Website

Hoe kan ik het makkelijkste een eigen website maken en niet met homepage want die ken ik al een andere manier als iemand dat weet?

kijk eens op:

http://www.download.com

of koop de macworld en kijk (op de cd) naar de gratis progamma’s

Ik zou Dreamweaver adviseren, omdat het een erg gebruiksvriendelijk programma is en een programma van kwaliteit.. Maar daar staat wel een hoge prijs tegenover..

Das te zien wat je kennis is?

• coderen in elke teksteditor (SubaEthaEdit & TacoHTML gebruik ik maar er zijn er nog 10tallen hoor)
  • heel snel een paginaatje in elkaar flansen (RapidWeaver of FreeWay - betalend maar gratis demo’s)
  • WYSIWYG editors voor toch profesionelere sites ( Dreamweaver of Golive - betalend en prijzig)

aangezien je ‘makkelijk’ een site wil in een steken zo ik voor RapidWeaver gaan. Heel makkelijk en je kan hem gratis uitproberen. Aankopen kost helemaal niet zoveel!) Sommigen hier zweren bij FreeWay. Is dus waarschijnlijk ook goed maar ik heb er helaas geen ervaring mee.

Er zijn toch ook sites met programma's waar je heel eenvoudig een eigen site kunt bouwen, zonder daarvoor te betalen? Ik weet alleen niet waar. Zelf wil ik (naast de professioneel gemaakte site voor mijn bedrijf - media2day.nl - ook graag een eigen eenvoudige website. Maar dat wil ik op een zo goedkoop en eenvoudig mogelijke manier doen. Ik ben absoluut niet technisch en kan alleen klikken en slepen. Wie heeft tips? Ik moet wel, want Apple heeft me zonder verdere waarschuwing uit het gratis tijdelijke .Mac account gegooid en mijn homepage met fotootjes is dus verdwenen.

Ik vind dat apple iWork moet vrij leveren op elke nieuwe mac en in iWork een nieuw programma moet maken dat zeer eenvoudig sites kan maken (o.a. .mac, maar ook gewone), en finder zou dan een soort PFT programma moeten zijn/onderteunen

Inderdaad! En om nou bijna 100 euro per jaar te betalen voor een .Mac account, waarvan de meeste voordelen me niet erg aanspreken of die ik niet gebruik, dat vind ik erg overdreven.

In de lijst van meestgestelde is dit een topscoorder. Kijk [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=33914&highlight=website]hier[/url] ff voor een selectie uit de lijst of gebruik de zoekfunctie. De vraag is erg vaak gesteld en het hele forum staat er vol mee. Graag doorpraten in een andere thread...