Website vernieuwt, Graag commentaar..

Ik heb me [url=http://members.lycos.nl/photographer]website[/url] vernieuwd, en nu niet in Director gemaakt maar gewoon in Html en dreamweaver, dus hopelijk doet ie het ook in Safari.

Dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om wat commentaar te geven dan zou ik daar erg blij mee zijn.

En voor de Safari users, ik heb hem nu; ma 26 mei 23.24, nog niet getest in safari dus wordt niet meteen boos als hij nog steeds problemen geeft in safari.

Bij voorbaat dank bij zinnig commentaar…

Zwaai Zwaai

- The Photographer -[/url]</p>

Met Safari krijg ik al direct de melding dat ik een plug-in mis.

Dan is de lol er al een beetje af voor mij.
Heb weinig zin om dan weer op plug-in jacht te gaan.

Idd zelfde melding. Misschien moet je er een pagina voor zetten dat de plugin nodig is, waar die te vinden is en hoe zwaar ie is. 1 Plugin 4.5 mb. Wow! Kun je meteen aangeven hoe zwaar je site is, als ik m wil bekijken. ik download nu de plugin, maar zal moeten quitten voor installatie. Nu ff geen zin, kom later terug.

Kijk het probleem is dat ik de website op een WindhoosXPlee bak heb gemaakt, want ik heb nog geen mac thuis, wacht nog even op de nieuwe 15" PB. Dus ik heb niks kunnen testen voor Safari, dat wou ik vanmiddag gaan doen op me werk. Maar in ieder geval bedankt voor de tip dan kan ik hem vanmiddag meteen aanpassen..

De site zelf is bij mij op de hardeschijf niet groter dan 1 mb, dus die plugin is gewoon verrekte groot… :o

dus hier voor de SAFARI users, jongens sorry maar ik heb daar nog niet aan gewerkt en eigenlijk ook niet aan gedacht toen ik vanacht deze draad plaatste, nogmaals sorry… binnenkort meer.

zwaai zwaai

• The Photographer -

Maar ff via internet exploiter gekeken. (Daar zet ie de plugin neer).

Eerste indruk: Ziet er leuk en kleurrijk uit. Navigatie is helder (zodra ik eroverheen ga met mijn muis). Daarvoor wist ik niet helemaal zeker waar ik kon navigeren.

Paar kleine vragen:
Het doel van de site is me niet helemaal duidelijk. Wil je professioneel overkomen of is dit ‘for fun’? (Ik denk for fun want je noemt bezoekers ‘je’ en je ‘werkt’ niet maar bent aan het ‘knutselen’. De tekst oogt een beetje snel geschreven.

Ik snap dat je het lekkerst werkt met director, maar moet je eerlijk zeggen dat hiervoor geen director nodig was. Dat wat je laat zien bestaat uit een mouseover en het tonen van een ‘transparant vel met info’. Misschien dat lkater nog filpjes of iets dergelijk volgt? Daar is director vooral goed in, toch? Je werpt (zoals je al hebt kunnen zien uit bovenstaande reacties) een extra barriere op met de plugin.

Als je werk erop staat, is het al een completer beeld, denk ik. Je ontwerpen zullen jou moeten verkopen. (Als dat je doel is). Dus al met al, leuk en kunstzinnig, zij het iets minder functioneel. Maar hé het werkt wel, of niet?!

Wist je dat je voor 5 euro p/mnd al een betrouwbare site ergens kunt neerzetten? Ik zit zelf met www.marcokramer.nl bij www.adosting.nl

In die gewone pagina voor je site zou je evt ook een contactmogelijkheid kunnen neerzetten. Den k aan een emailadres. En al je geen CV wilt tonen kun je het onderdeel beter schrappen of zet er een emailadres bij met de optie ‘op verzoek stuur ik u een CV toe’. Dan kun je eerst kijken wie het is…

hee mmmarco

dit is een aftreksel van mijn gewone portofolio.
K ben student grafische vormgeving, en ik wilde ook me werk, vooral me foto’s op een andere manier presenteren. Hiernaast heb ik ook een gewone “papieren” portofolio.

Dus daar staan dingen als mijn CV en een goed verhaal wel in, en bij contact staan gewoon mijn eigen gegevens. Daarom heb ik het in director gemaakt. Nu dacht ik laat ik eens kijken of ik het op internet kan zetten, en daarom heb ik mijn echte persoonlijke gegevens ff weg gelaten net als mijn werk. Ik wist namelijk niet hoe groot het allemaal zou worden…

Dus ik ben nu druk bezig om dit alles ff om te zetten naar iets voor het internet. Daarom ook ff snel dat verhaaltje en nog geen link naar mijn CV.
Het is puur nog allemaal test fase…
maar bedankt voor je commentaar, ik ga heel snel iets doen voor safari users…

Ik kan m hier niet bekijken omdat ik de plugin mis. Geen zin om te downloaden, dus helaas.

Maar dit is al wel iets om over na te denken, niet veel mensen gaan voor de lol even een plugin downloaden, dus misschien kun je t geheel beter in flash gooien?

dat is hierboven ook geconstateerd, helaas had ik vanacht geen rekening gehouden met de Safari users. In Iexplore doet ie het wel, als t goed is..

hey The Photographer,

Kep je site gechecked op een WindHo’s-bak met IE 6.

Eerste indruk: erg ok.

Navigatie:
beetje zoeken… ik ging er toevallig met mijn muis overheen en zag toen pas dat er 4 mogelijkheden waren (kan ook aan mij liggen ;))

Verder gebruik je de standaard sleep-cursor (het handje), wel cool, maar het eerste wat ik deed was proberen de pagina te verslepen… maar dat kon niet. Ook verandert de cursor niet als je over het afsluiten-kruisje gaat.

En wat Mmmarco zei over het eventueel schrappen van onderdelen die toch niet worden ingevuld (CV) ben ik het helemaal eens.

Overall: je site ziet er erg ok uit, maar qua interactie kunnen er nog wat puntjes op de i als je het mij vraagt.

groeten :smiley:

[quote:276bc3f0ee="The Photographer"]dat is hierboven ook geconstateerd, helaas had ik vanacht geen rekening gehouden met de Safari users. In Iexplore doet ie het wel, als t goed is..[/quote:276bc3f0ee] Zit nu op een windows bak met IE 6.

Als je binnenkomt op je pagina ziet het er best leuk uit. Lekker eigen stijltje. Maar daarna mis ik een beetje het lay-out verhaal. Je kunt veel meer doen met de opmaak, eerlijk gezegd vind ik het een beetje afgeraffeld overkomen. Leuk idee om dat transperante te gebruiken, maar doe dan ook iets met je typografie.... Je doet immers graphische vormgeving??? toch??

Maar ja… zoals al zovaak gezegd.
Over smaak valt te twisten.

Ciao,
daPOKER

Hee daPOKER,

Het is meer een test en ik moet inderdaad wat doen aan de typografie, maar daar had ik vanacht geen zin meer in.
En inderdaad ik ga de lay-out toch maar helemaal omgooien, wel eigen styltje maar anders…

Ff vraagje waarin is die website gemaakt die jij onder homepage hebt staan, flash ofzo ziet er ook heel toppie uit.

Ik denk dat ik de boel ook omzet naar flash…

Mijn site is een combi van HTML en Flash. Alle geluidjes zitten in apparte flash files die je aanroept vanuit dat menu. Dit heeft als voordeel dat ie niet lang hoeft te laden.

Alles emaakt met:

Illustrator.
Flash.
Dreamweaver.
En hier en daar een scriptje voor die foto’s.

suc6 met je site.

Beste mensen, na veel zinnig commentaar van jullie en vrienden die WindhoosXplee gebruiken (kennissen) heb ik besloten om de site maar weer ff offline te halen, en om te zetten naar Html en Flash inplaats van director.

Alle mensen hier bedankt voor het commentaar, ik ga er zeker iets mee doen.
En voor alle Safari users, ik test hem eerst voor ik hier weer een draadje open… :lol:

Zwaai zwaai

Het lag niet aan safari, mij IE had de plugin ook niet. :D

Er is wel een scriptje te vinden (javascript) dat die vervelende banner van lycos of whatever voor je eruit gooit… Ben je meteen van de reclames af!

Hee Mmmarco,

Vertel vertel meer over dat scriptje… :lol: :lol:
Weet jij waar je dat kan vinden of moet ik gewoon ff googlen…

Je zei dat je student grafische vormgeving was. Waar zit je dan? Ik zit nog op het grafisch lyceum in eindhoven. Ik zie trouwens op je site alleen maar "binnenkort hier mijn pagina"

[quote:3fd9f2eb54="The Photographer"]Ik heb een [url=http://members.lycos.nl/photographer]nieuwe website[/url] in elkaar geflanst in Director 8.5, en nu wilde ik wat commentaar op de vormgeving.

Hoe vinden jullie de navigatie etc.

O ja, mijn werk staat er nog niet op, moet eerst heel veel foto’s verkleinen dus dat komt binnen kort!!! En je hebt Shockwave nodig om hem te bekijken, maar dat is zo te downloaden…

- The Photographer -[/quote:3fd9f2eb54]

zeg ligt het aan mij of staat er gewoon een getracede foto op je site. en dat het dan ook was. ik bedoel die text is slim… ik zou er alleen bij zetten wanneer je ongeveer schat er klaar mee te zijn.

Hee beste mensen,

Ik had tot gisteren middag mijn site online staan, maar van meerdere macosx.nl users hoorde ik dat hij via safari niet werkte, en het was alleen maar een snel testje om te kijken of die het deed… Daarom heb ik hem nu weer offline gezet en hoop binnen een week een normale HTML site neer te kunnen zetten…