website op zoekmachines

Ik heb een keer bij zo'n site wat ingevuld die je dan overal zou aanmelden. En nu als ik op juliusite zoek bij google krijg je mijn site. Ook als je op mn naam zoekt. Ik weet ook niet hoezo die mijn site wel zo goed vindt. Ik heb iig een keer zo'n url submitter gebruikt die je kan vinden in een overizchtje bij www.mijnhomepage.nl Julius

[quote:8ff16aee58="Adriaan Mol"]Ah, met 'related:' gaat Google op overéénkomsten met andere sites zoeken. Ik bedoelde echter 'link:'. Hiermee kan je zien welke sites naar jouw site hebben gelinkt. Voorbeeld: 'link:www.macosx.nl'.[/quote:8ff16aee58]

ja maar… ehhh… dat werkt wederom mooi voor www.macosx.nl… maar bijvoorbeeld niet met www.opaqo.com, terwijl je met ‘opaqo’ wel zoekresultaten krijgt, deze staat dus wel in hun index…

1) Je komt eerder in google als er meerdere sites zijn die naar jou linken. Je site is dan "populair" en dan heb je meer kans bij google.

1. het woord dat in de domeinnaam zit is leidend. Dus www.snackbar.com zal bovenaankomen als iemand “snackbar” zoekt. Als je dus redirect naar www.planet.nl/users/~snackbar dan zal google het minder interessant vinden.

2. als je site “under construction” is, komt ie vrijwel niet in google.

3. als je site illegaal spul bevat, weinig kans.

4. als je site is vermeld op een andere site die al jarenlang bestaat, pakt google hem sneller. Ik heb een site met alleen maar linkjes die al 8 jaar bestaat. Zodra ik een nieuwe site heb en hem daar op zet, staat ie binnen een week in google zonder dat ik hem aanmeldt.

meer info op http://www.google.nl/intl/nl/faq.html

succes!

[quote:dedb038df1]2) het woord dat in de domeinnaam zit is leidend. Dus www.snackbar.com zal bovenaankomen als iemand "snackbar" zoekt. Als je dus redirect naar www.planet.nl/users/~snackbar dan zal google het minder interessant vinden. [/quote:dedb038df1]

Maar de domeinnaam is in dit geval toch www.campingweltevreden.net en niet de basis-url van de web-site op mijn domein bij xs4all.

Ik vraag me trouwens af of het wel nodig is dat de basis-url ( http://www.xs4all.nl/~theplace/Camping%20Weltevreden-site/ ) in de brouwser getoond wordt bij het laden van de index-pag. (Slordig trouwens die %20, maar ja wat ik nu weet wist ik toen nog niet.)

Maar stel nou dat ik de site parkeer op het domein van de camping zelf, hoe kan ik dan voorkomen dat er aan de site geknoeid wordt door goedbedoelende ‘hulpjes’ van de camping?

En belangrijker nog, kan ik de site nu nog naar een ander domein verplaatsen en wel de url www.campingweltevreden.net blijven gebruiken?

[quote:2e2e7e1f8a="Macclown"]Maar de domeinnaam is in dit geval toch www.campingweltevreden.net en niet de basis-url van de web-site op mijn domein bij xs4all.[/quote:2e2e7e1f8a]

Maar als de domeinnaam zelf geen pagina’s bevat en alleen maar 1 paginaatje waarin weer wordt doorverwezen naar een site buiten dat domein (de xs4all site) dan vind Google het al minder interessant.

[quote:2e2e7e1f8a=“Macclown”]Maar stel nou dat ik de site parkeer op het domein van de camping zelf, hoe kan ik dan voorkomen dat er aan de site geknoeid wordt door goedbedoelende ‘hulpjes’ van de camping?[/quote:2e2e7e1f8a]

Het wachtwoord wijzigen en claimen bij hen dat jij al het beheer wilt doen.

[quote:2e2e7e1f8a=“Macclown”]En belangrijker nog, kan ik de site nu nog naar een ander domein verplaatsen en wel de url www.campingweltevreden.net blijven gebruiken?[/quote:2e2e7e1f8a]

Ja dat kan, maar nogmaals, alleen een redirect page is minder interessant voor Google. Als je redirect naar www.leukecamping.nl zal Google juist dat domein meer voorrang geven, en da’s altijd nog leuker dan www.xs4all.nl/~etc etc

Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

een domeinnaam is van jou (of de camping) Wat ze daarmee doen mogen ze zelf bepalen. Uiteindelijk moet de domeinnaam gekoppeld worden aan het IP adres van een server. Als je juow vaste IPadres er aan zou laten koppelen dan wordt het verzoek om de html pagina te leveren aan jouw computer gestuurd. De ‘redirect’ kan in de eerste pagina van de site gezet worden, maar ook door de server waar nu naar verwezen wordt direct afgehandeld worden. Die stuurt elke aanvraag voor een pagina door naar de andere server (die jij bij XS4all hebt)

Natuurlijk kun je ook als zomerhulp van de camping op de site gaan rommelen, maar daarvoor heb je wel een login en wachtword nodig. Die is soms hetzelfde als die van hun mail, maar dat hoeft niet. Ze hebben geen mail op domeinnaam (huppelepup@campingweltevreden.net) maar bij zonnet, dus dat zal wel niet. Zolang dat password allleen bij jou bekend is zal er niet gerommeld worden. En natuurlijk moet je dat even afspreken. Als za zo graag zelf nieuwsberichten er op willen zetten maak je gewoon een ‘blogger’ pagina aan die je in de site kunt invoegen.

En lees even je PB :wink: