Website rendert niet goed met blogger

Ik maak voor een festival een website en maak hierbij gebruik van een al bestaand concept. Deze wordt aangepast voor het nieuwe jaar kwa tekst en plaatjes.

Nu wil ik om het makkelijk te maken om berichten te plaatsen hierbij gebruik maken van blogger die zijn content naar 1 pagina stuurt welke dan weer in een frame van de bstaande site draait.
Dit werkt inmiddels allemaal prima echter op de een of ander manier klopt de layout niet.

De volgende vragen:
Wil iemand de broncode checken wat er aan de hand is
is er een eenvoudiger idee om dit voor elkaar te krijgen?

http://dijkpop.nl/2006/site/purple.html (even op de link klikken)

stam + t >>>>> rendert er is ook een Van Dale widget

[quote:22c0d7a112="levski"]stam + t >>>>> rendert er is ook een Van Dale widget[/quote:22c0d7a112]

Ik heb meer aan een oplossing voor mijn probleem maar goed toch maar aangepast.

Even op die link van je geklikt, meteen spijt. Erg vervelend als een website mijn browser mijn hele scherm in beslag laat nemen. Wanneer je dan ook nog eens op een link moet klikken om de werkelijke content te kunnen zien die wordt weergegeven in een klein venster heb ik al geen zin meer om de website te bekijken.

Dát zou ik dus als eerste aanpassen…

[quote:78a7a90d04="Ultra"]Even op die link van je geklikt, meteen spijt. Erg vervelend als een website mijn browser mijn hele scherm in beslag laat nemen. Wanneer je dan ook nog eens op een link moet klikken om de werkelijke content te kunnen zien die wordt weergegeven in een klein venster heb ik al geen zin meer om de website te bekijken.

Dát zou ik dus als eerste aanpassen…[/quote:78a7a90d04]
helemaal mee eens… :sealed:

Graag even on topic. Ik weet hiervan wordt ook zeker aangepast want ik erger mij er ook aan. Maar ik zit dus meer met dat andere probleem. De site draait ook op de achtergrond en is dus nog niet live!

Misschien een domme vraag, wat klopt er niet aan, bij mij ziet het er prima uit, in safari. Kun je duidelijker aangeven wat je probleem is.

met name de uitlijning klopt niet.

Plaats eens een screenshot met wat jij bedoelt. Want ook hier (Safari, Shiira, Firefox en Opera) ziet het er goed uit. Alles is keurig uitgelijnd.

O.k. gaat volgens mij dan om een paar pixels, toch handig als precies zegt wat je bedoelt. Moet toch te verhelpen zijn door de "padding" in te stellen. Je kunt het makkelijker zien als je het frame even in een nieuw venster open maakt.

Hier een screenshot met wat ik bedoel. Ook bijgevoegd de broncode.

http://www.dijkpop.nl/fout.tiff

[code:1:d8a60882dc]
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="nl">
<head>
<title>Dijkpop Festival | 09.07.04 - 10.07.04</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="Author" content="pixeldiet, d">
<meta name="Copyright" content="Copyright 2004 pixeldiet & dijkpop">
<meta name="Description" content="Dijkpop Festival, Andijk. Datum: 9 & 10 juli 2004">
<meta name="robots" content="noindex,nofollow">
<meta name="keywords" content="dijkpop, rock, festival, popfestival, andijk">
<link href="…/code/css/main.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
<script src="…/code/js/soopa-rollovers.js" type="text/javascript"></script>
</head>
<body onload="soopaSetup();" background="…/_images/frame/midbgr.gif" bgproperties="fixed" bgcolor="#FFFFFF">
<!–><div id="content"><–>
<!-- here begins entry →
<Blogger>
<BlogDateHeader>
<div class="entry">
<!-- hier de datum →
<p id="grey2">Andijk, <$BlogDateHeaderDate$>
</BlogDateHeader></p>
<BlogItemTitle>
<b><p><$BlogItemTitle$></b></BlogItemTitle></p>
<!-- hier de tekst →
<p>
<$BlogItemBody$></p>
<div class="entry">
<p id="grey2">&nbsp;</p>
<p>
</p>
</div>
</Blogger>

<!-- here ends entry →
</div>
</body>
</html>
[/code:1:d8a60882dc]

Je kunt dat binnen je template bij blogger veranderen. e.e.a. is makkelijk binnen blogger aan te passen m.b.v. css

Wil je in Photoshop o.i.d. twee plaatjes naast elkaar zetten met 1 plaatjes zoals het moet zijn en 1 plaatje waar je aangeft wat er fout gaat? Ik zie geen verschillen tussen het plaatje wat je gepost hebt en de site zelf in camino.

Graag duidelijke probleemomschrijvingen, anders kunnen we je niet helpen.

ps: dit heeft niets met Blogger te maken; Blogger doet niets.
ps2: waarom een frame? waarom niet de hele site of alleen de relevante pagina’s geheel in een template zetten binnen Blogger?

Als je hem gekoppeld hebt aan je main.css, dan kun je het ook daar veranderen.

Wat er dus gebeurd dat de tekst niet goed wordt uitgelijnd. Uiteraard wil dat alle tekst keurig links begint en niet zoals in het plaatje overal en nergens. @tennapel Ik wil alleen deze pagina in een frame hebben omdat er nogal veel statisch moet blijven waarbij dus niks hoeft te veranderen.

Kijk in het verleden knipten en plakten we gewoon tekst in de html maar dit werd door een aantal mensen als lastig ervaren.
Als ik echter gewoon tekst erin plak centreerd deze keurig links.

check maar eens http://www.dijkpop.nl/2006/site/_pages/newsold.html

met de info die je tot dusverre hebt gegeven, blijkt dat jij het over iets heel anders hebt dan de meeste van ons dachten. Jou tekst is momenteel gecentreerd en moet dus links uitgelijnd zijn. In het voorbeeld dat je gegeven hebt kan ik niet zien waar het dat in zit, of in je template bij blogger of in het main.css van je website (zoals ik begrijp uit je code) je zult dus even moeten zoeken waar het probleem zit.

Oh ik zie dat je het opgelost hebt,