in de handleiding op de support site van Apple. En in het help-menu op je Mac.

Ik moet poorten open zetten want is mijn NAS buiten mijn netwerk niet beschikbaar.
Mijn geopende poorten.
Publieke UDP/TCP poorten : 12345
Private UDP/TCP poorten : 9000

Heb tevens de DHCP lease opgeschroefd van 1 dag naar 31 dagen.

Kijk even op de site van MijnDomein welke poorten er geopend moeten worden.

Dat heeft er niks mee te maken. Hij wil gewoon Poort 80 (voor HTTP) open zetten. TCP is voldoende om dat HTTP nagenoeg nooit over UDP gebruikt wordt.

Je nas-management poorten open zetten is een verschirkkelijk slecht plan, want als er iets makkelijk is om op in te breken of plat te leggen, dan zijn het wel NASsen.

Als je gaat forwarden is het aan te raden DHCP uit te zetten en een statisch IP-adres aan de NAS toe te wijzen.

Als wat ik hier net beschreven heb staat ook gewoon in de handleiding van het betreffende apparaat. RTFM.

@johnkeates RTFM oftewel read the fancy manual

Er kan wel RTFM geroepen worden maar er staat daar niets over in: http://manuals.info.apple.com/n/AirPort_Extreme-installatiehandleiding.pdf

Of zou ik mijn oude sweex router ergens op de extreme aan kunnen sluiten en daarop weer de NAS?