Afgelopen weekend mijn eerste Apple gekocht (14'' laatste update). Moet zeggen dat er erg over te spreken ben en tot nu toe blij dat ik van windows af ben. Geen nare ervaringen mee gehad, maar was wel eens toe aan wat anders. Dus toch maar de stap naar Apple gemaakt. Schitterend design alsmede een voortreffelijk besturingssysteem. Was even wennen, maar na een spoedcursus Tiger in de Apple-store kan ik me nu al behoorlijk uit de voeten maken. Fantastische batterijduur en uitstekende graphics. Ook via de ingebouwde airport extreme card, kon ik gelijk het internet op, echt ideaal, geen geouwehoer.
Nu heb ik alleen nog een paar vragen aan de die-hard Apple-ers. Kan dus gelijk het internet op, maar heb het idee dat mijn ibook niet goed beveiligd is. Moet ik dit doen door een firewall in te stellen? Moet nog wel kunnen downloaden… Zijn er basis beveiligingshandelingen die je kunt uitvoeren, zodat in ieder geval niemand mijn ibook in kan? Heb uiteraard al gekeken bij de beveiligingsinstellingen, maar wordt daar niet veel wijzer uit. En is de “filevault” een aanrader of niet??
groet-n een Apple-fan.