website op zoekmachines

Ik heb in mei vorig jaar een website op internet gezet en al twee keer aangemeld bij Google. Nog steeds is deze site niet op google terug te vinden. Wat moet je doen om je site bij zoekmachines als Google in de lijst te krijgen?

Betalen.

Dit onderwerp interesseert me ook wel. Is het echt zo dat je moet betalen om vlotter gevonden te worden? Ik heb ook reeds van alles geprobeerd: keywords, propere html, commentaren in html, description veld netjes ingevuld, duidelijke titels enz... maar nog steeds zijn de sites niet te vinden.

Nee, betalen hoeft natuurlijk niet. Je site vooral niet vaker proberen aan te laten melden. Zorg dat andere sites naar jouw sites linken, Google zal dan je site beter 'vertrouwen' en je een hogere rank geven.

Tik eens in de Google bar het volgende: related:www.jouwsite.nl (vervang www.jouwsite.nl met het adres van jouw site). Zo kan je zien of je site wel geindext is.

[quote:6304021e3a]Tik eens in de Google bar het volgende: related:www.jouwsite.nl (vervang www.jouwsite.nl met het adres van jouw site). Zo kan je zien of je site wel geindext is.[/quote:6304021e3a]

Oke, heb ik geprobeerd maar er wordt niets gevonden. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat het internetadres van de site geredirect wordt?

Je kan ook de meta-tags gebruiken:

<meta name=“description” content=“verhaaltje over je site”>
en
<meta name=“keywords” content=“sleutelwoorden, van, je, site”>

Je plaatst deze tussen de header tags (<head></head>).

Door veel zoekmachines worden deze echter genegeerd als de keywords in de gewone HTML niet voorkomen, wat dus erg irritant is als je een Flash site hebt… Somige zoekmachines kijken zelfs of je niet expres een opsomming hebt en controleren dus op een soort van verhaaltje eromheen.

[quote:da45db4717="Adriaan Mol"]Tik eens in de Google bar het volgende: related:www.jouwsite.nl (vervang www.jouwsite.nl met het adres van jouw site). Zo kan je zien of je site wel geindext is.[/quote:da45db4717]

Is niet helemaal waar…

als ik intyp: related:www.opaqo.com, dan krijg ik geen resultaten.
Terwijl het zoekwoord opaqo wel resultaten geeft.

Overigens heb ik ook bezoek gekregen van een googleBot, en sindsdien geeft ‘opaqo’ resultaten, blijkbaar hoef je dus niets te doen om geindexeerd te worden…

Werken metatags niet met Google?

[quote:f6bb7b8bc7]Je kan ook de meta-tags gebruiken:

[/quote:f6bb7b8bc7]

Heb ik allemaal gedaan, omschrijving en keywords in de index pag. ALT-teksten bij alle afbeeldingen zelfs bij de buttons, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Kijk maar als je wilt, de URL is www.campingweltevreden.net

PS, op de indexpagina komt nog een taalkeuze dus vandaar dat ik deze pagina vóór de frameset geplaatst heb.

Bij mij gaat het vanzelf, terwijl ik toch niet veel bijzonders op mijn site heb staan, sterker nog, hij is zo goed als leeg. Ik heb pas 11 dagen geleden een nieuwe counter gemaakt op mijn site en toch staan de Google Bot daar nu al 5 keer in. Die komt dus ongeveer om de twee dagen even "op visite".

[img:b2341ea596]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=574[/img:b2341ea596]

ik heb ergens gelezen dat het een cyclus of vier duurt voordat je bij Google erin komt... dus dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen.

[quote:67feac1f7c="Adriaan Mol"]Nee, betalen hoeft natuurlijk niet. Je site vooral niet vaker proberen aan te laten melden. Zorg dat andere sites naar jouw sites linken, Google zal dan je site beter 'vertrouwen' en je een hogere rank geven.

Tik eens in de Google bar het volgende: related:www.jouwsite.nl (vervang www.jouwsite.nl met het adres van jouw site). Zo kan je zien of je site wel geindext is.[/quote:67feac1f7c]

Werk inderdaad leuk op met related:www.macsox.nl, maar onze site geeft niets, terwijl wij goed scoren in Google. Volgens mij geeft “related:” alleen de geïndexeerde sites die naar jouw site linken, dus geen indicatie van jouw ranking binnen Google.

[quote:6bed0276d9="Strifer"]ik heb ergens gelezen dat het een cyclus of vier duurt voordat je bij Google erin komt... dus dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen.[/quote:6bed0276d9]

Ja dat is juist, je kan controleren of je site geindexeerd zal worden in de nabij toekomst door te zoeken op www3.google.be en www2.google.be

Op de site van google zelf vind je wel wat info hierover

[quote:d71d83d174]Ja dat is juist, je kan controleren of je site geindexeerd zal worden in de nabij toekomst door te zoeken op www3.google.be en www2.google.be [/quote:d71d83d174]

Hoe werkt dat dan? Ik krijg alleen maar de melding ‘Sorry, geen informatie beschikbaar voor de URL www2.google.be’ als ik daarop zoek.

sorry is www2.google.com en www3.google.com dus niet .be

skuzzie

Ik vermoed dat het plaatsen van de site buiten het domein weltevreden.net het er niet beter op maakt.

Verder moet je gebruik maken van metatags, keywords en moet je beginnen de site hier en daar aan te melden (al die stomme zoekmachines zoals zoek.nl en ilse.nl etc Zodra er een beetje trafic op gang komt en je je site hier en daar als link hebt staan begint het allemaal op gang te komen.

Het moet lukken op die manier…

[quote:fffeb78636]sorry is www2.google.com en www3.google.com dus niet .be [/quote:fffeb78636]

@Ja Rune
Geen skuzzies nodig, ik heb de url in de cache van google gevonden :smiley:

Maar wat houdt dat in? Gaat er een bepaalde tijd overheen voordat deze bij de zoekresultaten gezet wordt?

[quote:fffeb78636]Ik vermoed dat het plaatsen van de site buiten het domein weltevreden.net het er niet beter op maakt.[/quote:fffeb78636]

@Deskman
Stomme vraag misschien, maar hoe los ik dat op? De site staat geparkeerd op de schijfruimte die ik heb bij xs4all, de camping heeft hem laten redirecten naar deze url. Dat was toen even de goedkoopste oplossing maar niet de meest elegante om het zo maar te zeggen.

[quote:7b9824b625="Macclown"] @Deskman Stomme vraag misschien, maar hoe los ik dat op? De site staat geparkeerd op de schijfruimte die ik heb bij xs4all, de camping heeft hem laten redirecten naar deze url. Dat was toen even de goedkoopste oplossing maar niet de meest elegante om het zo maar te zeggen.[/quote:7b9824b625] pennywise - pound foolish heet dat. Ik neem aan dat de camping in kwestie ook kampeerders wil trekken. Als ze dan wel het geld kunnen betalen om een domeinnaam vast te leggen dan is hosting en mail toch ook nog wel te betalen. Met alle voordelen van dien. Bij xs4all of novahost of desnoods bij mij ;) Met wat zoeken is er zelfs wel (bijna) gratis hosting te vinden op eigen domeinnaam.

Als dat toch een onoverkomelijk financieel bezwaar is kun je nog proberen een één pagina site te krijgen waarbinnen je de rest van de site in een nul-frame zet. De truc die ook door alle .TK sites wordt gehanteerd. En in dat frame moet je dan de info zetten die voor zoekmachines interessant is. de kans dat dat goed uitpakt is niet zo heel groot, want juist de combinatie frames - zoekmachines is een beroerde…

[quote:1b3275fcfe]pennywise - pound foolish heet dat. Ik neem aan dat de camping in kwestie ook kampeerders wil trekken. Als ze dan wel het geld kunnen betalen om een domeinnaam vast te leggen dan is hosting en mail toch ook nog wel te betalen.[/quote:1b3275fcfe]

Nou is het zo dat ik ze dat zelf indertijd voorgesteld heb. Ik heb ruimte zat bij mijn provider om de site te parkeren en wist niet dat je bij een redirect de basis-url in de browser te zien krijgt. Het leek me toen ook wel handig omdat op deze manier iemand anders niet zomaar iets aan deze web-site kan veranderen. Maar goed ik ben een leek als het gaat om het bouwen en plaatsen van web-sites dus misschien is het minder slim dan het toen leek. Ze hebben bij die domeinnaam volgens mij ook wat schijfruimte om een website te plaatsen, ik zal het is navragen.

De metatags heb ik indertijd in de index-pagina gezet. Dit is een frameloze pagina die een link naar de frameset heeft. Ik heb deze indexpagina zo gemaakt omdat er in de indexpagina nog een link naar een Franse, Engelse en Duits-talige frameset bij moet komen. Ik neem aan dat de metatags in deze index-pagina juist geformuleerd en ingevuld zijn en door een zoekmachine geregistreerd zouden moeten worden, misschien wil je er even naar kijken of het klopt zo.

Bedankt zover, ik zal in ieder geval de web-site bij nog een paar zoekmachines aanmelden. De linkjes bij andere web-sites regelen lijkt me meer een zaak van de camping zelf.

Ik wil alleen zeker weten of de opmaak van de site zo oké is, ik begon daar wel aan te twijfelen omdat ik na ruim een half jaar nog steeds geen vermelding bij Google kon vinden.

Ah, met 'related:' gaat Google op overéénkomsten met andere sites zoeken. Ik bedoelde echter 'link:'. Hiermee kan je zien welke sites naar jouw site hebben gelinkt. Voorbeeld: 'link:www.macosx.nl'.