Weer eens fontprobleem. Nu in Safari.

:evil: Ik word weer eens echt een beetje moe van fontproblemen in OS X.

Probleem: in Safari zijn de meeste letters veranderd in wazige letters of rare tekens, terwijl bijvoorbeeld ‘kopjes’ wel weer leesbaar zijn. (Ik tik nu vanuit Explorer waar macosx.nl wel als een zonnetjes draait).

Heb onlangs met de nieuwste Fontdoctor al mijn fonts gechecked en alles opnieuw in Suitcase gezet. Ging dagen prima(!).
Op de een of andere manier kan ik het prg. ‘Lettertypecatalogus’ (je weet wel dat overbodige prg. van Apple om je fonts te beheren, maar dat al crashed als hij meer dan 100 fonts moet regelen) ook niet meer traceren. Misschien is dit het probleem… Kan me niet voorstellen, want het staat altijd uit bij mij.

Heb System Optimizer gedraaid + Fontcache cleaner + Permissies hersteld.

En nee, ik heb geen Fontagent Pro.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jan.

Kijk eens of je Helvetica fraction ergens staan heb en gooi hem er even uit. Ik heb hetzelfde gehad met die font, die zich op een of andere manier opdringt bij de combinatie van Suitcase met Safari. Zou natuurlijk ook een ander "opdringerig" lettertype kunnen zijn, dan wordt het even zoeken welk lettertype met vreemde tekens er juist verschijnt in Safari. Wat is er overigens fout met FontAgentPro ? Ben van Suitcase op FontAgentPro overgestapt en sindsdien zijn zowat alle fontproblemen opgelost.

heb je dezelfde problemen ook met Textedit, Mail en de geluidsinstellingen uit systeemvoorkeuren ? zo ja, dan mis je de Helvetica en de Helvetica Neue uit je systeem

Thx. Ik zal vanavond eens ff kijken naar die Helvetica. Heb ik trouwens wel eens meer gelezen, dat die voor problemen kan zorgen...

Trouwens @rolandvc: er is trouwens niets mis met Fontagent hoor, misschien dat ik het binnenkort ook wel ga aanschaffen, want Suitcase blijft maar rommelen.

Helvetica fractions gaf bij mij ook datzelfde probleem, nu opgelost!!

Inderdaad, New Fractions deed 'm de das om :wink:

Weer bedankt voor 't reageren

Heb dat probleem ook gehad! En nu weet ik dus de oplossing! :lol: