websites offline browsen

ik wil heel graag het progje deepvacuum (of een soortgelijk progje) gebruiken om websites op te slaan, en offline te kunnen bekijken ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal hoe het werkt... het aanzetten van het downloaden lukt wel, maar hoe kan ik nu de webpagina's offline bekijken?

is er een manual ofzo?

Ikzelf gebruik daar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22803]Sitesucker[/url] voor. Werkt heel makkelijk, zodra je een site 'gesucked' hebt zeg maar staat er in dezelfde map waar site sucker ook in staat (in je programmamap dus) een nieuwe map met die site die je zojuist gedownload hebt :wink:

dit lukt mij dus inderdaad ook met deepvacuum ik heb dan een directory vol met alle losse files hoe kan ik dan offline hierin browsen? als ik het adres invoer in safari gaat hij op het web zoeken en kan dan dus geen contact krijgen

Open Safari --> :apple: O --> zoek naar de desbetreffende map en voila... zou 't moeten doen zo. Als ie nou niks doet kan je nog ff zoeken naar een bestand index.html in die map

precies, als je naar Safari gaat en je typt http://www.jouwsite.domein in dan zoekt Safari natuurlijk op het internet. Als je met Sitesucker de website hebt gedownload dan staat er een mapje in de programmamap van Sitesucker met daarin losse bestanden. het enige wat je moet doen is op zoek gaan naar het 'index' bestand. Dit bestandje drop je op het icoontje van Safari of een andere browser. Op die manier bekijkt de browser de site die op jouw computer staat.

ik heb het nu helemaal gedownload, en inderdaad als ik dan de indexfile open in safari krijg ik inderdaad die website te zien. alleen als ik dan in die website browse dan gebeurt er niks

hoe werkt dat dan?

Kan het soms zijn dat je een dynamische website hebt gedownload? Dynamische sites draaien op serverside scriptingtaal zoals PHP of ASP en die doen het uiteraard niet lokaal op je HD...

Geef de URL 's van die site die je hebt gedownload?

ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet? ik ben een complete nerd mbt websitebeheer de website die ik wilde opzoeken heet www.fk.cvz.nl

probeer maar eens te browsen

ik ben benieuwd of jou wel lukt

(overigens gebruik ik dus deepvacuum ipv sitesuck?)

Het lastige van SiteSucker (en andere soortgelijke programma's) is dat ze geen links herkennen uit bijvoorbeeld flash-files en JAVA links. Daarom is het vaak zo dat ze bestanden laten staan.

Ik heb 'm niet gedownload maar ik kan je zo al zeggen dat offline browsen vrij lastig word... site werkt met ASP (serverside scripting) én is opgebouwd in frames wat het ook altijd lastiger maakt :wink:

ok bedankt voor het proberen!

dus ik begrijp dat heel vaak dit soort progs helemaal niet werken en dat voor veel websites offinebrowsen dus niet mogelijk is?

De programma's werken goed. Maar niet bij alle sites. Sites die gebruik maken van een bepaalde 'server-side scripting technologie (PHP, MySQL etc) en sites waarin Flash is gebruikt die zullen deze programma's niet in zijn geheel overnemen. En de overgrote meerderheid van professionele sites op het web gebruikt minstens één van deze technologieen.